fbpx
BMW E36 Collection

Daytona Gang

Když mi přišel e-mail od Adama, byl jsem celkem překvapenej. Navíc strohá věta: ,,Asi bych měl něco o čem by se dalo napsat“, mě celkem uzemnila ve chvíli, kdy jsem zjistil, že se nebudeme bavit o jednom autě, ale rovnou o třech. Všechno BMW E36, všechny v Daytona Violet, ale pokaždé v jiné karosářské variantě. Každý auto je navíc na něco jiného, což je taky super! Cabro je čiště stancovka, Coupe na sypačky a Sedan jako daily. Tahle malá collection mě opravdu baví a věřím, že Vás bude taky. Navíc E36 už dneska opravdu není auto za pár korun, pokud jí chcete hezky vybavenou, nevybydlenou a zároveň s řadovkou pod kapotou. Takže si dejte tenhle rozhovor o třech E36, o který je skvěle pečováno. Adama sledujte tady! Fotky jsou dneska od Tomáše Kupečka, Vex Photo, Davida Kešnera, Slavic Garage, Hnízďáka a samotného Adama samozřejmě. Dávejte follows, likes, sledujte a čtěte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Adam Svoboda a jsem z Plzně. Budu mluvit o mých E36 – Cabrio 320i, Sedan 320i a Coupe 325i

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autům dostal?

Cabrio: Auto mám něco přes 4 roky, auto jsem koupil, aniž bych ho viděl jen inzerát na mobile a pak u mě před barákem

Coupe: Před cca 4 roky, během klasického projíždění bazoše, jsem narazil na coupe v barvě, která je vzácná a shodou náhod jsem měl doma čerstvě právě to cabrio ve stejné barvě. Tak druhý den sem pro něj vyrazil i když bylo v dost žalostném stavu přesto jsem si ho přivezl domů.

Sedan: Auto mám přibližně rok

Proč zrovna tyhle auta?

Od 18 jsem měl bavoráky, hlavně protože mi baví zadní náhon. Cabrio bylo něco, co mě zajímalo a chtěl jsem jezdit nahoře bez, jak se říká. Tak sem projížděl inzerci a narazil na jedno, které vypadalo k světu a něčím mě okouzlilo. (i když bylo hezky nafocené a třeba můj boj s korozí byl náročný). Navíc se mi líbila myšlenka mít dvojčata a zároveň jedno auto na svezení. Proto coupe. Takže jsem začal shánět stejnou sadu kol. K dnešnímu dni jich mám 5. Po nákupu coupe a cabria v této barvě, jsem začal shánět něco vícedvéřového na daily, ale trvalo to cca 3 roky, než jsem sehnal něco kloudného.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Cabrio: Auto mi vezl známý z Německa a už v té době sem měl připravené kola a objednaný stavitelný podvozek.

Coupe: Auto po tom co leželo, asi rok doma bez hnutí jsem začal koly a podvozkem.

Sedan: Stejná kola jako na ostatních dvou autech, které už čekaly doma připravené.

Jaká byla poslední úprava aut?

Cabrio: Upravená zadní ramena z e46 pro vetší snížení

Coupe: Asi skořepiny OMP

Sedan: Asi vetší brzdy 325mm předek a 294mm zadek

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Cabrio: Nejlevnější byla asi samolepka na čelním okně a nejdražší asi celolak. 

Coupe: Nejlevnější uprava byl polep čelního okna a nejdražší asi podvozek d2 edice drift truecoilover. 

Sedan: Nápis na čelním okně a jinak z velké většiny to byly opravy jako kompletní vyvaření a lak

Úpravy si řešíš na autech sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Velkou většinu úprav na autě řeším sám, jen lakování jsem přenechal kamarádovy, protože jsem potřeboval kvalitní výsledek. 

Co tě přimělo si začít auta upravovat?

Vždy jsem chtěl auto, které nepotkám, a když od něj odcházím, abych se za ním vždy otočil. U Coupe mi šlo hlavně o zlepšení jízdních vlastností.

Power/Stance?

Cabrio: Stance, ale i nějaké úpravy na motoru a podvozku.

Coupe: Power ale zároveň abych se za to nemusel stydět

Sedan: Daily která nebude metr na zemí.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Cabrio:

Interier: Po dodělání digipanelu topení jsem usazoval budíky na vzduch, aby nějak do auta zapadly, sehnal volant M-tech II a vyměnil hodně plastů a detailů, které byly poškozené nebo léty unavené.

Exteriér: Kompletní m-packet, ke kterému jsem doplnil zadní difuzor a přední podspoiler ve stylu gt a v poslední řadě kompletní vyvaření včetně celolaku.

Engine: Auto bylo původně 1,8 čtyř válec, který jsem vyměnil za 2,0 řadový šestiválec rovnou s průchozím celonerezovým výfukem, odlazenou jednotkou a do budoucna mam připravené ostré vačky, velké sání a vstřikovače.

Podvozek: Jak přední tak zadní nápravu jsem měl dole vše nalakovaný, některá místa převařená a upravená vč. stavitelných zadních ramen, př. stavitelné uložení a žluté stronglexy. Kompletní brzdy přestavene na 340mm 4-píst přední náprava, zadní náprava 330mm a vzduchový podvozek který jsem postavil s pomocí west garage kteří mi dělaly přiruby na tlumiče.

Kola: z BMW řady 7

Audio: Repro jsem řešil výměnou všech reproduktorů za MBquart, tlumením a rádio kenwood.

Coupe:

Interier: sedačky omp, 6- bodové pásy, sportovní semiš volant a hydraulická ruční brzda

Motor: Zatím seriová m50b25 což znamená benzínová 2,5

Podvozek: Vyztužený na několika místech, přední a zadní rozpěra, truecoilover d2 drift, doma mam připravené přední i zadní nápravy vyztužené a poupravené aby bylo realné se dostat s geometrii, kam přesně potřebuji.

Kola: Jako vždy styling 90 z BMW řady 7

Audio: nic, vše je vytrhané jezdím bez radia

Sedan:

Interier: dodělaný vyhřívaný volant ze 7er e38, vyměněný interiér za kožený vyhřívaný, dodělávaný budík na teplotu oleje, držák na telefon a další drobnosti

Engine: Sériová m52b20 což znamená šestiválcový benzínový dvoulitr

Podvozek: přední i zadní náprava po repasu a lakování vč. kompletního stronglexu, KW V1 s předním horním uložení z e36m3 3,2, přední vetší brzdy z e46 330i zadní z e46 328i

Kola: Styling 90 z BMW řady 7

Prozradíš jaký jsou další plány s auty?

Cabrio: Hlavně kola, ty toto auto brzdí asi nejvíce

Coupe: Plán je jeden což je motor s54 (m3 e46), ale dostavuji barák, tak to je hudba delší budoucnosti.

Sedan: Dodělat nedokonalosti jako lehce prověšenou stropnici atd., jinak jen jezdit.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Snažím se podle sebe, ale je potřeba mít rozhled, co se v Čechách i ve světě děje, tak sleduju třeba Mako z Japonska. U coupe, jsou všechny úpravy funkční, tak se dá říct, že inspiraci beru z motorsportu.

Daily auto?

BMW E36 Sedan, o které se tady bavíme také.

Máš nějaký další auta?

(pozn. redakce: Vám jako tyhle 3 nestačej?)

Na jakejch akcích můžem tvoje auta vidět?

Cabrio: Například: Squarechill, slammed sesion, collision event, karvánky a další podobné. 

Coupe: Auto je spíš na jezdění, byl jsem s ním na Escape6 meetu, ale jinak spíš když se jedu projet, takže okresky nebo letiště.

Sedan: Pouze při cestě do práce a domů

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Na jednu stranu svoje dream cars mam, a na druhou stranu mám furt myšlenku s Mercedesem C63.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Má přítelkyně, Nikča s Integrou. 😊

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Asi hlavně aby auto mělo co nejméně koroze a lak v co nejlepším stavu. Díly nenakupovat ve stylu ali nebo wishe, ale kvalitní které vydrží. Ušetří si tím mnoho nervů i peněz.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Doufám, že se brzo zase někde potkáme a budeme si užívat jako dřív, bez nějakých omezení. 😊 A děkuji za možnost ukázat mou garáž. Ahoj!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!