fbpx
VW Polo 6n Harlekin

Barevná Polo skládačka

Úlet. Tohle slovo mi z celého tohohle rozhovoru utkvělo v paměti asi nejvíc. Je to slovo, které dokonale vystihuje to, co VW vyrobilo a pak prodávalo. A nemusí to nutně být ve špatném slova smyslu. Mě osobně se tenhle úlet strašně libí. A v Jirkově podání se mi líbí ještě Xkrát tolik. Jsem rád, že se tyhle auta dostanou i k lidem, kteří se o auto pravidelně starají a dělají jej hezčí tím, že si jej upravují k obrazu svému. Ačkoliv, z tohohle auta asi nikdy rarita nebude. Nejedná se o žádnou šílenou přestavbu, jde ,,pouze“ o změnu barvy. Mě osobně to baví moc a kdyby z toho jednou byla rarita, asi bych se nezlobil. Jirku sledujte na Instagramu. Fotky dělali Kuba Vít, Pette Photo, Ego zabíjí lidi a Kulda_r33. Dejte si v klidu článek a pak honem dát klukům follow! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Jiří, jsem z Brna a mám Vw Polo 6n Harlekin.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal? 

Po asi půlročním hledání jsem ho přivezl na podzim 2016 z Berlína. K autu jsem se dostal autobusem. 🤪

Proč zrovna tohle auto?

Když jsem si vymýšlel jaký si pořídit první auto, tak jsem nějak dospěl k Polu 6n. Že si pořídím Harlekin, bylo až na popud kámoše. Původně jsem byl proti, protože se mi to zdálo jako moc velkej úlet. Nakonec jsem ho právě proto začal chtít.

Můžeš nám nějak přiblížit, jak vlastně tahle edice vznikla?

Co jsem se dočetl na nejrůznějších stránkách, tak když bylo Polo 6n uvedeno na trh, tak marketing Volkswagenu někde vyhrabal starou reklamu na Brouka, který byl poskládán z různě barevných dílů a měl poukazovat na to, že se brouk nemění a lidi na něj můžou používat i starší díly a tím ušetřit. Vzali nápad s barevným autem a udělalo se prvních 20 barevných Pol, které byly vyrobeny čistě jako marketingový nástroj. Potom se ale zvedla vlna zájmu a nakonec se jich vyrobilo přibližně 3500 kusů. Dalších 2500 kusů jich šlo do Anglie a myslím, že jen prvních 1000 kusů bylo u automobilky oficiálně evidováno jako edice Harlekin. V Americe tuhle edici zkusili i na Golfu 3, ale bylo vyrobeno jen cca 275 kusů, ale nakonec se kvůli nezájmu, pár kusů muselo přeskládat do jedné barvy, aby se vůbec prodaly. Harlekin se vyráběl tak, že komplet nalakovali auto a pak jen přehazovali díly. Tím vznikly 4 různé kombinace, který mají daný řád. Trochu matoucí může být původních 20 vyrobených kusů, které jsou úplně jinak poskládány.

Kdy proběhla první úprava a jaká? 

První jen detaily, jako sundání podznaček, Lego kostičky v interiéru, a celkově to trochu dát do pucu. V podstatě ten první večer co dojel domů, jsem se v tom už hrabal.

Jaká byla poslední úprava auta?

Konečně jsem tam namontoval nějaký repro, co aspoň trochu hraje. 

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejdražší – klasika – kola dražší než auto. 😂 Nejlevnější ty, který jsem si dělal sám, třeba úpravou origo dílu. 

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Co jde, snažím se dělat sám.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

S tím záměrem jsem ho už kupoval. Úpravy aut mě baví už od základky. Nejdřív jsem upravoval modely a potom přešel na 1:1. 

Power/Stance?

Momentálně Stance

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Auto se celkově snažím dát do dobrýho stavu, i když je mi jasný, že dokud s ním budu jezdit každej den, tak to nebude 100%. (aspoň se můžu vymlouvat na nedostatky… 🤪) Na exteriéru se nově lakovalo dost věcí skrze vyvařování. Jsou tam zrcátka, lízátko, boční a střešní lišty z modelu 6n2. Blinkry a zadní modré světla Color Magic, Přední světla Hofele a maska ABT. Chybí zádní stěrač a na předním okně je červené clonítko. Kola jsou BBS RM předek 15×8 s gumou 165/45 a zadek 8,5J s 165/50. Podvozek je stavítko od FK a na zadku odklony. Dále jsem místo zadních bubnů dal kotoučové brzdy v modelu GTI. Do interiéru jsem sehnal červené tapce a pásy také z modelu GTI. Stropnice a sloupky jsou v černé látce a po celém interiéru jsou detaily s legem. Používám volant Momo Team. Dále jsem dodělával repro do předních dveří, které tam původně nebylo. Motor je sériová 1.4 s 44kw, jen svody jsou nerez od TA technix.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Konečně dodělat co jsem měl v plánu minulej rok. Nic převratnýho spíše detaily. Zahlazený přední nárazník, Votex stříška a pár dalších věcí. Další věc bude zase opravit díly, co přes rok vykvetly. 😂

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud? 

Částečně zahraničí a potom se snažím vymýšlet svoje věci.

Daily auto? 

Tohle Polo, a v zimě MHD… 😂

Máš nějaký další auta?

Ne

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Jezdím hlavně výběrový pohodový akce, jak po Česku, tak mě hrozně baví Polská scéna a srazy.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému? 

Je jich hrozně moc. Ale například Datsun 280Z.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Dobrejch a zajímavejch projektů je tu hodně, takže těžký vybírat. Osobně mě hrozně bavila například, Jirkova G1, kterou už bohužel nemá.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Sám jsem furt „začínající“. 😂 I když si do toho člověk nemá nechat moc kecat, tak není potřeba na auto dát všechno, co najdu na ,,Alíku“, a spíš se zaměřit na kvalitu než kvantitu. Na začátek je asi dobrý si spíš ujasnit jakým směrem chci jít, kolik tomu chci obětovat, jaký jsou u auta priority a od toho potom odvíjet. 

Co bys rád vzkázal závěrem?

Děkuju všem co mi kolem auta jakkoliv pomohli.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!