Italian Passion
Dneska si dáme další italskou chuťovku. Alfa Romeo nemá úplně nejlepší pověst, ale věřím, že kdyby měl někdo možnost vyzkoušet Alfu, o kterou bylo pečováno, tak by hodně lidí změnilo názor. Dneska to ovšem nebude o nějaké 156/159/145/147. Dneska si s Ondrou pokecáme o Alfě Romeo GTV. A že je si o čem povídat. Spoustu malých detailů, který dělají skvěle vypadající celek. Ale o tom už níž! Ondru můžete sledovat zde. Úvodní fotku vystřelil Tomáš Aldrorf, zbytek je od majitele samotného. Dávejte likes, follows, sdílejte a čtěte rozhovory! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Čau čau. Jmenuji se Ondra, jsem z Hodonína a dnes Vám ukážu mé první a stále aktuální auto, Alfu Romeo GTV 2.0 16v Twin Spark.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
Alfu mám sedm let a vzhledem k tomu, že jsem byl od dětství odchovaný na italských autech, tak se stalo GTV mým prvním autem, byť je to trošku netradiční volba.
Proč zrovna tohle auto?
Vždy se mi líbil design, který je kontroverzní a ne každému po chuti, ale mě baví ta odlišnost už v sérii oproti ostatním autům. Ruku v ruce s tím šla technika a komunita, která kolem této značky je. A po sedmi letech mě to auto stále baví víc a víc.
Kdy proběhla první úprava a jaká?
První úprava byla hned první týden po koupi, kdy se do auta nastěhoval malý volant značky Victor a větší, sedmnáctky kola Zender Milano. Oba díly přidal k autu bývalý majitel a byly to úplné začátky veškerých úprav.
Jaká byla poslední úprava auta?
Poslední úprava, která na autě byla provedena, bylo zvětšení odklonu na předních kolech.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Nejlevnější úpravou asi bylo lakování housingu předních světel, nebo voňavka. Nejdražší byly bezpochyby aktuální kola Japan Racing JR23 a karbonový volant Oreca.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Co zvládnu, udělám si sám a za pomoci přátel, nebo otce. Samozřejmě ne všechno jde udělat svépomocí a tak je potřeba občas auto svěřit do rukou povolanějších (lakýrník, karosář apod.)
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Asi jako spustu lidí touha odlišit se a upravit něco, co už tak u nás není takřka k vidění. Navíc od dětství jsem jezdil po srazech jako je Brno, Vyškov apod. a po příjezdu domů snil o tom, že jednou něco takového budu mít taky.
Power/Stance?
Stance je hodně podstatný pojem při úpravě a záleží mi na fitmentu a celkové kompaktnosti i za cenu zhoršení některých aspektů. Každopádně ale postupem času mě stále více láká i power a dostat auto i po této stránce o něco dál. Dříve pro mě byla forma víc, než funkce. Teď se to vyrovnává a kdo ví, jak tomu bude do budoucna.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
Interiér:
Výplně dveří a zadní sedačky z prvního faceliftu
Skořepiny a vícebodové camo pásy Races
Upravené držáky sedaček a aplikované pojezdy
Karbonový volant Oreca
Odnímatelná nába Epman Racing Italy
Pedály OMP
Výdechy ventilace a upravený středový panel z faceliftovaného modelu
Kroužky kolem budíků Evo Rings
Přídavné budíky JOM
Custom úprava a lakování středového panelu a všech plastů v interiéru
Custom řadička, kryty dvěřních a výškových reproduktorů
Černá stropnice a sloupky
Hasící přístroj mezi zadníma sedačkama
Exteriér:
Přední nástavec nárazníku Cadmuro Design
Upravené otvory v nárazníku
Zatmavené mlhovky/blinkry a stejně tak přední světla s kroužky kolem čoček v červené barvě
Žárovky PIAA Stratos Blue
Nové znaky
Plastové plástve v otvorech předního nárazníku a masce
Sunstrip na čelním okně
Lakované ramínka stěračů
Zrcátka Fiat Coupe a upravené adaptéry
Upravené přední blatníčky, potažené karbonovým vláknem s blinkry z Alfy Romeo 156/147
Víčko nádrže potažené karbonovým vláknem
Prahy MK Design
Koncovky 4x DTM
Stickers 😝
Engine:
Rozpěra Wiechers Sport
Karbový airbox BMC CDA
Koncový díl výfuku FOX Exhausts
Vzhledové úpravy (zejména lakování)
Podvozek:
Nižší pružiny Supersport (-55mm)
Tlumiče Monroe
Zvětšené odklony
Přední brzdy čtyřpístkové Brembo s vrtaným kotoučem 310mm, zadní vrtané kotouče 286mm, destičky a hadice Brembo, červený lak
Červeně lakované komponenty nápravy a brdzdové soustavy
Podložky na změnu rozteče (z 5×98 na 5×112)
Kola:
Japan Racing JR-23, leštěný límec, stříbrné paprsky. Předek 8,5″ x 20″ ET20, zadek 10″ x 20″ ET20
Nízké ventilky
Pneu 225/30-20 a 255/30-20
Černo-chromované středové krytky
Audio:
Reproduktory Hifonics Atlas (víc o tom nevím a tyto úpravy mě nikdy moc nelákaly 😂)
Ostatní úpravy:
Rozleštění laku
Odstraněné podběhy a upravené vnitřní hrany lemů kvůli kolům
Látkové tažné oko
Lakovaná a upravená spodní část zadního nárazníku
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Ani exteriér, ani interiér, ani podvozek a samozřejmě ani motor nezůstanou tak, jak jsou. Rád bych na příští sezónu motor oturbil a samozřejmě provedl všechny úpravy k tomu potřebné, aby vše šlo, fungovalo ruku v ruce a výkon šel co možná nejvíce nahoru. Podvozek dozná změn v podobě větších brzd a jiných tlumičů a úpravy odklonů kol. Do interiéru se nastěhují nové sedačky a pásy, vše nepotřebné se vykuchá ven a rád bych zkusil alcantaru a doladil detaily. Exteriér v první řadě čeká rozšíření blatníků, poupravený přední i zadní nárazník a jiné prahy a jako tečka se na autě objeví i lehká grafika. Tudíž plánovaných změn je opravdu hodně a nezůstane kámen na kameni.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Bohužel, ale zároveň bohudík, brát si inspiraci konkrétně u tohoto auta se moc nedá, jelikož se moc lidí do úprav GTV a celkově Alf nepouští (zdravím všechny výjimky). Tudíž si dělám úpravy hlavně podle sebe, vymýšlím spoustu šíleností a věcí, co s tím nikdo ještě neudělal, ale inspiraci jako takovou čerpám hlavně ze zahraničí (Japonsko a Amerika).
Daily auto?
Alfa Romeo 145 1.9JTD
Máš nějaký další auta?
GTV jako projekt a víkendovku, 145 jako daily
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
S autem jsem zvládl objezdit některé srazy soutěže Help Cup, srdcovku Last Ride a pak hojně srazy zaměřené na značku Alfa Romeo. Na více akcí nebyl zatím čas a „odvaha“, jelikož jsem věčně nespokojený s úpravama. Což se doufám, teď v průběhu roku, kdy auto nikam nevyjede a bude se na něm makat, změní a bude mě možno vidět na více srazech 😊
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
Proč mít malé sny, že? Takže mám dva velké: Ferrari F40 a Lancia Delta S4.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Myslím, že by si to zasloužili lidi z naší party Per Sempre Alfisti, jelikož k úpravám Alf máme trochu jiný přístup, než je u nás z pravidla zvykem a jsou to všechno zajímavé a rozlišné stavby – některé na stance, některé na power, některé oldschool.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Upřímně nevím, jestli jsem ten správný člověk k dávání rad, ale zkusím to. 😂 Pokud máte nápad a někdo Vám bude tvrdit, že to nejde, nevzdávejte to. Zažil jsem to několikrát a všechno jde, jen je potřeba chtít. Jděte do toho, dělejte komplexní stavby, mějte jasnou a ucelenou představu, ať už jde o jakékoliv auto, hledejte cestu jak to může jít, ne výmluvu, proč to nejde. Bylo by super na naší scéně vidět více značek a modelů aut, než jen deset Golfů a Octávií v řadě, které od sebe odlišují pouze kola a barva. Upravit jde cokoliv.
Co bys rád vzkázal závěrem?
Rád bych poděkoval všem, kteří mi s autem pomáhali a kteří se mnou měli za ty roky trpělivost. Všem, kteří se mnou šli a jdou do šílených nápadů a úprav a všem, kteří mě v mé vášni podporují. V neposlední řadě bych rád poděkoval TuneMAGu za tuto úžasnou příležitost a budu se těšit, až se v sezóně 2k22 potkáme na srazech a akcích, nemůžu se dočkat! 😊