fbpx
Volkswagen Golf mk1 Mooneyes Rusty Moonberg

Have you met Rusty Moonberg?

Když jsem Johnnyho oslovil o rozhovor, byl jsem moc rád, že na to kejvnul. Jeho auto se mi moc líbí už od chvíle, co jsem ho viděl poprvé na nějakém srazu na OC Šestka. To auto vypadá vlastně furt stejně jako tehdá. A je to tam moc dobrý. Raťáci mě vždycky bavili. Má to něco do sebe. A o to jsem vlastně radši, že jsem s Johnnym udělal tenhle rozhovor. Určitě Johnnyho sledujte na Instagramu, kde teď vytváří příběh Rustyho od roku 2011. Spousta zákulisních fotek ze závodů, z garáže a jiných. O fotky se postarali tentokrát Pettephoto, junk_originals aka TheKasovo, LukášLacky, Lukáš Hron, Unique Photos Austria a sám Johnny. Ty už si dej tenhle rozhovor a pak mazej dávat follow na Instagram. Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Honza Sitárik z ocelového města, na sítích Johnny Jettyx a ukážu vám svůj Golf MK1 z roku 1980, kterej si říká Rusty Moonberg.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem přes pět let s pětiletou pauzou (2011-12, 2017-doteď) a auto jsem sehnal na serveru sportovnivozy.cz.

Kdy proběhla první úprava a jaká? 

První úprava proběhla krátce po koupi vozu v březnu 2011 a byla to žlutá mlhovka z blešáku.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava právě probíhá a je to bodykit Gruppe 2 + pár dalších změn s tím souvisejících.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava asi nějaký samolepky a blbosti. Nejdražší asi ten bodykit, s tím je spojeno x věcí, úprava podvozku, jiný kola + obutí. Nejnáročnější když nebudu počítat současnou úpravu, tak určitě sladit kryty kol Moondiscs s disky kol a následně bílé lemy Atlas s pneu, aby vše sedělo a fungovalo. Nejjednodušší asi nalepit samolepky. 🤣

Můžeš nám nějak říct, kdo, nebo co je Mooneyes?

MQQNEYES je firma vyrábějící autodíly a příslušenství hlavně pro Hot Rodding, založil ji v roce 1950 Dean Moon v Santa FE Springs v Kalifornii kde sídlí dodnes. Je známá hlavně díky svým aerodynamickým krytům kol Moondiscs, používaných na solných pláních El Mirage a Bonneville při překonávání rychlostních rekordů. Mooneyes zde se svým vozem Moonliner s leteckým motorem V12 Allison dosáhl rychlosti 285mph/458kmh. Firmu jsem v roce 2017 navštívil s bráchou a podíval se i na jejich akci Mooneyes Xmas party, kde jsem se potkal se současným majitelem Shige Suganumou, původně japonským dealerem této značky a blízkým přítelem Deana Moona, který zemřel v roce 1987. Byl to super zážitek.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu? 

Všechny úpravy si řeším sám, po odstavení jsem dával celé auto dohromady, skládal motor, měnil většinu podvozkových dílu, pneuservis, geometrie, výměna paměti v řídicí jednotce a spousty dalších věcí. Jediné, co mi dělá jeden starý mistr, je seřízení motoru. Současné úpravy provádím také sám. Bodykit je kupovaný, ale nárazníky jsem si vyráběl z laminátu za použití forem od kamaráda. Jinak samozřejmě když bylo potřeba více rukou, tak pomohl kdo byl z kamarádů po ruce.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Chtěl jsem se odlišit a udělat si auto podle toho co se mi líbí, ne podle toho co zrovna letí.

Power/Stance?

Teď už power, ale stance to nikdy nebyl, auto je samozřejmě dost snížený oproti sérii, ale dost se vymyká stylem úprav. Je to prostě Raťák.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Aktuální setup je zhruba stejný po celou dobu co auto mám, motor swaplej z Pola 86c GT, 1300ccm stříkačka a 5Q převodovkou, 75hp základ + jsem dával chip z Německa + laděný svody omotané termopáskou, zbytek výfuku průchozí s koncovkou z Ducata. Přední brzdy GTI, stabilizátory Scirocco GT, podvozek JOM, přední náprava po kompletní GO, vzadu dělaný komplet brzdy, origo bubnové. Kola jsou plechy VW 14” s kryty Moondiscs od MOONEYES, pneu 165/60 s bílými lemy Atlas. Karoserie s patinou, cca 7let nemytá (5let vůz odstaven v kopřivách, nevlastnil jsem ho). LZ a PP blatník a část kufru ručně dělaný stickerbomb, ručně upravená kapota s korozí a logem MOONEYES z jiného Golfa (původní mám schovanou), na ní nasávač Kamei, přední světla Wesem s křížem. Svatý Kryštofek a MOONEYES emblém v masce vozu. CS označení na zadním nárazníku. Interiér sériový s doplňky MOONEYES (koberce, pedály, hlavice řadicí páky, plaketa) budíky z Golfa MK2 s MFA, přídavné budíky VDO, volant social edition ze starší verze Golfa.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud? 

Velkou inspirací mi ještě než jsem auto měl, bylo VW Polo MK1 z Belgie, upravený do barev MOONEYES s jejich doplňky, který bylo v časopise VW Speed. Podle toho mám kola s jejich kryty a spoustu doplňků. Další inspiraci jsem bral hlavně v zahraničí, ale i z CZ scény (EleSa 120tka, Jindry VectRat, Kuby Feuerwehr MK2, Davida MK1 s rezavou kapotou)

Daily auto?

Jako daily mám Passata B5 variant, série bez úprav.

Máš nějaký další auta?

V současné době nemám další auta.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět? 

Dříve jsem jezdil jak tuning srazy, tak i menší akce, ty samé akce jsem pak objel i po znovuzprovoznění auta v roce 2018 a něco i 2019. Ale už jezdím spíš menší akce, anebo cizinu. Rakousko, Německo, Belgie.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému? 

Samozřejmě aut se mi líbí spousta, spíš teda různý starší kousky, ale časem se mým dreamcarem stal můj Golf, teď na něm provádím nějaké úpravy, které ho posunou zas dál a další mám v plánu. Jestli mám ale napsat jedno auto, tak Ford ‘32 HotRod.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Tak to vím určitě, je to stejnej blázen jako já, nebo spíš ještě větší a i jeho auto mě dost inspirovalo. Špatně ohrnutej EleSo a jeho 120tka.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Hele to je těžký, každý má svou hlavu. Asi nedělat debility, vše je vymyšlený, nechat si poradit od zkušených a hlavně mít soudnost. Ideální start? Nejdřív se postarat o technický stav auta a pak teprve začít něco upravovat.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Rád bych poděkoval všem co mi pomáhají a za podporu. Hanzovi, Vojtovi, bráchovi, Kasovovi, Hrochovi, Pekárníkovi, Elesovi a celýmu týmu SQRCHL.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Já Ti děkuji za prostor, ať se daří!