fbpx
Audi S3 Boosted

Hulk in Groot’s body

Další fTopu member a další parádní auto. Dneska se bude jednat spíš o sleepera, vlka v rouše beránčím, nebo jak nadpis zmiňuje, Hulka v Grootově těle. 1.8 Turbo je v Čechách hodně oblíbený motor a není se čemu divit. Za málo peněz, hodně muziky. Ve všech možných variantách se tenhle motor dával do Seatu, Audi, Škodovek a Volkswagenů. A že bylo o co stát. Lehkej čtyřválec s turbem, kterej uměl bejt hezky živej už ze série, natož po pár úpravách. Tady to ovšem u ,,pár“ úprav neskončilo a tak má Patrik pod kapotou kovadlinu. V tý malý S3 to musí bejt nechutný. Ale o tom už si přečtěte níž. Patrika sledujte tady! O fotky se opět postaral Hnízďák a sám Patrik. Dávej follows, likes, čti a sdílej tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Patrik, bydlím v Plzni a mám pro Vás jednu Audi S3 první generace.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto mam 3 dlouhý roky 😂. Byla to záměrná koupě od borce z Hodonína, kterej jí přitáhl z Itálie a vezl mi to přes 300km do Plzně rovnou na zvedák.

Proč zrovna tohle auto?

S3 první generace byla jasná volba kvůli pohonu „4×4“ (uvozovky jsou záměrně). I přes vyšší věk, mě to auto furt baví a nejezdí jich tu zase tolik. Další důvod byl prostej – koncern, takže se na to, s trochou nadsázky, válí díly v každý popelnici. Hlavní důvod byl asi klasickej motor 1.8t 20v, kterej všichni dobře znaj, konkrétně BAM 165kw.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

To vím úplně přesně. Asi 2 týdny po koupi jsem se vrhl na velký servis. Hned jsem koupil downpipe a Samco sací hadici před turbo a KN vložku filtru.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava? Když to vezmu komplexně, tak generálka kovaného motoru s turbem GT2871r  a nějaké věci navíc jako ARP šrouby, ACL šály, Sachs Performance spojka, generálka převodovky a dost dalších maličkostí. Auto nemám jako daily, takže když něco dělám navíc, vždy to neskončí jen u jedné úpravy. Ale když to vezmu úplně doslova, tak opravdu poslední úprava byla montáž zadních stavitelných ramen a samozřejmě geometrie.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava jsou asi nově počalouněné přední tapece do alcantary. Nejdražší úprava je jednoznačně kovaný motor s větším turbem.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Téměř vše si dělám sám u nás v autoservisu.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Tak už v 15 letech jsem si s velkou pomocí táty a strejdy postavil první auto na závody, to jsem v Sedlčanech zrušil přes střechu a v 19 jsem si postavil druhé, vcelku už skoro sám. Od té doby se ty úpravy táhnou i na autech co nejezdí závody, ale ,,jen“ po silnici.

Power/Stance?

Já vždy power… stance mě nikdy nijak netáhl, ale zároveň to určitě neodsuzuji.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér je vcelku sériový, mám tam jen navíc budíky od Stacku na teplotu oleje, tlak oleje a na tlak turba. 

Exteriér mě malinko trápí s, hodně okatou, zelenou barvou. Doplňky v černém klavíru, jinak nic navíc. Líbí se mi tak jak je, kromě barvy.

Motor je, jak jsem zmínil, upravený – Kované písty JE pistons oversize +1mm, H ojnice Integrated engeneering, ARP šrouby v hlavě a na překladech kliky, ACL race lágry, Inconel ventily v hlavě. Motor fouká turbo GT2871r přes custom větší hliníkové sání. vzduch chladí Forge intercooler. Výfuk downpipe 76mm a zbytek 70mm s pruchozím tlumičem vzadu, komplet v nerezu. Voda je tažená v silikonových hadicích od Anglánů CM. Výkon byl cca 370hp při 1,3b, ladil to Roman Nutil, Engine Power. Ladili jsme to na silnici a neproběhla zatím brzda. Teď jsem dělal “evo2” motor s připravou na větší boost. Takže se to bude přifukovat a pak proběhne brzda. Určitě by se dalo vypisovat dál…

Podvozek jsem volil stavítko od AP, doplňují ho powerflexy v ramenech a vzadu již zmíněná stavitelná ramena.

Kola mám na letošní sezónu komplet po renovaci, jedná se o všem známé OZ Ultraleggera R18 a 8palců široké. Gumy jsem volil nové Michelin Pilot sport 4, v rozměru který je v TP 225/40/18.

Audio: Hudbu si rád poslechnu, ale v tomhle autě nemá co dělat.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Určitě… Další blízké době, plánuji osadit auto většími brzdami. Dopředu i dozadu. Až bude vše sladěné – motor naladěný na větší boost a vychytané brzdy, chci nechat dát esko do původní červené barvy.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Hardwarové úpravy dělám podle sebe, nebo příručky. 😂 Na vzhledové úpravy nemám žádnou představivost a nerad kopíruju, takže pokud mě rovnou něco nenapadne, nehrotim to.

Daily auto?

Audi A4 B6 Avant v naftičce.

Máš nějaký další auta?

Momentálně ne.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Mám v plánu určitě jízdy v Mostě možná i Brno a nějaký ty koukací akce s klukama z naší krů ftopu. Uvidíme jak ten bordel venku dopadne a jestli něco vůbec bude.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Na to mam z fleku odpověď – Audi RS4 B5!!! Nechal bych jí v sérii a nevymejšlel bych vymyšlený.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Znám hodně lidí kteří autama žijou.. krom kluků od nás, třeba můj kamarádík od první třídy Dan Mašek od Hardcore Haters a jeho brutáně vyvoněná RS3, pro kterou jsem s nim tenkrát byl.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Hoši a holky.. Serte na to, hrajte radši šachy… Ušetříte hodně času a peněz 😂 Dělám si srandu.. tohle je hodně obecná otázka, záleží co konkrétně má dotyčnej rád a jakej typ úprav ho laká.. Každopádně nejlepší start je mít okolo sebe správný lidi se stejnou zálibou.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Držte se v týhle hnus době a snad se co nejdřív uvidíme na nějakém fajn meetu. Díky moc! Mějte se! 

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!