fbpx
Audi RS6 4F C6 730HP AirRide

THE dream car of many….

No… Abych byl upřímný, tak i můj dream car. Audi RS6, 5.0 V10 biturbo! Vlastně tady tak nějak slintám do klávesnice, ale to se sem nehodí. Všem se vlastně i malinko omlouvám za delší úvodní odstavec, ale asi si neodpustím trochu mého ,,blití“. Generace C6 se Audi opravdu povedla. Vždyť ty auta se kolikrát objevují na inzercích s najetými více než 500 tis. km. A tohle auto je opravdu jedno z mála těch, který vím, že i odpůrci značky Audi, chtějí mít v garáži. To, co Audi tímhle rodinným dostavníkem odstartovala, je naprosto neuvěřitelný. V10 biturbo je samo o sobě naprostá šílenost, bez ohledu na to, že ten motor má neskutečnej potenciál. Ruku v ruce s tím, jde samozřejmě údržba takového auta, ale od toho tady nejsme ne? No a já to asi protahovat dál nebudu. Od Tomáše jsem dostal nálož fotek, tak Vám je sem dám všechny, protože je na co koukat! Děkujeme za doporučení Tomášovi s jeho GT86! Tomáše s RS6 sledujte na jeho Instagramu. O fotky se postarali SDLCKPHT, PHOYTEQ, Pettephoto, Miia Captures a sám Tomáš. Tak jim mazej dávat follow a jdi si počíst o týhle bestii! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Tomáš, pohybuju se v okolí Nymburka, ve Středočeském kraji. Jsem majitelem Audi RS6 modelové řady 4F – C6 s motorem 5.0 V10 TFSI biturbo.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal? 

RS6 vlastním nyní rok, ale znám jí mnohem déle, protože byla dlouho v péči mého kamaráda. Vlastně jsme na ní řadu úprav dělali právě spolu, už pro předchozího majitele. To jsme ale ještě ani jeden (ani Audi) nevěděli, že skončí nakonec u mě.

Proč zrovna tohle auto? 

Od začátku své autíčkářské existence jsem tíhnul spíše k lehčím, obratným a hravým autům, což RS6 opravdu není. Proto se dá říci, že to je takové to auto, které si prostě majitele vybere samo. Když pak předchozí majitel uvažoval o prodeji, cesta byla jasná.

Kdy proběhla první úprava a jaká? 

Jak jsem již zmínil, na autě už pár úprav bylo, hlavně estetických. Můj první zásah byl pochopitelně servis, při kterém jsem měnil BOV ventily za větší, kovové. To se dá považovat za první úpravu.

Jaká byla poslední úprava auta?

Jako poslední, před zimním spánkem, jsem řešil doladění výfukového systému k obrazu svému (byl málo výrazný 😂). Ale pochopitelně i v zimě na autě pracuji, nyní renovuji světla a dělám pár úprav v interiéru.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava?? Asi odstranění stěrače na pátých dveřích a zaslepení skleněnou záslepkou, pokud se to dá nazývat úpravou. A tou nejdražší je doposud vzduchový podvozek.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Naprostou většinu věcí si na autě řeším sám, ať jde o servis nebo úpravy. Proto jsem vlastně autíčkář. Mám rád se v tom autě hrabat, poznávat jeho technologie, vylepšovat, upravovat k obrazu svému. Samotná jízda nebo pozornost, kterou si to auto získá, to jsou jen přidané hodnoty. Pochopitelně jsem rád, když se líbí, nebo někdo pochválí, ale proto to nedělám.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Každé auto je svým způsobem nedokonalé, tedy pro nás petrolheady. Každému něco chybí k tomu, abychom se při pohledu na něj a jízdě usmívali. A přesně to chybělo i mě, ten náboj. A nebo to mám už prostě vrozené, protože můj Tatínek svá auta také nikdy nenechával ve stavu fabrickém. Dodnes děláme nějaké úpravy na mých autech společně. Je vidět, že ho to pořád baví a já jsem rád, že spolu strávíme takovýto čas, i když se u toho dokážeme pohádat 😂.

Power/Stance?

Spousta lidí tvrdí, že tyto dvě věci nejdou zkombinovat. Nicméně já jsem toho zastánce. Chci, aby auto vypadalo, mělo dokonalý fitment, leželo hezky při zemi, zkrátka znaky Stance, ale mám rád výkon, jízdu bez obav, svižnou jízdu, okruh a proto vždy všechny moje auta taky fungovaly technicky. Možná bych to shrnul pod termín PERFORMANCE.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

V interiéru postupně dolaďuji celkový carbon look. Již z výroby je spoustu komponentů z uhlíkových vláken, ale jak se říká, karbonu není nikdy dost. Nejviditelnější úpravou je asi volant, který je z vrchní části zkosený, doplněný o carbonové prvky. V celém interéru jde spíše o detaily a celkovou kondici, na kompletní předělávky si nepotrpím. Audio je originální sestava od BOSE.

Exteriér nyní ladím stylem allblack. Kombinuji černé lesklé a matné tóny např. na masce nárazníku, lišty kolem oken, dveřní kliky, znaky, decentní wrap střechy, bočních lišt, sunstrip. Páté dveře jsou doplněny o spoiler z uhlíkového vlákna, ze kterého je i na míru vyrobený difuzor zadního nárazníku a kryty zrcátek. Audi dostane na tuhle sezónu ještě renovované a lehce upravené světlomety.

Motor je 5l V10 TFSI biturbo s aktuálním výkonem 730 koní. Z úprav, mající vliv na výkon motoru, již zmíněné větší BOV ventily GFB, prostupnější bavlněné vložky vzduchových filtrů od BMC, kompletně upravený výfukový systém Milltek Sport a nakonec software řídící jednotky na míru. S výkonem motoru a úpravami na něm ale určitě nekončím.

Auto stojí na vzduchovém podvozku Aitlift Performance, který je zároveň tuhostně stavitelný. Kompletní management se nachází pod dvojitou podlahou zavazadlového prostoru. Pro ovládání podvozku používám jednotku Airlift performance ve verzi 3H, která využívá výškové senzory na každém kole automobilu. Vzduch akumuluji do dvou hliníkových nádob Airlift díky dvěma kompresorům Viair.

Nakonec kola, od výrobce BC Forged, dvoudílná, kovaná v rozměru 10,5“ x 21, ET39. Obutí v rozměru 275/30/21.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem? 

Za ten rok, co auto mám, se na něm víc pracovalo než jezdilo a proto si ho budu trošku víc užívat. Nicméně plánuju nějakou větší péči o lak a kožený interiér, který si trošku lásky opravdu zaslouží.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Většinu věcí si dělám podle sebe. Pochopitelně inspiraci člověk sbírá skoro všude, na síti, srazech, v zahraničí, ale ve výsledku spíš z toho všeho udělám nějaký svůj výsledek. Většina nápadů ale přichází prostě najednou, z ničeho nic 😂.

Daily auto?

Mám služební SUV.

Máš nějaký další auta?

Nikdy jsem neměl víc víkendovek najednou, asi bych se jim nedokázal všem věnovat. Nicméně v rodině máme ještě k renovaci Spartak a do budoucna by jsem rád pořídil nějaký 70tkový muscle car.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Pár srazů za rok objedu, nikdy nevím dopředu pořádně jaké, ale na 100% bude auto stát na Selectionu který s HardcoreHaters pořádáme. Potom další stálice jako třeba SQRCHL, PCF, STRCON, Dubgang a spousta menších srazů. Moc se neobjevuji na letišťových srazech.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Už teď vlastně vlastním dreamcar spousty automobilových nadšenců. Mezi moje hvězdy ale patří Porsche 911 GT3 RS, Dodge Charger R/T ze 70tejch.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Lidí, kteří mají podobné zapálení jako já, znám spousty. Zajímavý rozhovor by byl s Michalem Bártou (Barthez), který se mezi auty pohybuje už opravdu dlouhá léta a v současné době je majitelem stejné RS6 jako já. Dále třeba s Petrem Müllerem (Fuller) se stříbrným TT, který kolem aut žije jak osobně, tak profesně. 

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start? 

Vzhledem k tomu, že si pamatuji sebe a i teď s tím dost bojuji, určitě zmíním trpělivost, preciznost. Nikdy nedělat věci jen tak na oko nebo napůl, vždy dotáhnout k dokonalosti i za tu daň, že to bude trvat, dělat co nejméně kompromisů. Ale v první řadě, dělat to pro sebe, pro radost z auta.

Co bys rád vzkázal závěrem? 

Láska k autům je výjimečná. Je to koníček, je to relax, je to životní styl, zdroj nervů ale i uspokojení, parta přátel, domov.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!