fbpx
Volkswagen Golf IV R32 static

První ,,eRko“

Čtvrtá generace Volkswagen Golf byla poměrně kontroverzní. Lidem se buď líbí, nebo nelíbí. Každopádně R32 byla dle mého větší raritou, než třeba VR6 v předchozí generaci. Renda se snaží auto udržet v rozumném stavu a není se čemu divit. Kola, podvozek a brzdy jsou součásti, které kromě vzhledu mají za výsledek také zlepšení jízdních vlastností a také bezpečnosti. Věřím, že Vám fanouškům o tom nemusím vyprávět. Za doporučení díky Jiřímu s modrou Šáde! Rendu určitě sledujte na Instagramu. O fotky se postaral SDLCKPHT a sám René. Dávej follows, likes a scrolluj na rozhovor! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, pocházím z Frýdlantu, kousek od Liberce, jmenuji se Renda a je mi 32 let. A rád bych Vám představil VW Golf IV R32ku. 😊  

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Abych to uvedl na pravou míru, tak jsem koncernový a zvlášť VWčkář, prošel jsem si spousty aut, od novějších až třeba 32 let starým golfem MK1 cabrio, Vždy jsem měl v hlavě, že jednou příjde čas na IV R32. 

Majitelem jsem lehce přes rok, plán byl jasný, koupit origo R32 a nechat bez úprav hezky v garáži na občasnou projížďku 😊

K auto jsem se dostal tak, že jsem dlouho přemýšlel kde a od koho nějakou hezkou vykousnout a dopadlo to tak, že nakonec jsme brali s kamarádem od jednoho pána co měl 3 kusy. Tim pádem jsme tu dva, co máme až na pár detailů totožnou R32. viz. Instagram r32_twins

Proč zrovna tohle auto?

Jak už jsem zmínil, tak pro mě R32 byl defakto VW sen, zvuk 6V je něco krásného, líbí se mi jak interiér tak i exteriér. Když jsem měl svoje první auto před 15 lety, též Golf IV TDI tak jsem si přál mít právě jednou R32.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

No to je zajímavá otázka, já když to dovezl, tak jsem se zapřísáhl, že to bude originál kousek, do kterého odmítám sypat korunky 😊 A asi jsem byl jediný kdo tomu i chvilku věřil, více by o tom mohli povídat kamarádi. 😂 První úprava byla asi šestipístkové přední brzdy a zadní čtyřpíst a origo brzdič pro ručku a při montáži se rovnou namontoval nový AP podvozek. Ale to jsou věci které v originálním stavu opravdu už nebyli úplně v kondici (fakt Vám nelžu, výměnu jsem musel)

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava byla asi vzpěra do kufru podle vlastního návrhu, tím bych rád poděkoval za pomoc svému kamarádovi Honzovi, který když si něco vymyslím, tak je tím, co to pak odskáče a musí mi to vyrobit. 😂 Mám od něho ještě pár detailů, kde mám logo R32, ať už se jedná o držáky brzd, kolíčky zámku ve dveřích a nebo vlastní Instagram v držáku zmiňované vzpěry, protože on už pochopil, že já mám rád detaily 😊

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Bude to číst i moje přítelkyně?

Dělám si legraci, co si budeme povídat, všichni jsme stejný, já si myslím, že je lepší nepočítat 😊

Ale za zmínku asi stojí to, že jsem si koupil úplně nové OZ Ultraleggery 5×100 R19. A to je opravdu hezký pocit, rozbalit si úplně nová kola a první škrábanec nechat pro sebe. 😂

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jak a co, už mě poslední dobou nebaví pod autem ležet, ale když jde o úpravy které zatím proběhly, tak sám s kamarády ve společné garáži co máme. Nějaké věci, co se týče běžných komponent tak taky sám. Ale letos je přede mnou velký servis, rozvody atd., a to se rád obrátím na kamaráda co má autoservis. 

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Chtěl jsem mít Golfika v originálním stavu, kterému to podle mě opravdu sluší, ale už je to asi v člověku no. Dal se podvozek, brzdy a chtělo to kola, pak to chce výfuk atd., atd. 😂 A už v tom zase člověk lítá.

Power/Stance?

Mám rád, aby úpravy byly funkční, ale závodník nejsem a R32 není bůh ví jak výkonné auto. Svezení je to ale příjemné a díky komponentům se cítím bezpečně.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Na interiéru si celkem zakládám, pro mnohý budu asi blázen, ale ze dvou barevných variant (černý interiér a černá kůže a nebo šedivý interiér) mám právě já tu světlou variantu a jsem za to moc rád. I když se přiznám, že jsem byl vždycky zastáncem černé varianty, ale naštěstí jsem už zmoudřel. 😊 A opravdu se mi tohle kombo, černý auto a světlý interiér, líbí více. Interiér mám na ty roky opravdu zachovalý a tak se můžu věnovat věcem okolo, což jsem moc rád. V interiéru se nic měnit nebude, udělala se pouze vzpěra do kufru která je podle vlastního návrhu a je udělaná tak, aby byla na variantu se zadními sedačkami a nebo bez…

Audio– jde mimo mě. Nikdy jsem v autě tyto úpravy neměl a i v tomto případě jsme na originálním audiu, které je stejně pořád vypnutý, protože se mi o hlavní požitek stará dvojitá koncovka zatím ,,origo výfuku“

Podvozek– Jsem už zmínil jedná se o výškově stavitelný AP s modrými pružinami. K tomu se osadily zmíněné 6-ti a 4 pístky brzdy, lakované též do modré barvy. K brzdám se přidaly pancéřové hadice HEL. To vše se schovalo pod nová OZ, na které se obulo semislick TOYO 235/35 R19 a to je podle mě nejlepší varianta, jak vzhledu tak i funkčnosti…

Exteriér– Je beze změn, R32 je krásný auto právě tak jak je, takže tam se nebudu do ničeho pouštět. Proběhne jen jedna decentní úprava a to výměna před. blatníků za širší, kvůli zmíněným úpravám na podvozku.

Motor– I když by to vybízelo k úpravě podobě kompresoru a nebo turba, což se mi líbí, tak zůstane bez úprav. Auta s turbem, kde jsem se honil za výkonem, jsem už měl. Tady si myslím, že nechat originál je správný směr. Od toho jsou jiná auta, co si zaslouží takový zásah a myslím, že zase něco takového přijde v budoucnu.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plány s autem jsou, ale bavíme se o úpravách a hlavně opravách, co nebudou vidět.

Rád bych letos udělal hlavně velký servis motoru (přetěsnění, rozvody, olej, filtry atd., atd.). Výměna spojky a výměna veškeré gumařiny. Silentbloky, nápravy do černé barvy, vše mít nové a nebo olakované. Výměna držáku motoru, je toho spousty. Ale chci mít vše v naprostém pořádku a vše udělané tak, aby se to zaprvé líbilo mně a abych se za to nemusel stydět.

Aktuální problém je poslední díl výfuku kde mi při zimní radovánce upadla jedna z koncovek. 😂 Tak pokukuji po koncáku od Scorpionu a jim podobný. 

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Dělám hlavně podle sebe, ale co si budeme Golf IV je celkem tuctové auto, které je těžké odlišit. Ale o to se ani nesnažím, jedu si to co se mi líbí a snažím se stavět z kvalitních komponent, to si myslím, že je nejdůležitější.

Inspiraci beru z Instagramu, nejenom co se týče aut, ale jsou tam sportovci, zvířata a cestování což je další super věc na životě.

Daily auto?

Dailynu mám pracovní VW Caddy a jedničkovou Octavii, s kterou jezdí paní do práce a s kterou jezdíme na procházky se psem.

Máš nějaký další auta?

Už žádné jiné nemám.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Já jsem rád, že se občas projedu, času je málo a po srazech nejezdím. Loni jsme byli pozvaní na Selection20202, což jsem si užil, bylo tam pár opravdu zajímavých aut. Ještě navštěvuji místní Dubgang, ten sraz mám rád, i když do areálu jsem se kvůli výšce vozu nedostal, prý bych nezapadl 😊/doporučuji navštívit.

Letos se na autě bude spíše pracovat než jezdit, tak uvidíme, kam se podívám.

Klidně mi na Insta písněte o nějakých akcích, kam se chystáte podívat.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Pár VW snů ještě mám, takový jeden velký cíl je MK2 RALLYE G60.

Aktuální sen je Audi RS3 sedan.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Michal Janata podle mě staví opravdu zajímavý projekt, jeho Leon by stál za článek.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Hodně štěstí, nervů a času. Každá značka má něco do sebe, tak hlavně vše s rozumem.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Děkuji za nabídku představit svůj vůz, pokud se to bude líbit a bude to někdo číst, tak předem děkuji. Všem bych popřál spoustu šťastných km bez nehod, poruch a mějte fajn den. Renda

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!