fbpx
Volkswagen Golf VR6 Turbo

Nafoukaná Veruna!

David se toho rozhodně nebojí. V současnou chvíli probíhá zástavba turba do jeho Golfu VR6. Veškerou jeho práci si můžete prohlédnout na jeho instagramu, který máte dole pod článkem. David je srdcař a jeho projekty rozhodně stojí za to. Tak co, už jste mu dali follow?

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se David, pocházím z Brandýsa nad Labem a řeč bude o Volkswagenu Golf třetí generace s motorem VR6.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto jsem zakoupil v roce 2016 v den svých narozenin, takže jsem si nadělil hezký dárek. Původně jsem ale nejel pro tohle auto. Chtěl jsem koupit Golf 1 Cabrio v edici Sport Line a VR6 byla na seznamu vozů, na které jsem se chtěl také podívat, když už tam pojedu. Jenže cabrio nebylo ve stavu, za který bych chtěl zaplatit požadované peníze a trojka velice příjemně překvapila.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Prakticky skoro hned po zakoupení. Druhý den jsem jel pro interiér, protože v autě nebyl. Resp. byl, ale někdo z vozu vyndal kožené sedačky a vrátil hadrové ve špatném stavu. Na internetu byl inzerát na kožený interiér Colour Concept v černé barvě, takže volba byla jasná. Sedáky jsem zakoupil a po pár větách z prodávajícího vypadlo, že má ve sklepě projektory (řeč je o předních světlech) a po domluvení ceny jsem vezl i světla.

Jaká byla poslední úprava auta?

Na tuhle otázku asi nedokáži odpovědět, protože v tuto chvíli probíhá několik úprav najednou a ještě nejsou dokončeny. Ale už teď vím, že to bude stát za to.

Prozradíš o co jde? 

Zase takové tajemství to není. V plánu je nový interiér a ta více zásadní věc je zástavba turbodmychadla a přestavba na manuální převodovku.

Ufff, to bude peklo! Nejlevnější a nejdražší úprava? 

Abych se přiznal, tak jsem se zařekl a nechci počítat, kolik do auta nateče peněz. Nechci si to zkazit. Když nebudu počítat aktuální stavbu motoru, tak určitě nejdražší a hodně výraznou úpravou jsou na autě brzdy. Nejlevnější bych těžko hledal.

Ok.. tak trochu jinak.. Nejnáročnější a nejjednodušší úprava? Předpokládám, že nejnáročnější bude ten motor. 

To určitě ano. Jinak si nepamatuji nic, s čím bych měl vyloženě problém. Trojka je jak lego pro dospělé.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Úpravy si řeším sám. Kromě lakování a klempířiny. Naštěstí práce s plechy nebyla tolik potřeba a lakovaly se detaily. S tím mi pomáhají kluci z TMCAR Autoservisu v Praze.

Zdravíme kluky z TMCAR! Co tě přimělo si začít auto upravovat?

S tímhle postižením jsem se musel už narodit (smích), takže to bylo tak nějak automatické už při pořízení prvního auta a pokračuje s každým dalším.

Power/Stance?

Určitě Power!

Jakej je aktuální setup auta? Když pominu to, že jak tě znám je rozložený do šroubku?Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Zatím je v autě originální motor. Co hodně lidí překvapí je automatická převodovka, protože to není úplně standardní věc pro tento motor v tomto autě. Podvozek KW varianta 2, brzdy vpředu 6-ti píst a kotouč 334 mm a vzadu zatím pouze 280 mm. Kola jsou OZ Ultraleggera o velikosti 8×17″ obuté do pneu Toyo Tires Proxes R888R. Výfuk je taková skládačka. Něco Powersprint něco Remus. Co se týče karoserie, tak jsem zastánce originálních tvarů, takže jediná změna, kterou jsem provedl byla výměna světel – přední projektory a zadní Hella colour magic. Zrcátka jsou od výrobce Projektzwo. O hudbu se stará originální audio systém Nokia – nic jiného bych do toho auta nechtěl. I dnes to hraje perfektně.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím?

Alespoň co se týče performance, tak určitě čerpám v Německu. Tam je to posunuté úplně do extrému. Zbytek dělám tak, jak to cítím a jak se mi to líbí.

Daily auto?

Služební. V tuto chvíli Fabia 3.

Máš nějaký další auta?

Ehhh 😅.. Mám tam více projektů. VW Golf MK1, Golf 3 2.0 16V, Felicia „ala kit car“…

Ok, takže tohle neděláme naposled… výborně! Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Na srazy moc nejsem, takže se budeme muset potkat spíše na silnici. 😄 A když, tak raději vyjedu za hranice.

To znamená, že nejseš úplně spokojenej s tim, jak vypadá česká tuningová scéna?

To bych neřekl. Nemám o tom takový přehled. Spíše mě mrzí, jak se u nás chovají lidi.

Jo, souhlasim. Kolikrát je to o auto. Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Hele, to asi v tuhle chvíli dělám. Samozřejmě mě napadají auta jako Golf MK1 GTI, BMW E30 cabrio, Porsche 964, ale trojka mi nějak přirostla k srdci a až tam bude „oturbená veruna“, tak si jeden ze svých snů splním.

Co bys vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Na ideální start ti nedokáži odpovědět. Každý to cítí jinak. Určitě nemůžu nutit německé auto někomu, kdo vzhlíží k Japoncům a podobně. Důležité je dělat vše s rozumem a hlavně se chovat na silnici zodpovědně. To jak si auto upravíš je na každém z nás a nikdo by si do toho neměl nechat kecat.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Hlasuji pro Jarýska Pospíchala, protože to je velká stálice na české scéně a určitě máš z čeho vybírat, ať už to bude Octavia nebo Transporter.

Jo, Jarýsek má super káry! Určitě se s ním zkusím spojit a domluvit taky rozhovor! Co bys rád vzkázal závěrem?

Jak už jsem říkal, není důležité jak si svoje auto upravíš, ale na silnici přemýšlej.

Dejve, díky za super rozhovor! Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Já také děkuji za rozhovor. Doufám, že až se příště potkáme, tak už budu s přestavbou motoru hotov a povíme si víc o úpravách.

Davida můžete určitě sledovat na jeho Instagramu. Věřím, že je na co se těšit, protože VR6 na turbu je rozhodně zajímavá stavba. Ale o tom si budeme muset povědět až někdy příště. Práce je spousty a času vždycky málo. Držíme Davidovi palce, aby to všechno proběhlo v pohodě a budeme se těšit na nějaké případné akcelerační video. 👌🏻 O naprosto fantastický fotky se postaral Kuba Vít a Pette Photo! Takže nabíhej na jejich instagramy a sleduj je!