fbpx
Ford Focus mk2 ST Static

Red Hottie

Hot Hatch jak má bejt. Nakoňovaná, malá mrcha, která Vám při jemným sešlápnutí plynu dá vědět, že tohle auto pokoušet nechcete. Navíc Tomáš se postaral i o vzhledovou stránku auta, takže nejde o klasickej race car, kde se prostě šrám neřeší. Navíc ta málo vídaná červená, je na tom STčku opravdu hezká a rozhodně jí nemam tak okoukanou, jako oranžovou. Tohle auto se prostě povedlo. Ze všech stránek. Tak si počtěte. Majitel se parádně rozepsal, takže tady máte skvělej, detailní přehled, co všechno je v tom autě nainstalováno. Tomáše určitě sledujte tady! Fotky jsou od PettePhoto, MC Kakao, Miia Captures, Honzy Dlouhého a samotného Tomáše. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Tomáš, jsem z Ústí nad Labem a dneska bych Vám rád představil můj Ford Focus 2.generace s označením ST, v méně vídané Race Red barvě.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Pod “křídla” se mi tenhle Focus v sériovém stavu dostal v únoru 2017 a byla to “láska na první pohled” 😂

Proč zrovna tohle auto?

Od svých 18ti let jsem měl vážně dost aut, (14 😂) napříč značkami od koncernových aut, přes BMW až po Francouzské značky, takže výběr další neprozkoumané značky byl jasný i přes fakt, že se řiká “Fordem tam, vlakem zpátky”. Už jako malej kluk, jsem si fotky STčka vystřihoval z časopisů a lepil na zeď, takže v dospělosti jsem měl jasno. Jednou bude moje. 😊

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava STčka proběhla snad první měsíc po samotné koupi a to lakování originálně stříkaných šedých plastů na lesklou černou + velký intercooler od FMIC včetně silikonových hadic a výměna původního airboxu za kit otevřeného sání od Ramair z UK.

Jaká byla poslední úprava auta?

Posledních úprav bylo hned několik. Přes kompletní repas brzd, ložisek, až po kompletní kit silikonových hadic pro chladící systém od CorePerformance, přešití komponentů z interiéru a volantu nebo velké 5” nerezové koncovky výfuku.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úpravou bych řekl, že byl kit intercooleru od FMIC a nejdražší pravděpodobně Alu kola 19” a programovatelná jednotka od Dreamscience.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Auta, úpravy aut a vlastně vše okolo nich byly už od mládí mojí vášní. Proto si teď užívám práce na nich. Úpravy si řeším převážně sám, popřípadě za asistence kamarádů (Adam Živný, Josef Adámek – díky kluci!), a nedílnou součástí na mých úpravách jsou kluci z Neverstock crew ❤️

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Jak jsem již zmiňoval výše. Auta jsou mojí vášní. Rád dávám autům nevšednost, originalitu a mám rád osobitý styl. A tohle auto si řikalo o velký a dlouhodobý projekt.

Power/Stance?

Jednoznačně Power a Stance dohromady 😂

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér: 

Lakování určitých komponentů, přešívání a zkosení volantu + airbagu (do hladké Nappa kůže a perforované kůže s červeným prošíváním), řadící páky + manžety, přešívání madla ruční brzdy + manžety, přešívání loketní opěrky (vše do hladké Nappa kůže s červeným prošíváním), výroba nerezové řadící páky na CNC, změna podsvícení ovladačů atd., z původní zelené na červenou, zatmavení oken.

Exteriér: 

Kompletní oplastování Maxton Design v černém lesku (přední splitter, zadní difuzor + zatím nenamontované prahové lišty), funkční RS výdechy v kapotě, RS spoiler, faceliftové zadní lampy, upravené přední Bi-xenon světla, předělání uchycení SPZ na suchý zip od 3M, LED mlhovky, lakování veškerých plastů do černého lesku, na zakázku upravené gelové a lakované znaky (přední, zadní), polep + kompletní rozleštění laku od kluků z neverstock_eu, polep střechy, zrcátek do černé lesklé folie, matný sunstrip neverstock.

Engine:

Základem byl motor 2.5T 20V R5 o výkonu 166kw a 320nm. Nyní jsou v něm tyto komponenty: velký intercooler FMIC + silikonové vedení vzduchu, Groupe A přímé otevřené sání Ramair + držák ECU, svíčky RS, vstřiky RS, Forge uzavřený BOV, Kompletní RS spojka včetně dvouhmoty, silikonové vedení chladící kapaliny CorePerformace, programovatelná jednotka Dreamscience s volbou map, 3” nerezový výfuk včetně downpipe v kombinaci s Milltek tlumičem + 5” koncovky, blockmod motoru od JCauto. Momentální odhadovaný výkon je 330hp a 500nm (na brzdu jdeme již brzy) 

Podvozek:

Stavitelný podvozek KW inox V3, rozšiřovací podložky Eibach 1,5cm a 2cm, silentbloky ramen Powerflex. Kompletní repas brzd, včetně ložisek, vrtané kotouče 320mm + 280mm Brembo Xtra line, desky Ferodo DS2500 + Textar

Kola: 

Alu kola jsou 19” Dotz Misano grey (Ford Focus mk3 RS) 8,5J ET45 + gumy 235/35/19, polep pneumatik rcngstckrs.

Audio: 

Na audiu se zatím nijak výrazně nepracovalo, krom 2din android radia. Stejně se raději těším jedinečným zvukem R5 😂

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plánů je samozřejmě dost. Auto nyní čeká velká změna, ale o tom více na mém Instagramu, již brzy 😂

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Inspiraci čerpám od různých zdrojů, ať už se jedná o zahraniční úpravce (BDPerformance, Dreamscience), UK fóra či skupiny na facebooku, dále od kamarádů se stejnou srdeční slabostí pro Fordy s motory z Volva. 😂 A taky samozřejmě čerpám ze své hlavy, představivosti a jedinečnosti.

Daily auto?

Jako daily používám Ford Focus mk3,5 St-line 1.5EB. ST je samozřejmě, po čas roku (hlavně zimy), uzamčeno v garáži 😊

Máš nějaký další auta?

Kromě již výše zmíněného Focusu mk3,5. Občas využívám Opel Corsa, kterou vlastní přítelkyně.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Minulý rok jsme měli účast na srazech TheEvent, Escape6 Prague Car Festival, ale i další menší srazy. Auto můžete dále vidět na dalších akcích, které DOUFEJME tento rok proběhnou.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Můj dream car je bezpochyby Nissan GT-R. Doufám, že si tento sen jednou splním.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Takových lidí je určitě hned několik. Např. honza_neverstock, adameek95, adamek_josef, pepino_st225_.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Začínajícím nadšencům do úprav aut bych doporučil, aby byli sami sebou. Šli si za svým snem při úpravě svého auta. Navrátili autům duši a nevzdávali úpravy před koncem. A hlavně trpělivost, vše není hned. 😊

Za ideální start považuji, aby auto bylo, v první řadě, v dobrém technickém stavu. Od toho lze úpravy odstartovat.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Buďte v budování svého vysněného auta trpělivý, používejte kvalitní díly a nešetřete tam, kde to není potřeba. Auta jsou drahým koníčkem, ale každý autíčkář ví, že to stojí za to. 

Moc děkuji za rozhovor, doufám, že se brzy uvidíme na nějakém srazu 😊

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!