R32 na steroidech
Než se začneme věnovat tomu, co Kocmi postavil, tak bych mu rád popřál všechno nejlepší k dnešním narozeninám! V dnešní covid době hlavně zdraví, spousty živejch koní pod kapotou a hlavně kolama dolů! A když už mluvim o těch koních, tak tohle opravdu není obyčejná R32. A jsem opravdu rád, že už i u nás se začíná rozjíždět trend oturbení šílenejch motorů. Po Davidovi s jeho Golfem mk3 tady máme další VR6, která je foukaná turbem. Rozhodně je to v našich končinách poměrně unikátní stavba. Kocmi se navíc parádně rozepsal, takže tady máme hezkej profil, týhle parádní R32 Turbo. Kocmiho určitě sledujte na Instagramu. Kromě dalších informací tam najdete taky spousty lítajících plamenů a parádních overrevs tý šílenosti, co má pod kapotou. Fotky jsou dnes od Scooby foto, Poomika a Kocmiho. Tak dávejte follows, likes a čtěte rozhovor! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, jmenuji se Lukáš, ale většina lidí mi říká přezdívkou Kocmi. Je mi 28 let a pocházím z krásného historického města Znojma. Rád bych vám představil svou čtvrtou generaci golfa konkrétně model R32, která má však ,,něco“ navíc, a to šneka od značky Garrett.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
Majitelem jsem přesně 4 roky. A jak jsem se dostal k autu? To je vlastně docela pěkná historka, kamarád mi poslal inzerát že je v čr na prodej R32, jelikož jsem v té době vlastnil golfa 4 kterého jsem udělal do R32 vzhledu, avšak mu chybělo to zásadní a to motor. Tak jsem neváhal a druhý den pro něj vyrazil. Dodnes koupě nelituji. Zároveň se jednalo o narozeninový dárek, jelikož jsem měl pár dní před narozeninami. 😂
Proč zrovna tohle auto?
R32 byla mým snem už od koupě klasického golfa 4 v tdi, bohužel v té době nebyly finance, tak jsem musel pár let počkat. Hlavně ,,posměšky“ lidí že vlastním R32 v tdi už mě nebavily poslouchat. 😂
Kdy proběhla první úprava a jaká?
Úplně první úprava byla hned po koupi, jednalo se o obnovení originálního stavu vozu, jelikož předchozí majitel to trochu napadl tuzingem, typu čínský nárazník, zavařená kapota, odstranění znaků apod. V autě ještě nebylo rádio tak to se tam namontovalo též, ikdyž se snad nikdy ani nezaplo, kvůli zvuku motoru VR6.
Jaká byla poslední úprava auta?
Poslední úprava byl vlastně celý projekt R32 Turbo, který stál spoustu času i peněz. Kdybych to vzal pořadově, tak poslední úpravu momentálně řeším a to převodovku, která snese ten výkon, jelikož originální převodovka si s tím krouťákem moc nerozumí.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Tak nejlevnější asi samolepka na bočních oknech a ˇvoňavka od německého klubu Kaliber32. Nejdražší? Rozhodně celá stavba na přeplňování turbodmychadlem.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Většinu věcí si řeším sám, nebo s kamarády co mají stejný koníček. Avšak náročnější věci jako stavba motoru, lakování auta nechám radši odborníkům, tímto bych chtěl poděkovat Adamu Vojtašovi a Digitun.pl, za to co dokázali s motorem udělat!
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Ještě jako 15 letý kluk jsem koukal na stránky VW Clubu, kde jsem viděl ty možnosti jaké jsou a tak chtěl taky mít auto podle sebe, něco originálního co se prostě jen tak nevidí.
Power/Stance?
Jednoznačně Power, mám rád když auto funguje a dá se sním svézt na hraně možností, ale zároveň pochválím i pěkný Stance. Rozhodně je to větší libovka pro oči. U nás je však stance scéna hodně nabitá, tak jsem se vydal spíše na stranu výkonu a funkčnosti.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
Do Interiéru jsem se snažil zpočátku zasahovat co nejméně. Líbí se mi originální koncept, avšak i zde se to prostě takzvaně zvrtlo. 😂 Auto mělo původně šedý interiér, takže změna na černý. Většina dílů je nových, dodnes si pamatuji jak na mě ve Volkswagenu koukali, když jsem si přišel objednat půl nového interiéru do golfa 4. Stropnice se též předělala do komplet černé z origo dílů a jsem za to moc rád. Celkový výsledek se mi moc líbí. Sedačky jsou přešité v zahraničí do kombinace kůže/alcantara. Zbytek už jsou spíše takové maličkosti, jako barevný maxidot, černá W8 lampa , originál vw rádio rcn210, červené pásy.
Exteriér jako takový je beze změn. Proběhly jen drobnosti typu výměna světel za LED- bixenon s většími čočkami, zatmavení oken, zadní US světla, černé znaky, znak do masky vyrobený na 3D tiskárně, nějaké ty samolepky a to je asi vše.
Motor zde bych začal asi výkonem. Ten je momentálně ještě ve vývoji, avšak pohybuji se v hodnotách mezi 500- 600 koňmi, v závislosti na nastavení boost controlleru. Motor je předělaný odspodu až nahoru, abych tady o tom nebásnil hodinu tak zkráceně. Je komplet kovaný, turbo garrett gtx3076r gen2, sání od BST, svody Rothe, wastegate od Tialu, vstřiky 630ccm, olejový chladič od Bar-tek motorsport. Převodovka je nově MQ500 upravená z vozu Vw Tiguan a spojková sada od americké značky Clutch Master, konkrétně dvoulamelový typ. Softwarovou stránku má na svědomí mistr svého řemesla DigitunPL. Více informaci o motoru a stavbě lze nalézt na mém Instagramu kocmi_r32.
Podvozek auta je od Kw v2, který zde byl i při koupi vozu, ale byl preventivně vyměněn za nový. Neznám lepší podvozek, na kterém auto funguje. Dále jsou na voze přední 6 pístkové brzdové třmeny s vrtanými kotouči 360mm. Na zadní nápravě 310mm na origo třmenu, avšak je v plánu dát 2 či 4 pístkový třmen. V současné době se na vůz montují silnější HR stabilizátory zároveň se stavitelnými zadními rameny a komplet setem pro uložení náprav v kombinaci firem Strongflex a Deuter.
Kola jsou OZ Ultralegerra s pneu Michelin Pilot Sport 4s. Kola jsou doplněny o estetické centerlocky v černo/žluté variantě. Pod koly jsou ještě podložky 8mm předek a 18mm zadek.
Ostatní úpravy výfuk od německého výrobce Turbo Concepts včetně klapek řízený jak z vozu, tak dálkově. Haldex controler od Vojtech electronics, elektronický boost controler pro turbo od anglické firmy LD performance. Nějaké drobnosti jako vzduchový filtr od pipercross, led osvětlení spz, kryty motorového prostoru audi S3.
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Je jich mnoho třeba rám do auta, celolak vozu, možná nějaký ten zajímavý polep, přešití volantu, výměna pásů za žluté, lak podvozku do černo/žluté kombinace, dodělání EGT senzoru. Až bude vše hotové, tak pokud to komponenty dovolí, podívat se za hranici 600 koní.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Snažím se věci dělat podle sebe, avšak v dnešní době se vždycky najde někdo kdo už to má, takže beru i inspiraci převážně v zahraničí. Konkrétně Instagram a různé skupiny zabývající se motory vr6.
Daily auto?
Někteří se budou asi divitm ale převážně ano, jezdím s golfem téměř denně ale jen jaro/léto. V zimě odpočívá v teplé garáži.
Máš nějaký další auta?
Ano, mám ještě Octavii v kombi, 1. generaci, s nesmrtelným motorem 1.9tdi rotačka. Na zimu a do práce je to super auto, co nepotřebuje žádné investice, má obrovský kufr a je jednoduché na případnou opravu.
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
Tak nějak různě, jezdím převážně VW srazy. Avšak je možné mě občas potkat i na akcích většího rázu, typu Vyškov, různé midnight, apod. Je to spíše o lidech, než o daném srazu. Pokud to letos dovolí čas i situace a někdo mě pozve, tak doufám že se podívám i na jiné srazy, ale snem je se dostat na top srazy u nás a podívat se na sraz R32, který se koná v Dánsku a Anglii.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
Dalo by se říct že svůj dream car již mám, ale rozhodně mám i jiné sny. Třeba Opel kadett GSI, Golf 1 GTI, Caterham, starší Porsche. Uvidíme zda se v budoucnu něco splní.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Za mě jednoznačně Honza Špil s jeho Audi RS4 B5. Je to auto které se jen tak nevidí a hlavně Honza je srdcař jak má být.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Ideální start je asi si prvně pořádně rozmyslet, zda má smysl začít upravovat hned první auto, které vlastní. A pokud ano, tak upravovat podle sebe k obrazu svému, děláte to pro sebe ne pro jiné. Nejdůležitější je si jít za svými sny a nebát se překážek.
Co bys rád vzkázal závěrem?
Že děkuji za možnost představit svůj vůz. Popřál bych mnoho kilometrů bez nehod a hlavně štěstí, nejen v automobilismu, ale i v osobním životě všem.