fbpx
Honda Prelude 4G Static

Champion’s Prelude

Nechybělo mnoho Prelude nemuselo být Hondou, ale Toyotou. Původně měla název Prelude, zaregistrována ochrannou značkou Toyota, která jí později předala kolegům z Hondy. No, dovedete si představit, že by Prelude byl název pro podobnej bordel, jako je Prius? 😅 Já vím, jde jen o název, ale i tak. Co se tohohle sportovního coupe týče, myslim, že to je jeden z nejlepších počinů od Hondy. 4. a 5. generace jsou opravdu velmi povedená auta. Jak co se týče designu, tak i funkčnosti vozu. Dle mého už tomuhle autu chybí jen zadní náhon a myslím, že by se prodával tenhle model ještě dnes. Vy už si dejte rozhovor o týhle slušně poladěný Preludě. Rozhodně je o co stát.

Jirku sledujte tady! Fotky jsou dnes od Mayhem Pictures, Hladikfoto.cz, foto.Benny a samotného majitele. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj. Jmenuji se Jirka. Jsem z Litvínova a dnes vám představím svoji Hondu Prelude 4G. 

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto jsem si pořídil v roce 2014 takže 7 let. Koukal jsem na netu na Hondy a Prelude mi padla do oka, tak jsem pro ni jel. 

Proč zrovna tohle auto?

Hondy jsem před tím měl a líbil se mi jak celkový design, tak interiér. 

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava byla v podstatě sportovní volant a ten jsem montoval 15 min po tom, co jsem přijel domů. Ale větší změna byl silnější motor a to cca 2 měsíce po koupi. 

Jakej byl původní a co se dávalo za motor?

Původně tam byl 2.0 98 kW. Dával se tam 2.2 156 kw+úpravy.

Jaká byla poslední úprava auta?

Úprav za poslední 2 zimy byla spousta. Hlavně úpravy na okruhy. Design, přítlak, podvozek, kola, pneu, brzdy, úpravy motoru, sport sedačky, pásy, výztuhy, odlehčení atd. Poslední, hlavní úprava, je asi ta že se zrovna staví novej motor. 

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější jsou asi drobné, designové blbůstky a nejdražší je celkově zvyšování výkonu motoru. 

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Mechanické věci si dělám sám. Na Elektro (kterého je dost) mám šikovného člověka. 

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Touha se posouvat. Auto jsem stavěl na sprinty, kde jsem 2x Mistr ČR. Pak jsem auto přestavěl na okruhy, kde si myslím, že je konkurence schopné. 

Jakej máš čas na 400m?

Můj best čas na 402m je 14:086s. Kategorie Street do 2500ccm.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší asi ten, když jsem zajel okruh Most za 2:00:02. Nejhorší ten, že jsem v další jízdě zadřel motor. 

Power/Stance?

Power

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Pevné sedačky Bimarco, pásy 5-ti bod Takata. Rozpěra zadních tlumičů, předních tlumičů a B sloupků. Hlavní budíky z Hondy S2000. Přídavné budíky na tlak oleje, teplota oleje, teplota vody, voltmetr, teplota výfuku a hodnoty lambda sondy. Startovací tlačítko, spínač druhé Sahary, přepínač na Launch control. Hasící přístroj, absence zadního interiéru. Sportovní volant. Karbonový šíbr, na zakázku stavěný přední nárazník. Vlastní výroba splliteru a difuzoru. Zadní křídlo, průduchy kapoty. Podvozek yellow speed racing, brzdy stoptech, předek 300mm. Pancerove hadice. Kola Torra. Pneu Federal 595RS-RR. Celý podvozek polyuretan. Závodní svody, závodní rezonator, výfuk 60mm, konec magnaflow. Chlazení oleje. Na motoru úpravy jako odstranění vyvazovacich hřídelí, lehkej setrvačník. Nižší hlava, zvětšené kanály, porting, klapka Skunk 2 racing, sání K&N. Přechod na cívky. ECU Hondata. Auto bylo odvazeno na 1185kg. Odmereno 230hp.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Novej motor, pak asi design a polorám.

Co to bude za motor tentokrát?

Pořád moje 2.2. Jen jak jsem psal, na okruhu jsem ho přidřel na klice, takže se dělá g.o. + se dělají ještě nějaké úpravy, kterými bychom rádi naladili 250hp +.

Jaký jsou další cíle, co se týče závodění?

Určitě mám v plánu pokořit na 402m čas 14s a Okruh v mostě pod 2min. 😉

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Vše jsem vždy dělal tak jak já jsem chtěl, a díky tomu byl řešen ve spoustě konverzací, ale očividně to funguje.. 

Daily auto?

Už ne.. 

Máš nějaký další auta?

Passat B5 combi

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Hodně jezdím po tuningách, sprintech a teď hlavně okruh – Most. 

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Právě si ho stavím 😉

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Můj švára Michal. Má hezkého Kadetta a Civica. 

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ideál je cokoliv, ale v sérii a vše si udělat. Nemám rád chlubení koupeným autem.. 

Co bys rád vzkázal závěrem?

Není důležité jak u auta stojíš, ale jak ho řídíš. 😉

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!