fbpx
Subaru Impreza GT Static

Kinda faster GT

Když jsem se při dotazování na Instagramu ptal, jaký auta by Vás teď zajímala, tak se vlastně ani nedivím, že jste si psali o japonské vozy. Poslední japonec, který se objevil u nás v MAGu byl Vojta se svým Skylinem. S Ondrou jsme se ale rychle domluvili a poslal mi to ještě rychleji, takže Vám rovnou jednoho přinášíme. Nissan, Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi. To všechno jsme tu už měli, takže přišel správnej čas na Subaru. Další japonce pro Vás samozřejmě chystáme a věřím, že už brzo se mi začnou kupit v mailu. Dneska si fotky dělal sám Ondra, takže bez označení a sledujte Ondru tady! Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahooj. Jmenuji se Ondřej Patka, jsem z malého městečka Jičín a představím vám tady mojí lehce upravenou Imprezu Gt z roku 99’. 

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Imprezu jsem si vyhlídnul na internetu a přivezl domů 23.prosince 2015, dá se tedy říct, že jsem si nadělil parádní vánoční dárek. Samozřejmě pro mě nejhezčí auto na internetu muselo být až 350km od mého bydliště, nemohl jsem si vzít ani volno v práci, takže se pro ní přijelo až k večeru a koupě probíhala za úplné tmy, což jistě prodávající ocenil a musel si říkat, co to přijelo za pacienta. Možná proto mi z ceny neslevil ani korunu.

Proč zrovna tohle auto?

Obecně modrá impreza byl můj sen od malička, který jsem si řek, že je na čase si splnit a proč zrovna tahle moje? Na to nedokážu odpovědět smysluplně. Tahle ze všech Imprez na internetu pro mě měla nějaké kouzlo, do dnes nevím co to je/bylo, ale slouží bez problému, tak ta ,,volba srdcem” se vyplatila.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Úpravy vůbec nebyly v plánu, motor už při koupi byl nalazený na 200kw a vzhledově měla zůstat tak, jak se koupila a nějaké další úpravy na takovém autě mi přišly zbytečné. No, to jsem nevěděl jaký je to omyl. Po týdnu se v inzerci objevily zadní světla z JDM verze TypeR a ty červenooranžové originály byly najednou odporné a tak první úprava proběhla a vše odstartovala. 

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úpravy jsou spíše maličkosti, měnil se blow off ventil, dával jsem otevřené sání vzduchu a to se musím přiznat, že pouze kvůli zvukovému projevu motoru a termo omotávka downpipu.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úpravou bude ta zmíněná termo omotávka, pokud to jde vůbec považovat za úpravu a nejdražší je zatím výměna převodovky s differenciálem. Ta původní měla strašně dlouhý poměr, 280km/h na delší rovině nebyl problém a zdaleka to nebyla její maximálka, ale na úkor zrychlení a celkové svižnosti auta, tak se dávala kratší z novějšího modelu, také kvůli pevnosti a tuším, že poměr je teď 4.444 (takový kompromis), se kterou auto už lépe akceleruje a ta maximálka je také dostačující, pokud mě teda zrovna na dálnici nenahání klučina ve starém BMW, protože mi pak ujede.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Zatím se všechno zvládlo svépomocí nebo za spolupráce od kamarádů. Nevím jestli je to tím, že byla Impreza konstruována na světovou rally, kde hraje i velkou roli čas v servisu, ale přijde mi, že je vše hrozně jednoduše řešený a přístupný. 

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Tohle u mě samozřejmě začalo už v dětsví, shlédnutí F&F a když můj o 9let starší brácha přinesl domů na PS2 Need for Speed underground, poté si sám začal upravovat svoje CRX a tahal mě na srazy a já uviděl to vše okolo, tak si mě to hned získalo. Krátce na to začal táta jezdit závody do vrchu, mimochodem také s CRX, kde člověk poprvé  slyšel, viděl a cejtil tu vůni a teplo z aut v maximálním nasazení, já dostal možná první erekci v životě a došlo mi, že kopačky na fotbal už nikdy nenasadím. 😊

Power/Stance?

Tady nedokážu jednoznačně odpovědět. Líbí se mi a ocením obojí stejně. Ale osobnější je pro mě asi ten power, kdy se člověk fakt může pořádně svést kdekoliv a to auto funguje na maximum.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interier: tříbodové pásy, semišový volant s odsazením, původní šedá stropnice potažená alcantarou, info budíky o motoru a panel se startováním na čudlík

Exterier: místo původních GT doplňků je použitá STi maska a podnárazník, ten je doplněný gumovým lipem, zadní světla a spoiler je z TypeR a velký nasávač na kapotě

Engine: jednotka Prodrive, větší IC, vstřiky, sání a 3”výfuk od turba 

Podvozek: komplet štelovatelný Tein, brzdy STi a kola Rays g07ex 18” s pneu federal

To je prozatím vše.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Určitě nemusím říkat, že je to nekonečný příběh a těch věcí je strašně moc, co bych chtěl. Ale teď momentálně největší přání jsou velký brembo brzdy, zpevnit podvozek a vyrámovat interiér. A časem se bude muset řešit koroze, zatím to není ještě divoký, ale včas to zachránit. Japonský auta snad rezavý vyjedou z továrny.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Samozřejmě internet a zahraničí. Nemám vysloveně jediného idola, podle kterého bych jel jako přes kopírák, ale stále sleduju celkově tu scénu Imprez a snažím se hledat věci, které jsou pro mě zajímavé a pak je oříšek to sehnat u nás. Na youtube jsou moje oblíbené videa z Boxerfestu v USA. 

Daily auto?

Je to stejně stará Impreza, jen v kombíku a bez turba (2.0 92kw), kterou jsme pořídily s přítelkyní před zimou, abych nemusel GT zamést na lopatku po zimě a i ona se mohla trochu vyřádit. Ale je to spíše takový to auto, který doma dostává tu největší šikanu.

Máš nějaký další auta?

Ještě tu máme Audi A6 3.0tdi 176kw Quattro, zatím seriová, ale nějaký drobný změny časem taky budou. 

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Přes léto určitě ty klasický obchoďákový srazy v Praze. Ale to nadšení už trochu opadá, tak nejezdíme na každý, ale jen občas, kdy to pořádá někdo známější.

V loni jsem byl pozván od Lukáše Souhrady (DjLuckyboy) na Japan meet v rámci prague car festivalu, tak snad bude možnost i letos, ale uvidíme co vůbec bude vzhledem k tomu covid šílenství. Dále v plánu je Japfest v Polsku, ale také záleží na situaci s covidem. A nějaký ten trackday v sosnový snad taky odjedem.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Pokud by to mělo nahradit mojí Imprezu, tak by to bylo opět Subaru, ale ta poslední generace WRX STI. Ale jinak ke své Impreze bych si přál Genesis Coupe 3.8 V6, ale bohužel finance a přítelkyně mi dovolí jen jednu víkendovku. 😊

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Myslím, že Dom Kulich a jeho S14 a Matty Kopecký s Imprezou.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Pokud budem řešit jen vizuální stránku a pomineme ten fakt, že je hlavní aby se auto líbilo majitelovi, tak bych jen řekl, že méně je někdy více. Kola, kola, kola a zmenšit mezeru mezi kolem a blatníkem by měl být start každé proměny auta. Vidět většinu těch začínajících autíčkářů, že jsou schopni proházet x tisíc za doplňky z aliexpresu, než aby koupily trochu vypadající kola, je smutný. Většina startuje svou ,,kariéru” výfukem a látkovým tažným okem mi přijde. 

Co bys rád vzkázal závěrem?

Všichni máme stejnou vášeň k autům, ale chováme se k sobě strašně. Když to pozoruji, ega až na půdu, arogance, rozlišování značek a výsměch nedokonalosti nebo naopak závist, když to někdo dokonalý má. Je radost a zázrak, potkat na srazu člověka, co se usměje nebo prohodí pár slov. Taky – děkuju! Jsem rád za tuhle příležitost a snad to bylo pro čtenáře aspoň trochu zajímavé.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!