fbpx
Subaru Impreza GT Static

All the way from Costa Rica

Tak, jako jsme začínali před pár měsíci s tímhle webovým magazínem, tak začínáme dneska úplně od začátku. Dneska je to vlastně o tom, jak je tuning a styling univerzální jazyk. Díky Petrovi s jeho Swiftem, se povedlo domluvit rozhovor s chlapíkem ze samotné Kostariky. Takže dneska nebudeme mít ani Českého, ani Slovenského zástupce. Dokonce ani Evropského. Podíváme se do Latinské Ameriky za Ricardem, s jeho parádní Imprezou GC8. Pro většinu z Vás to vlastně nebude nic nového, kromě toho, že se dozvíte i něco o autech z druhé strany planety. Pro nás je to obrovský krok, obrovská zodpovědnost a spousta další práce. Takže dneska si dejte rozhovor s Ricardem o Impreze a myslím, že si ho spousta z Vás může přečíst i v angličtině. Ricarda sledujte tady! Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG. We are going international baby!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Zdravím, jmenuji se Ricardo Diaz, jsem ze San Jose na Kostarice. A chci vám trochu povědět o mém projektu. Subaru Impreza GT GC8 z roku 2000.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Subaru jsem koupil na konci roku 2012, protože jsem byl součástí rallyového týmu zde v Kostarice, koupil jsem ho od kolegy mechanika. Vůz byl velmi kompletní, ale vzhledem k množství GT, byl jedním z nejzákladnějších, které byly dovezeno do mé země.

Proč zrovna tohle auto?

Pravdou je, že jsem vůbec o Impreze nepřemýšlel, protože z cenových důvodů to bylo něco, co jsem si v té době nemohl dovolit. Kamarád mi ale pomohl s kupní cenou a díky tomu jsem byl schopen si jí koupit. Byl také mechanikem pro stejný tým, kde závodili 3 Subaru, samozřejmě byl s mým výběrem více než spokojený.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První věc, kterou jsem upravil o několik měsíců později, byly přední brzdy. Protože verze GT měla přední třmeny pouze dvoupístkové, s pomocí několika přátel, kteří dovážejí díly z Japonska do Kostariky, jsem si mohl objednat čtyřpístkové třmeny Imprezy WRX z roku 2001.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední věc, kterou jsem udělal, byla záměna cívky, která je OEM na sacím potrubí v motoru EJ207, za 4 nezávislé cívky, jednu na každou zapalovací svíčku.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Levné nic … lol si dělám srandu, myslím, že to byl nákup OEM krytů pro mlhová světla, která jsou na předním nárazníku. A nejdražší byl nákup kompletního motoru EJ207 JDM, který jsem si nechal poslat z USA.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Díky mým znalostem, 90% práce zvládnu sám, s klidem a láskou, kterou můžu autu dát jen já. Moc neumím elektriku, ale mám skvělého kamaráda, který mi s těmito úpravami pomáhá.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Vědomí, že v tomhle autě lze vyměnit mnoho originálních dílů za jiné, stále originální, pro vyšší výkon, a to jak v motoru, tak i v brzdách, převodovce i vzhledu.

The best and worst experience with your car?

Nejlepší je, když vyjedu na silnici s mým autem a vidím, že jak lidé, kteří jsou v jiných automobilech, tak lidé obecně, se za autem otočí, pro to, jak vypadá a samozřejmě kvůli nezaměnitelnému zvuk Subaru. Nejhorší bylo, když jsem poškodil svůj předchozí motor, kterým byl EJ205, což je něco, co mě hodně bolelo.

Power/Stance?

Myslím, že je to něco, co jde velmi ruku v ruce. Samozřejmě se více opírám o estetiku, že je vždy čistá a vypadá co nejoriginálněji i s díly, které jsem postupem času měnil. Ale pořád jsem investoval do motoru EJ207 JDM a turbodmychadla VF22.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér:

Aktuálně mám kompletní sadu modrých sedadel z USADM STI z roku 2004, stejný volant z 2004 USADM STI, 3 budíky Greddy (Boost, teplota a tlak oleje).

Exteriér:

Originální karoserie, má zadní spoiler OEM JDM V6, přední nárazník JDM, výplň krytu motoru udělaná na míru, aby byla podobná STI 2004, sada blatníku verze Type R, zadní sklo s prodloužením střechy a červeno-bílé zadní lampy.

Motor:

EJ207, ECU J2, převodovka 4.44, uzávěrka zadního diferenciálu, brzdy Brembo na všechna 4 kola s drážkovanými kotouči Stop Tech, mezichladič OEM STI 2004, odpružení TEIN, vlastní 3 palcový výfukový systém s downpipe, VF22 turbo, rozvodová sada Gates Racing s modrým páskem, 4mm fenolická těsnění pro sací potrubí, výměna cívky na válec a OEM hliníkové svorky přední vidlice. Výkon je změřených 255 koní.

Kola:

Aros BBS OEM 5×100, pneumatiky Falken Azenis TW200

Audio:

Autorádio Pioneer s 10 palcovým subwooferem.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Další věc bude změna odpružení TEIN, za novější model stejné značky a byl by to TEIN FLEX Z. Abych mohlo auto plynuleji a pohodlněji ovládat.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Koukám se na mnoho japonských a amerických stránek a snažím se upravovat detaily, které opravdu vidím. Ideálně takové, které se shodují s rokem a modelem mého vozu. Čas od času se odvážím a použiji určité věci mého osobního vkusu.

Daily auto?

Moc se mi líbí Toyota. Svého času jsem pracoval 10 let pro tuhle značku, v mé zemi. Jako denní auto mám Toyotu Tercel z roku 2000, o objemu 1,5 ccm, který jsem taky trochu upravil.

Máš nějaký další auta?

Nemám.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Rád se účastním všemožných akcí. Nejlepší ale je, když se s kamarády, kteří mají také GC8, jdeme projet, fotit a někam se společně najíst. Vždy na různá místa.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Jako auto svých snů bych chtěl Toyotu Supru MK4 2JZ. Mohl jsem řídit některé tady, ve své zemi, a je to auto, které se mi opravdu líbí.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Vzhledem k mé práci, s high performance díly pro automobily (Pitzonecr), znám spoustu příznivců motorů všech značek. Doporučím Ronalda, má Skyline s dobrou historií a vím, že by se také rád zúčastnil rozhovoru.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Řekl bych vám, abyste nikdy neviděli své projekty nebo sny jako nemožné. Když se vás zeptáte a necháte si poradit, vždycky můžete mít dobrý projekt podle osobního vkusu. Je to pro vás a ne pro ostatní.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Děkuju moc za poskytnutý prostor. Jsem moc rád, že moje auto a usílí mohu ukázat stejným nadšencům, jako jsem já. Pouze z jiné země. Posílám velký pozdrav z Kostariky!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!