fbpx
Suzuki Swift ZC31 Sport

Race Swišť

Dneska se koukneme tam, odkud tuning vzešel. Kde jinde potřebujete upravovat svoje auto, než na závodech, kde máte největší konkurenci? Každou úpravu si zlepšíte jízdní vlastnosti, ušetříte sem tam desetinku času a nebo prostě máte možnost projet zatáčku o něco rychleji, než jiný závodník. Jsem moc rád, že se můžeme vrátit zpátky ke kořenům a podívat se na tuning také z jiné strany. Ne jen ze strany stylingu, ale z pohledu také funkčních úprav. Kde jinde je využijete nejlíp, než na závodech? Za doporučení díky Kubovi s jeho Type X! Stejně tak Kubovi děkuju i za fotky, který jsou dneska od něj a samozřejmě od Petra samotného, kterého určitě sledujte tady! Závěrem bych taky rád poděkoval Petrovi, protože mi sám od sebe nabídl, že bude vozit mojí reklamu na jeho závoďáku! Petře, díky moc! Moc si toho vážim! Klukům dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, tak mé jméno je Petr, bydlím v Ústí nad Labem a ukážu Vám maďarsko-japonskej, mini hothatch SS Sport, který je spíše orientovaný na trackdaye, vrchy a všemožný tratě techničtějšího charakteru.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Helee, to bylo tak. Před Swiftem jsem měl nějaký tři roky WRXo. Ten kdo Subara zná, ví, že 14 dní jezdíš a rok opravuješ.. 😂 Samozřejmě někdo to tak nemá, ale já bohužel ano. Plno lidí mi řeklo, že jsem blázen jít z WRXa do Sporta (nakonec mám kamarády, co to udělali úplně stejně 😂). Ale chtěl jsem mít funkční auto, ze kterýho člověk bude mít rohlík na tváři. Tak jsem si ho koupil. Vlastním ho asi cca půl roku, nechal jsem si ho dovést z NDR po první majitelce, která to zřejmě měla na nákupy 😂

Proč zrovna tohle auto?

Už dřív jsem uvažoval, že bych chtěl jezdit vrchy a také zároveň něco malého a šikovného. Proběhli tři varianty C2ka, Saxo nebo Swift. Vyhrál Swift, jelikož můj model (zc31), tu moc k vidění na závodech není.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Hned jak jsem ho koupil, proběhlo více úprav najednou. Tuším, ale že nerez svody byly jako první.

Jaká byla poslední úprava auta?

Byl to rám.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější byla asi zlatá termopáska 😂, nejdražší opět rám. Ten jsem si nechal udělat na zakázku od Weichers.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Úpravy, vychytávky, servis apod. si řeším všechno sám, nebo s kámošema – klasicky… 😂

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Většinu lidí k tomu přimělo rychle a zběsile, to už by bylo ohrané… 😂 Já měl to štěstí, že s rodiči jsem bydlel v Mostě, přímo naproti autodromu. Už od mala jsem tam lezl přes plot a koukal na pořádnou techniku. Hrozně mě to bavilo a doteď nepustilo. 😊

Power/Stance?

Jasně že power 😊

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Tak… Začnu interiérem… Je to celé vyházené, pouze dvě sedačky od firmy OMP s FIA homologací, dále klasika sportovní volant, 3“ 4bodové pásy, rám od Weichers, hasící systém RRS

Co se týče exteriéru, tak je beze změn. 

Motor je kovaná šestnácka, poladěná od SuzukiMotorsport. Ten motor má hroznej potenciál, což je fajn.. 😊Každopádně, já mu dopřál KN komplet sání, kompletní výfuk (svody, decat, koncák, koncovky Simoni), samozřejmě proběhla i výměna za silikon hadice. 

Podvozek je origo SuzukiMotorsport. To je věc, se kterou jsem nechtěl nic dělat! Ten podvozek je úžasnej a kazit perfektní vlastnosti nehodlám, 😂 funkční podvozek, z kterého bych měl radost, stojí 100tis..

To auto opravdu slouží k akčnějším věcem, jezdí skupinu N1600, kde jsou také nastavená nějaká pravidla a věci co musí být. 

Kola střídám podle počasí, ale každopádně mají přednost 16ky s pneu ns-2r😊

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plány jsou jasné.. Celorám a možná turbo 😂 V Usa a Jap je to běžná věc, tak si s touto myšlenkou pohrávám. 

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Hodně zahraničím. Tady v ČR jezdí málo upravených Sportů, i na závodech vidíte jen samé Gtíčka a 1.3ky. Nevím proč… Jak už jsem zmínil.. hodně sleduju japonce a američany. Každej ví, že to jsou blázni. 😂

Daily auto?

Ted´mám momentálně dvě, Imprezu a trošku komického Puga 107, ve žluté barvě. 😂

Máš nějaký další auta?

Puga 107, Imprezu, Swifta… a skůtra… 😂 Byl jsem blázen, co měl doma tři Subara, jsem rád, že už to zmizelo. Takže víc aut nepotřebuji. 😂

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

S klukama od Hokubu pořádáme takovej TougeRun, kde v užším kruhu lidí, jezdíme po kopcích celý den. Jsou k vidění moc pěkná auta a už se to začíná rozrůstat. Jezdí s námi kluci z Prahy, Boleslavi, Liberce.. Je to fajn prostě..

Dále a asi nejvíc mě uvidíte na závodech… Krušnohorský pohár a Triola cup.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Můj jediný dream car je a bude Porsche 911 GT3 RS (2015).

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

No..co tak zjištuji, tak všichni už tu buď byli, nebo budou 😂 Např. Martin Pobl s Evem, Ondřej Kulda se Subem

Osobně bych tu rád viděl Tomáše, s jeho luxusně naloženým TypeRem.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Nebát se toho. Každej ať si auto upraví dle svých představ. Mám spoustu kamarádů, co mi předali zkušenosti, názory, apod. 

Co bys rád vzkázal závěrem?

Závěrem chci poděkovat tobě Martine, že můžu mít možnost být viděn. Já jsem hrozně ukecanej, ale moc jsem toho tady neřekl… Protože by to plno lidí nezajímalo a nudilo se. 😂

Chci poděkovat svým partnerům, co pro mě dělají. 😊 Reklamu jim tady dělat nebudu..😊 A jsem rád, že v Čechách se za posledních 10-15 let, tak o 200% rozrostla automobilová kultura.. Pokračujte v tom!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!