From Stance to Race
Erik je další ukázkou toho, že nic není nemožné. Když jsem se zastavil za Jirkou, abych okoukl jeho parádní E46 Touring, tak se mi o Erikovi zmínil, že bych s ním měl taky udělat rozhovor. 330D v E36 mě celkem zajímalo, ale než jsem dojel domů, tak jsem to nějak vypustil. Díky bohu, se mi Erik ozval sám! Díky za to Eriku, moc mě tvoje ,,TDS“ baví! Navíc se Erik dobře rozepsal, takže z toho vyšel naprosto parádní rozhovor! Erika sledujte tady! Fotky jsou od Kuby Víta, hepnarphotography, bomber_art a fotka motoru je od Erika. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, jsem Erik, jsem z Liberce a ukážu Vám svou bezednou díru na peníze a čas. Bmw e36 330d Touring.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
K autu jsem se dostal jiným autem, kterým jsem jel do Písku, kde jsem ho v roce 2013 koupil jako své druhé auto – E36 325tds Touring s klasicky okyslou kastlí a sociální výbavou. 😊
Proč zrovna tohle auto?
Tohle auto jsem koupil z důvodu úspor.. Ve svých 18-ti letech, kdy jsem jako první auto měl E30 320i Touring. S výplatou 12tis., nebylo reálný živit auto co žralo 15/100, natož s nim jezdit do práce. A přesto, že jsem E30 miloval, musela jít do světa a já rozmejšlel co dál. 36tky v Touringu u nás moc nejezdily a každej plival na TDS, tak jsem si řekl, že to je ten pravej škopek pro mě 😂
Kdy proběhla první úprava a jaká?
První úprava proběhla asi 10 minut od koupě, kdy jsem vyprahlou nádrž naplnil naftou a zdvojnásobil tím hodnotu vozu 😂 Jinak hned co jsem dorazil domu, tak jsem nasadil 17“ styling 21, z e34 M5 bez poklic.
Jaká byla poslední úprava auta?
Poslední úprava byla letos v zimě – sundání vzduchu a ACS kol a nasazení stavítka MTS a lehkých BBS RC .. z auta na srazy se stala momentálně daily a auto na svezení. 😊 Ale bavit se budem o tom, jaké bylo předtím.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Za nejlevnější úpravu považuju, když se auto pořádně umeje. 😊 Nestojí to skoro nic a efekt maximální. Nejdražší byl vzduchový podvozek.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Nikdo moc nezná můj obličej, většina mě zná jen od pasu dolů – to co kouká zpod auta. Takže auto dávám do svý garáže. Celé je dělané samodomo na koleni a za pomoci šikovných kamarádů.
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Auta jsem miloval vždycky, v pubertě proběhly nějaký Tuning Magazíny a tak… Ale nikdy jsem nebyl na takový ty lamino úpravy, hezkej decent byl pro mě strop. Popravdě mě vždycky nejvíc bavil motorsport, ale na to jsem nikdy neměl budget. Takže jsem šel opačným směrem a z funkčních věcí dělám věci úplně k hovnu. 😂
Power/Stance?
Od všeho trochu. Mám rád když auto dobře vypadá a zároveň i dobře jede.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
Interiér: trestné lavice nahradily polokožené sportsitze, volant Mtech2, radio Kenwood, přečalounil jsem strop na černo, PMC shortshift a pak jsem vyměnil všechny polámaný a poškozený plasty za hezký.
Exteriér: auto jsem olakoval do zelený ze vzorníku Mazda, zadní sériový nárazník nahradil Mpacket, přední doplnil dobový Zender Lip a na prahy se přestěhovaly originální plastové kryty. Upravil jsem přední světla, sehnal krásný zadní a všechno dal dokupy a slícoval.
Engine: to je ta zajímavější část – motor M51 alias 2,5tds po pár úpravách nakonec vystřídal M57D30, což je commonrail z novější řady E46 který byl nakonec naladěn na 165kw 550nm. Byl docela oříšek to zastavět, aby to vypadalo, jako by to tam bylo odjakživa. Jiné vozidlo s tímto motorem jsem v té době v CZ nezaregistroval, takže se vše vymýšlelo a čerpalo ze zahraničních fór.
Podvozek vzduchový s managementem Airlift V2 – zástavba v rezervě
Brzdy: Sexuální 325mm z 330i
Nápravy v polyuretanových silentblocích nalakovány v komaxitu a opatřeny novými komponenty.
Kola: AC Schnitzer Type 2 8,5X18 et13 – originál 3dílná z ACS e39
A spousta dalších kokotin, za který se daj vyhodit peníze, kromě hudby. To jsem dal sice nové repro a rádio, ale E36 hraje asi jako když je koncert ve vedlejším městě a vy ho posloucháte doma na zahradě, takže to jsem vzdal.
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Jak jsem již napsal výše – auto prošlo na rok 21 změnou na daily/race použití, Takže je v plánu jezdit, jezdit a jezdit – co nejmíň pod tím ležet.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Dnes už inspiraci moc nehledám, ale dříve to bylo hodně po srazech, internet, nebo co jsem kde viděl. Dost věcí jsem se snažil i vymyslet a tím se odlišit od ostatních. Ale bohužel jsem nebarvil podběhy na červeno 😊 Viď Pupí 😘
Daily auto?
Máš nějaký další auta?
Spojím tyto otázky do jedné. Momentálně je Touring daily. Přes zimu jezdím pekelným Compaktem se zavářkou a přes léto jako daily slouží W211 E500 – když se teda zrovna nerozpadá a jezdí – což není moc často… 😊 Ideální kombinace jak si zruinovat život 😂
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
V minulosti bylo vidět na Raceismu, Wörthersee, Cult style, Dubgangu, Bimmerfestu a samých takových těch lepších srazech – na registraci, ale sem tam zavítám i na nějaký lokální spoty když je čas.
Rok 21 akcím moc nepřeje a auto už taky není tak ,,vtopu“, takže nedokážu říci, kde se objevím.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
No je toho mraky – mám rád auta napříč celým spektrem, od francouzských hothatchů, přes německý limuzíny až po motorsportový nářadí. Ale co bych asi ještě někdy chtěl a nasypal do toho hodně peněz a času tak je Bmw e9/10.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Je to už sice taky minulost, ale myslim si, že 1čka Golf Jirky Kubíčka stojí za pozornost, nebo třeba Kalivodův Trabi.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Běžte do toho, pokud Vás to baví. Budete chudý, špinavý a vyčleněný z normální společnosti, ale je to super. Snažte se odlišit.
Dělejte to pořádně, kvalitně a nekupujte fejkový kola a už vůbec ne fejkový dělítka.
Na ideální start je dobrý mít na účtě nějaký prachy. 😊
Co bys rád vzkázal závěrem?
Static není když máš -20mm a ,,všude škrtáš“, a stejně tak i vzduch není od toho, aby se jezdilo vysoko, že bys mohl šacovat letadla. Keep the original wheels !! NOT FAKES !
Děkuju a pokračuj v tom co děláš. Je to super.