fbpx
Volkswagen Golf mk4 Racing Special

Smokin‘ beast!

Dneska se koukneme na další závodní speciál. Bude se jednat o naftovou čtyřku od Radka. Vzhledem k oblibě, která je v České Republice u naftových motorů, má tohle řešení opravdu hodně výhod. Kromě toho, že jedete vrchy ,,zaštyry“, tak nafta nabízí za málo peněz hodně zábavy. Turbo, vstřiky, čerpadlo, soft a ve finále máte z obyčejný 1.9 TDI, poměrně svižnou hračku pro řádění na okreskách, nebo okruzích. Jasně, benzín je benzín, na druhou stranu, furt lepší, než elektrika, ne? O dalších úpravách, který jsou na autě Vám určitě poví sám Radek níž.

Radka sledujte na Instagramu, nebo na Facebooku. Fotky jsou dnes od VOSTYMfoto, foto.Benny, Aldafoto81 a samotného Radka. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Radek, jsem od Chomutova a ukážu jedno z mých mnoha aut, takovou tuctovou, mk4 Golfa.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto mám cca 5-6 let tuším, nevím přesně a pořídil jsem ho, že se proste naskytla 4-ka za dobrou cenu, tak jsem pro ni zajel. Žádnej extra příběh v tom nebyl.

Proč zrovna tohle auto?

Od mala jsem miloval koncernové vozy a obzvlášt mam rád Golfy, ale jak jsem psal prostě se naskytla za dobrou cenu, tak jsem ji koupil, bez žádného extra úmyslu.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Asi dvě hodiny po koupi auta, už se tam cpalo velké turbo, vstřiky a intercooler. 

Jaká byla poslední úprava auta?

Na autě se pořád něco dělá a ladí. Jelikož je to závodní speciál, nikdy to nebude konec.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější pro mě je to, co dostanu od sponzorů a nejdražší, to asi netušim. 

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Některé úpravy si dělám sám s kamarády, ale co se týče stavby motoru a ladění (sw a hw), svěřuji to kamarádům Technik Depo Tvršice

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Od mala závodím není to mé první ani poslední auto, takže bylo jasný jak to dopadne.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší zážitek je každá výhra. 😊 Nejhorší je vždycky když to zničim. 😂

Největší výhra a největší prohra, co se závodů týče?

Největší výhru asi nemám. Jsou výhry, ze kterých jsem měl vetší radost díky konkurenci. A pak jsou závody, kdy se s výhrou prostě počítá. 😊 A největší prohra byla vždy, jedině havárie, jinak jsem vyloženě prohru asi nezažil. 😊

Nějaký závodní úspěchy, o který se můžeš podělit?

Závodních úspěchů je mnoho, jelikož se závodům věnuju od svých 8-mi let díky rodičům, viz. foto.

Máš někde zajetej třeba nějakej rekord?

Hele, mám spoustu 1. míst, jak v kategorii, tak i v absolutním pořadí, i v celých sezonách. Ale ty tratě jsou většinou vždy trochu jiné, takže zajetej rekord nejde říct. Mám přibližně kolem 120-ti pohárových umístění po celé ČR a určitě jedno z nejrychlejších tdi, co v ČR na vrchách jezdí, nebo jezdilo.

Power/Stance?

RACING

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér: no, co čekat v zavodním autě? Bezpečnostní prvky, sedačka, rám dle J, hasičák a pouze to, co je potřeba v zavodním speciálu
Motor: 1,9tdi 3xxps (nechcem prozrazovat přesný výkon) prostě nasraná 1.9 tdi, kde už není sériového skoro nic. Podvozek: Protlum štelovaný na váhách přímo na vozidlo a kola dle počasí.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Zatím je plán moc ho nezničit v sezoně. Jinak se toho moc na vozidle neplánuje, dělá se co je prostě potřeba.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Dělám si věci podle sebe. Je to moje auto a dělám ho pro svůj pocit a ne svoje okolí.

Daily auto?

VW T5/T6

Máš nějaký další auta?

Aut mám spoustu. Když začnem od těch nejstarších: Golf mk1, Jetta mk1, 2x Caddy mk1, Jetta mk2 coupe, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk5 GTI Pirelli edice, Golf mk5 GTI Lucemburk edice (30. vyrobený kus ze 60), VW T5 přestavěnou na T6. Snad jsem na nic nezapoměl, ale určitě nějaký ještě přibudou.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Auto je relativně k vidění pouze na závodech do vrchu, jiných akcí se s ním moc neúčastním, jelikož je to auto, který ma být viděno v akci a ne jen stát a prohlížet si ho. Maximálně se ukáže na akci E6 PCF.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Moje vysněné auto je asi Lancer EVO, které je určitě v plánu a další asi Porsche GT3 RS, které je určitě v nedohlednu. 

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Nevím koho dalšího oslovit, ale určitě udělám sám více rozhovorů, kde vám představím i pár ostatních svých aut. 😊

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ať si nechají poradit nekým zkušenějším. 😊 Ale zas ať si auto upraví k obrazu svému. Přeci jen, měli by to dělat pro svůj pocit a ne pro pocit ostatních.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Určitě bych rád poděkoval všem co mě podporují jakýmkoliv způsobem. Ať podporou při závodě, nebo sponzoringu nebo i zakoupením merche. Jsem rád za každou podporu i na sociálních sítích, kde můžete vidět videa i fotky těch mých nesmyslů. Dále bych chtěl poděkovat za pomoc všem, co mi pomáhají všemi způsoby hlavně klukům z Technik Depo Tvršice, který se účastní se mnou všech závodu a starají se o kompletní naladění vozu, dále Bouda garage, i.p. performance, Smartfit, Bricostav, Vagi wrap design. Díky moc všem sponzorům a všem co mě podporujete a hlavně také mým rodičům a společnosti AUTO-KORA, díky které mam možnost to vše dotovat. 

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!