fbpx
Škoda 136GL Airride

Punked out!

Socialistická Škodovka. A ve finále, tenhle ,,komunistickej shitbox“, se dostal na web Speedhunters. Historicky první a asi i poslední Škodovka. A není se čemu divit. Když se člověk odprostí od faktu, že my jsme tímhle autem přeplnění, protože v něm jezdili naši dědové, tátové, tak tohle auto, je fakt hezký. Jirka se vyřádil s jeho kamarádama (jmenuje je dole) a výsledek je naprosto fantastickej. Tohle auto prostě sbírá jeden úspěch za druhým. Speedhunters web, pozvánka na halu na Raceism, prostě to budí pozornost všude, kam se jen dostane. Tohle auto má u nás v MAGu určitě místo a jsme moc rádi, že nám o něm Jirka něco řekl! Díky za to! Zároveň díky Stanleymu s jeho mk3 za doporučení! Jiříka určitě sledujte tady! Fotky nafotili Bayable, Filip Flisek, mtx.photo, Luky Oswik, TortillaProd., Vladimir Ljadov (pro Speedhunters) a Racsogrphx. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Jirka Nauš, jsem z Chotějovic na Teplicku (okres rebelie 😂) a ukážu Vám svojí Škodu 136GL. 

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Letos to budou 4 roky co jí mám. Od kamaráda, kterému stála odstavená na zahradě.

Proč zrovna tohle auto?

No, když jsem byl malej, táta jí měl a dělal jsem na ní s ním. O pár let později, když jsem dostal papíry i já, tak jsem jí měl jako svoje první auto. Kdo má trochu vztah ke starejm autům, tak si to auto zamiluje a navíc, já jsem prostě škodovák. Mám rád všechny starý škodovky.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Tak ta byla hned tejden po koupi, předělaní přední nápravy, kvůli snížení. Prostě se zbláznila flexa v garáži 😂

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava bylo dělaní turbofanů.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava – je to paradox, ale ty fany no 😂 A nejdražší jsou kola.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jo, tak úpravy na autě… Jo, no, hele, hlavně kámoš flexa a svářečka, a zbytek věrnejch nástrojů, třeba kladivo. 😂 A hlavně některý přátelé, kteří, ať už poskytli materiál na vzduch, či pomoc s CNC prácí, ale jinak si to fakt, ve většině, oddřu sám. 

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Už od nějakejch 6 let, a asi i míň, jsem jezdil s otcem po závodech a později i srazech. Takže jsem k tomu byl taženej od malička.

Power/Stance?

StancePunk

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Introš: Volant rally kolín original, sedačky polosport Škoda Rapid, vzadu polorám

Exteriér: přední lízátko custom doma ve svěráku, 😂 přídavná světla rally, zadní prodloužení střechy, spoiler zadního víka motoru rally (Vana), zrcátka rally beskydky, custom polep,

Motor: kurva celejch 46 kw úplná raketa, 180 jde.. 😂😂 Original motor z faforita, z fabriky s 5 kvaltem, auto je vrchol výroby M tak proto. Elektronický čerpadlo facet, přetriskovanej karbec, nerezový, polosport, přicnej vejfuk 4 2 1.

Podvozek: je vzduchovej manuál, náprava upravená na max snížení, a odklon vpředu i vzadu nějakejch 6 za pomoci kamoše flexy :-D. Kola sou melber 6.5 j R15 ,na ne davam turbofunny ktery sou ručne skladaný doma ze 4 častí jeden ma 150 nýtu ,docela makačka 😀 😀

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Zatím nejsou žádný. Vlastně jeden, aspoň to konečně umejt.. Po roce.. 😂

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Hodně my toho dalo XS v Německu, ale nejvíc Raceism (dneska už Ultrace) v Polsku, kde člověk, co má o tuning zájem, tak mu to úplně změní pohled na to, jak to auto stavět. A vlastní fantazie samozřejmě, bez tý to nejde. 😊

Daily auto?

VW Sharan.

Máš nějaký další auta?

Škodu Octavii, na závody do vrchu.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Většinou srazy na registraci. Loni díky tomu, že nebyl čas, jsem byl akorát na PCF, jinak XS, Raceism, dubgang, Trojhalí, Plasy. Jak to vyjde prostě časově.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

No, líbila by se mi Škoda 1202 Station pick up, ale moc reálný už to dneska není.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Vyjímečně nezamířím na stance scénu, ale zamířím na Radka Kolčavu. Jednak má pěknou 4 Golfa, závoďak s výjímečným vzhledem, a pěknou 5 GTI Pirelli Edition, a to sem určitě taky patří.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Když k tomu nemáš vztah, tak to nedělej. A na start si každej musí přijít sám 😊

Co bys rád vzkázal závěrem?

Auto máš dělat pro sebe, ser na kecy, stav si to, jak cejtíš!! Punk’s not dead! 😂

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!