fbpx
Škoda Octavia 3, AirRide

Česká klasika trochu (víc) jinak

Škoda Octavia. Absolutně nejoblíbenější auto na našich silnicích. Je až s podivem, že se u nás v MAGu objevuje až teď. Brány Octávek otvíráme 3. generací tohoto modelu. Lukášova Octavia je opravdu velmi hezky a čistě upravená. Dle mého stále skvěle použitelná na denní ježdění, pro kterou jí Lukáš využívá. Stále stejně praktická, jako kdyby byla v sériovém stavu, ale přitom tak krásně upravená. Lukáše určitě sledujte na jeho Instagramu. O fotky se postaral Lukáš Lacky, Tomáš Aldorf a Jakub Kyncl. Fantastická práce! A jak se líbí tahle Octavia Vám? Dejte nám klidně vědět do komentářů!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Lukáš, bydlím kousek od města Nymburk. Ukážu vám svou dailynu Škoda Octavia třetí generace 1,6 TDI.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal? 

Majitelem jsem byl 31.12. šest let. Vůz jsem zakoupil jako roční, s nájezdem 15000 km. Jak jsem se k autu dostal? Předtím jsem byl 4 a půl roku majitelem Škody Fabie druhé generace a nastal čas na změnu, měl jsem vybráno více vozů, ale přesně toto vyhrálo.

Proč zrovna tohle auto?

Líbí se mi vozy značky Škoda, toto auto mě zaujalo, každopádně jsem hledal auto na každodenní dojíždění do práce a chtěl jsem něco většího než je Fabie.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úpravou byly černé kryty zrcátek a černý rámeček masky, byla asi cca po prvním roce vlastnění.

Jaká byla poslední úprava auta? 

Poslední úpravou byl vzduchový podvozek.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava asi folie na zatmavení blinkrů, nejdražší byl vzduchový podvozek.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Některé úpravy řeším sám, s kamarády, nebo s bratrancem, který má zvedák. Některé věci jsem si nechával dělat.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Už od svých 14 let jsem se začal zajímat o úpravy aut. Objel jsem pár srazů, pravidelně kupoval časopisy Autosport a Tuning, nebo Tuning magazíne, tak bylo rozhodnuto, že až bude nějaké auto, tak nebude úplně sériové. Už jsem s nějakými úpravami začal u předchozího auta.

Power/Stance?

Stance. Příští auto bych chtěl udělat na půl.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Aktuální setup, jak jsem psal na začátku, je to auto na každodenní jízdu, takže originál alu kola Gemini R18 se zimními pneu a nastavená vyšší jízdní výška.

Interiér: Černá kompletní stropnice z RSa; přešité originální sportovní sedačky; volant, řadící páka, madlo ruční brzdy v alcantaře, na míru udělané koberečky, v kufru zástavba vzduchového podvozku, bočnice kufru v černém flocku.

Exteriér: Designový polep dle vlastního návrhu; kapota, přední nárazník potažen průhlednou folií;přední spoiler a zadní difuzor od firmy Rieger, černé kryty zrcátek, černá maska, přední mlhovky z verze s xenonovými světly, lakovaný spoiler na 5.dveřích; lakované znaky.

Engine: Motorově je to 1,6 TDI 77 Kw a 250Nm, upraveno na 105,3 Kw a 303Nm od firmy Profi Tuning Praha (alias Michal Vojáček Chipforum), všechny víčka a kryty lakované do černé metalízy; na krytu motoru, pojistkové skříni, airboxu udělán Airbrush; odhlučnění kapoty, obal baterie, nádobka chladící kapaliny a obal naftového filtru v šedé kožence.

Podvozek: Přední brzdy z Octavie RS o průměru 312mm, zadní zatím originál; vzduchový podvozek postavený ve firmě Night Shadows, základem je stavitelný podvozek AP Sportfahrwerke, měchy Airmext, celé je to ovládané jednoutkou Airlift 3P, kompresor Fahrwairk comp3, zásobník na 19l, nosník se nevyřezával, nižší přední horní uložení.

Audio: Přední a zadní dveře + kufr vytlumen, přední a zadní reproduktory značky MTX, ty jsou řízeny zesilovačem s DSP procesorem od firmy Excursion – napojeno na originální navigaci Amundsen, dvoukanálový zesilovač Ground Zero; subwoofer o rozměru 12 palců od značky Excursion.

Kola: Mb Design LV1 8,5×19, pneu 225/35 R19, středové matice od německé firmy Mg line

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Už jen upgrade zadních brzd,výměna silentbloků Strongflex, jinak další investice do tohoto vozu neplánuji, budu se soustředit na příští projekt.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Nějaké věci dělám podle sebe, něco je inspirace z internetu, případně z videí z Wörthersee či jiných evropských velkých srazů.

Daily auto?

Tato Škoda Octavia.

Máš nějaký další auta?

Nemám.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Dubgang, Carwars, Autohifi a Tuning Karvánky, New Action Krásno, Prague Car Festival, jezdíval jsem Mothers showcase, zde si tuto sezonu nejsem svou účastí jistý, chci zkusit SQRCHL a Collision event.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Těch by bylo více, ale asi Nisan Skyline GT-R R34 nebo Toyota Supra.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě Michal Mazač se svou Škodou Octavií, také Martin Hruška se svou Mazdou 323F a také Filip Taubner se svou Škodou Fabií.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Do začátku určitě ať se toho lidé nebojí, ale ať také u toho trošku přemýšlí a mají soudnost, co na to auto dát. Ideální start? Vybrat si takové auto, které se mi líbí, udělat pár základních úprav a také udržovat pořádek, nechceš se dívat do vkusně upraveného auta, který je plný odpadků.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Chtěl bych všem popřát mnoho štastných kilometrů a také plno ohleduplnosti, každý se chceme v pořádku vrátit domů. Rád bych viděl nějaké nové projekty a také upravená auta roku výroby 2012+.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Není za co, rádo se stalo! 😊