fbpx
Škoda Fabia 1.9 SDI, static

Z klasiky do Stylu

S Kubou se znám už nějaký pátek osobně. Vím, jak auto vypadalo, když se k němu dostal a o to víc mě těší, jak vypadá dnes. Kuba na svém autě, od začátku co ho dostal, nechal svoje ruce. Z naprosto obyčejné, lahvové fabie se stalo hezké, poměrně velmi dobře vybavené auto. Ačkoliv spoustu z Vás řekne, že se furt jedná jenom o Fabii, tak je to ve finále úplně jedno. Každému z nás vyhovuje něco jiného. Kuba si ke svému prvnímu autu vztah vybudoval a tím pádem si ho upravil k obrazu svému. Navíc, ať už se to někomu líbí, nebo ne, náklady na udržení takového vozu jsou minimální a jako auto na denní používání je velmi dobré. A co říkáte na Kubův progress Vy? Určitě dejte Kubovi follow na jeho Instagramu a sledujte také vrchního fotografa Kubovi fabie – Lopota! A teď už hurá k rozhovoru!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Jakub Voňavka pocházím z pražské části Karlín, nyní bydlím ve Středních Čechách. Ukážu Vám svoje daily auto, se kterým jezdím každý den za jakéhokoliv počasí. Škoda Fabia Combi 1.9 SDI

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem cca 5 let, přesněji od 18.1 2016. K vozidlu jsem se dostal tak že mi bylo nabídnuto mojí mamkou za to, že budu plnit určité podmínky a studijní výsledky, a že si ho odpracuji. 

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava byla modré parkovačky tuším a modré osvětlení SPZ z ACI 😀 Klasika! A pak za pomoci kamaráda Martina Pavlíčka a Mártyho se transparentním sprejem zatmavila na zadních světlech dva bílé oddíly, blinkr a zpátečka.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava dodělání origo kabeláže k výhřevům předních sedadel a výměna komfortní jednotky z facelift verze fabie ve výbavě Elegance, která je nutná pro výhřev sedaček a pro originální tripling (trojblik). Originální, příplatkové prodloužení střechy 5. dveří.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava byla výměna pravého zrcátka za větší, stejné jako řidiče. Nejdražší byl stavitelný podvozek, AP sportfahrwerke, nový, zakoupený v Escape6 za cca 14000Kč.

Nejnáročnější a nejjednodušší úprava?

Nejnáročnější si myslím byla výměna tlumičů za sportovní, to znamenalo výměnu podvozku bez zvedáku a na ulici. Měnil jsem svůj první podvozek s kamarády v OC Šestka u letiště, v mezipatře. To bylo něco! Ale zvládli jsme to, do teď nezapomenutelný zážitek a rád na to vzpomínám. Nejjednodušší byla výměna zadních světel za faceliftová a přední za xenonová, originální z Fábie 1 RS.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Náročnější věci řeším s kamarády. Jinak nikam auto nedávám, dělám si servis sám.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Co mě přimělo? Chci se lišit, ne zapadat do davu. Navíc od dětství jsem vyrostl na autech. Táta dělá v kamionové dopravě

Power/Stance?

Těžké odpovědět, každé má něco do sebe. Ale mám rád čistý styl, směrem na západ Německo, Rakousko. Od každého trochu, výkon i stance.

Aktuální setup auta?Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Aktuální setup je zimní. Originální 14tkové plecháče s novými zimními pneumatikamy Barum Polaris 5 Interiér z Fábie 1 RS + doplňky sedačky, RS ruční brzda + řadící páka perforovaná kůže, RS originál volant z Octavie 2 RS, perforovaný s bicepsy, clonítka + sloupky okolo čelního okna černé, taky z Fábie 1 RS. Středový tunel + spodek palubky a další plasty. Co šlo jsem přehodil z RS Fábie + vývozové měkčené opěry v předních dveřích. Co se audia týče, rádio originál Škoda DX, propojené s originálním maxidotem, naftovým, vše doděláno a přední reproduktory s výškami Helix Audio, zesilovač Pioneer a subwoofer JBL.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím?

Inspirace je zahraniční, ale snažím se dle katalogů a to co se mi líbí tak dodělat, dovybavit. Přeci jenom, Fábie byla ve výbavě classic. Tudíž spoustu příplatkových věcí neměla. 

Daily auto?

Fábie

Máš nějaký další auta?

Mám další srdcovku, Volkswagen Passat b5.5 Variant a Volkswagen Golf 7 Variant, to je auto přítelkyně. Jsme rodina kombíků (smích) 

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Dlouhou dobu jsem se nikde neukázal, narození syna a jeho vývoj si nechci nechat utéct, ale rád jezdím ty, co dávají smysl anebo jsou velké. Nebo ven – Worthersee to je srdcovka ❤

Jakej je tvůj dream car, kterej by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Chtěl bych si postavit Porsche, starou 911 a udělat si RWB. Moc se mi to líbí! Anebo Audi RS2.

Co bys vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Vybrat si auto s dobrým motorem co vydrží a hlavně je známá jeho historie a je ve slušném stavu. Jak po stránce mechanické, tak po stránce karoserie.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Myslím si že určitě Dave a jeho Volkswagen Golf Variant mk3, Karlos s jeho bývalým mk3 Golfem, určitě bych si ještě vzpomněl na někoho..

Co bys rád vzkázal závěrem?

Na závěr bych rád vzkázal to, aby lidé za volantem byli tolerantní a ohleduplní vůči ostatním účastníkům silničního provozu. Dnes někoho pustíš, zablikáš na něj že nesvítí – pár z nich poděkuje, ale většina ne. Je to banalita a obyčejné děkuji. Zpětná vazba je důležitá.

Kubo, super! Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Rádo se stalo, nemáš zač :)) Taky, hlavně to zdraví je nejdůležitější! 

2 reakce na “Z klasiky do Stylu”

Diskuze je uzavřena.