fbpx
Honda Civic 5g coupe EJ1

Parádní Japonka na černo

Lukáš původně nad Hondou ani neuvažoval. Pak se mu naskytla možnost koupit Civica 6G. A ani 6G se nekoupila. Po dlouhém hledání se naskytla možnost koupit 5G Coupe, s parádním motorem a bylo hotovo. Jak se s tim Lukáš popasoval, to si přečtěte níž. Za nás super práce! Ten lak je totiž fakt parádní! A co Vy? Jak se tohle coupátko líbí Vám? Za doporučení děkujeme Lacimu s jeho Tiffany 5G Hondou. Lukáše sledujte na Instagramu. O fotky se postarali JM Photographic Race, MJ Photography a sám Lukáš! Teď už jenom scroll down a.. Enjoy!

Ahoj, kdo jsi, odkud jsi a co nám dneska ukážeš? 

Ahoj, jmenuju se Lukáš, pocházím z malé vesničky na jihu Moravy, která se jmenuje M. N. Ves. Představím Vám moji Hondu Civic 5g coupe EJ1 (USA) z roku 1996 – Black Bitch

Jak dlouho jsi majitelem, jak si se k autu dostal? 

Ve květnu 2021 tomu bude 10 let, co tohle auto vlastním. Cesta k vozu byla trošku náhoda. Původně jsem dlouho chtěl VW Golf IV, pak ale kamarád prodával Hondu Civic 6g HB 1.4, o které jsme začal dost přemýšlet. Proběhly různé debaty s kamarády, kde padlo – kup alespoň 1.5 VTec. Proto začalo hledání něčeho výkonnějšího, jenže jsem nemohl dlouho nic sehnat. Nakonec se ale štěstí usmálo, sedlo se do mého prvního vozu Škoda Forman, už tehdy lehce upraveného, 😊 a jelo se pro coupe s motorem 1.6 VTec D16Z9 s výkonem 92 kw. Auto mělo hodně, spíše kosmetických chyb, ale po projetí bylo jasné, že jedeme spolu domů.

Kdy proběhla první úprava a jaká? 

První co bylo, tak asi dost dílů, které šly „lehce“ sundat (vnitřní madla, mřízky palubovky, vnejší kliky, zrcátka, lipy) dát zpět do černé barvy, jelikož tohle všechno bylo ve žluté barvě a za mě to vypadalo dost hrozně, proto následovalo domácí lakování.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úpravu bych spíše nazval opravou, jelikož jsem chtěl udělat nějaké hezké podzimní fotky a polní cesty nejsou úplně rovné. Podařilo se utrhnout přední lízo, vysadit přední nárazník, tak že se vše dávalo zpět do pořádku. 

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější byla asi nálepka na předním a zadním skle, i když u té přední bylo celkem zajímavé vybrat styl písma. Naopak nejdražší byl jednoznačně celolak, kdy se lakoval motorový i zavazadlový prostor.

Nejnáročnější a nejjednodušší úprava? 

Dost mi dala zabrat výroba rámu, který jsem si dělal už skoro v hotovém, přečalouněném interiéru a nebyla zde možnost cokoliv si přivařit, nebo nachystat. Proto šel rám 100× ven a zase zpět, když už byl v celku, bylo to pro změnu jak ježek v kleci. Nejjednodušší asi opět nalepení nálepek.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu? 

Řídim se pravidlem „lepší si po*rat sám, než aby to po*ral někdo jiný“. Proto si velkou část dělám, nebo vyrábím sám doma, popřípadě s kamarády. Co jsem na autě nechával dělat, tak byla klempířina při vyvařování, následný celolak, v interiéru pak taky čalounění sedaček a předních tapeců dveří.

Co tě přimělo si začít auto upravovat? 

Už jako malému klukovi se mi líbila upravená auta. Spouštěč všeho byl nejspíš muj první Tuning sraz v Holešově, kam jsem vyrazil s taťkou a strýcem. Tam jsem se vlastně zadíval do VW Golf III. Proto již dříve zmiňovaný Golf. V 15 letech jsme se chytnul party starších kluků, se kterýma jsem začal jezdit po různých srazech. Tahle parta se sice dodnes hodně zmenšila, ale s pár lidma stále udržuju kontakt, stále upravujeme a vídáme se na srazech.

Power/Stance?

Tohle je velké dilema, co neusále řeším a dává mi dost zabrat. Mám rád, když auto dobře vypadá a zároveň si s ním můžu na cestách nebo sprintech trošku zablbnout. Proto mnou provedené úpravy jsou takové, jaké jsou.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Exteriér: kompletní „body kit“ MS design (lipy, prahy)
přední čiré světla, oranžové blinkry předělané na US svícení
zadní čirá světkla předelané na US svícení (svítí všechny světla)
válcované přední i zadní lemy
celolak v černé perleti
vzpěry kapoty (Škoda Fabia I)

Interiér: přední sedačky Recaro z Hondy Accord TYPE-R, přečalouněny
alcantara na stropnici, sloupcích, zadním platu, audiu
volant MOMO z Hondy Integra DC2
loketní opěrka z Vti, přečalouněna
dveřní tapecírung přečalouněn, vytlumen
řadící páka Mugen + short shift (menší vychýlení řadicí páky)
bezpečnostní rám
přídavné budíky na A sloupku (teplota oleje + tlak, teplota vody)
domečky výškový repro na dveřích
komplet vytlumeno
audio místo zadních sedaček
LED podsvícení budíků, panelu topení

Audio: rádio Kenwood
zesilovač Gladen M-Line 4x125W RMS
repro ve dveřich Gladen SQL 165 2x150W RMS
repro v zadní části Gladen M 165 V2 2x85W RMS
subwoofer PowerBass M-12 350W RMS
kapacitor BOSS 2F
vytlumení Gladen Aero Multi

Motor: D16Z9 92kw Vtec SOHC, odbržděno a naladěno na 100 kw
odlehčený setrvačník, řemenice
nerezové svody, střední i zadní díl prům. 60Mm SRS
upravená převodovka (kráký 3. a 4. převod z CRX)
přímé sání
červené hadice chlazení
částečný Clean Style ( baterie, kabelové svazky, kabely ke světlům,..)
motor lakovaný do černé-červené barvy, motorový prostor do barvy vozu

Podvozek: výškově stavitelný podvozek (bohužel už na doraz dolů 😂)
přední i zadní odklony ramen
lakovaná ramena, stabilizátory
kola JR 12 16x8J ET 20 s pneu 195/45 R16
přední Brzdy Brembo MAX

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? 

Inspirace je různá, ať už u nás nebo v zahraničí. Většinou vidím něco na internetu, srazu a pak si to přibarvím k obrazu svému, začnu přemýšlet jak to udělat, aby to vypadalo dobře a zároveň bylo funkční.

Daily auto? 

S Civicem nejezdím úplně každý den, ale když je hezky, tak klidně v týdnu do práce, víkendy na výlety. Na daily mám Škodu Octavii I combi, 1.9 TDI, kterou jsem taky trošku poladil. Jako správný ropák má čip, Sprint špičky vstřiku, stavitelný podvozek, 17x8J kola a woofer na malé doladění hudby. 

Máš nějaký další auta?

Viz daily auto 😊

Na jakých akcích můžem tvoje auto vidět? 

Nemám přimo dané srazy, na které jezdím, řeším to spíše když je čas a nemám zrovna službu v práci. Často navštšvuji HRM a JSP v Adamově (SK). Byl jsem taky například na finále Tuning Battlu Nitra 2015, Trohalí Ostrava 2019, Trnavameeting#4 2020, Tuning Vyškov, HelpCup. V sezoně 2020 byl v plánu trošku vzdálenější sraz, kam se mělo jet i trajektem, ale ten se bohužel, ke všem známé situaci, neuskutečnil.

Jaký je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému? 

Myslím si, že můj dream car už mám. Ale kdyby náhodou někdy, tak Honda Integra DC5.

Co bys vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start? 

Aby přemýšleli už při koupi auta, co si kupují, ne na všechny auta jsou díly normálně dostupné, a když už, tak za jinou cenu. Jinak už i česká scéna stoupá výš a výš, tak že hlavně se toho nebát a upravovat s rozumem – někdy míň znamená víc.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

majkii_x8x, danielburon81, gmk_benco_ej6

Co bys rád vzkázal závěrem? 

Děkuji za oslovení a prostor, Vám představit moji Black Bitch a snad se brzy všichni potkáme na nějakých srazech.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!