fbpx
Volkswagen Vento VR6 Static

Golf R s batůžkem

Abych to uvedl na pravou míru, tak spíš než R, tak VR. Ačkoliv se nejedná o Golfa, stále jde o mk3 platformu. Řeč bude o Volkswagenu Vento, který je mnohými přehlíženým zbožím a přitom jde o naprosto skvělý sedan. Volkswagen Golf 3. generace byl naprosto neuvěřitelným prodejním trhákem. V dnešní době už ale zřídka potkáte na silnici hezký kus. O to radši jsem, že se s námi Tomáš podělí o galerii a nějaké info o jeho autě. Tomáše určitě sledujte na Instagramu. O fotky se postaral Kuba Vít, Tomáš Perzl, TheKasovo, Niky Součková a Aneddka Photos. Dávejte follows, likes a scrollujte na rozhovor, stojí to za to. Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Tomáš, pocházím z jižních Čech, ale momentálně žiju v Praze. Dnes vám ukážu své VW Vento VR6.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Vento jsem koupil před pěti lety. Bylo dlouhou dobu v inzerci za dost peněz, ale jsem rád, že tam vydrželo, protože pro mě jako studenta bylo těžký na to nějak z brigád našetřit.

Proč zrovna tohle auto?

Jako svoje první auto jsem si koupil taky Vento, akorát 1.8 a dojížděl jsem s ním na střední. Po nástupu na vejšku bylo jasný, že mi Vento zůstane jako víkendovka, tak jsem začal koukat po změně, protože mít obyč auto na víkendy jsem nechtěl. Původně jsem chtěl Golfa mk3 20 Jahre ABF, ale moje požadavky na stav a výbavu byly v tý době nesehnatelný, tak jsem pořídil znovu Vento, akorát s pořádným motorem.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Auto jsem koupil v listopadu, takže v ne uplně ideálním období, protože hned po tom, co jsem to přivezl, tak šlo auto do depozitu a celou zimu jsem na něj nesáhl. Většinu věcí jsem si nechal z předchozího Venta, takže na VR6 stačilo koupit jenom štelovák, kterej jsem tam dal hned na jaře, abych mohl co nejdřív jezdit.

Jaká byla poslední úprava auta?

Většina úprav proběhla hned na začátku. Kola, sedačky, pásy, jinej volant atd. jsem měl už doma, takže to šlo během jednoho týdne jen přehodit a bylo to. Poslední dobou měním už jenom kola, protože na autě není moc co měnit. V plánu mám ještě nerezový výfuk, ale jestli to bude letos, kdo ví.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejdražší věc jsou asi poslední kola, co jsem si koupil. Autostrada Monza a nejlevnější asi zadní světla origo Hella z Mexika, který jsem vyměnil za další díly na platformu mk3.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Mám rád víceméně originální auto s dobovými doplňky, takže veškerý úpravy jsem si dělal sám nebo s bráchou, ale celkově jich tam vlastně ani moc není. Nejnáročnější úprava, která na autě je, byla výměna podvozku, takže nic složitýho. Jinak je to spíš o výměně dílů jako jsou světla, maska, atd.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Už od 14-15 let jsem koukal na vw-club, kde to tehdy ještě žilo a každej si tam upravoval toho svýho golfa. Už tenkrát se mi to hrozně líbilo, takže to bylo od začátku jasný, kde budu topit veškerý našetřený peníze.

Power/Stance?

Ve výsledku asi ani jedno, nebo ne v extrémní míře. Vento jsem neměl nikdy nějak extrémně snížený, abych pořád někde dřel a ani nejsem žádnej závodník. Rád se svezu, ale na to moje svezení mi stačí bohatě i ta VR6, o který plno lidí říká, že nejede.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér: Originální sedačky Recaro, červené pásy a řadička z 20 Jahre Golfa, volant Raid Silberpfeil, černý strop a sloupky, takže kromě volantu složeno z originálních dílů.
Exteriér: Kromě zadních bílo-červených světel z Mexika vozím na srazy Raid lízátko a Bonrathspeedwing na kapotě, který zakrývá stěrače. Jinak vše origo.
Motor: VR6 v originálním stavu
Podvozek: Po zkušenostech s TA, jsem chtěl vyzkoušet něco lepšího, ale na KW nebylo, tak jsem šel cestou AP Sportfahrwerke a jsem maximálně spokojenej.
Kola: Nejvíc času jsem měl Vento na svých, vůbec prvních, vícedílných kolech OZ Racing Mito, které nikdy neprodám, ale momentálně je auto na třídílných kolech značky Autostrada Monza o rozměru 8,5 a 9 r17.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

S autem skoro nejezdím, takže mě stále víc a víc přepadá myšlenka ho prodat, ale pokud se tak nestane, rád bych pořídil nerezový výfuk, ať si ten zvuk VR6 užiju ještě víc a jiná kola.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Inspirací je v dnešní době určitě Instagram a Facebook, ale dělám to hlavně podle sebe, aby to bavilo mě. Každopádně díky velký dostupnosti dílů je těžký se odlišit. Jeden rok přijdeš s něčím, co nikdo nevozí a druhej rok to má každej druhej. Naštěstí poslední dobou už mk3 platforma není tolik k vidění a plno lidí si raději koupí něco novějšího.

Daily auto?

Škoda Octavia 2 TDI

Máš nějaký další auta?

Nemám a jsem za to rád, už takhle to jedno auto je spíš socha, která chytá prach.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Poslední dobou jezdím pouze Dubgang, Podroužek a Jizbice, kde se koná celorepublikový sraz vw-clubu.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Porsche 964

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě vím, ale věřím, že se tu dřív nebo později objeví, aniž bych je jmenoval.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Rozhodně nejdřív dát auto do kupy jako takový a až pak začít s úpravama. Je smutný, že plno lidí si radši koupí naleštěný kola za desítky tisíc, ale udělat základní servis je problém.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Ať to jezdí a doufám že se potkáme a popijem na Dubgangu.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!