fbpx
Nissan 200sx S13 Type X

Type Xtra!

Je strašně fajn vidět, že JDM kultura má u nás poměrně dost bohaté zastoupení. Vzhledem k tomu, že je Žejdla velkej JDM fanatik, tak doporučil další bandu lidí, kteří jezdí na asijských autech. Takže do budoucna bude o další Japonce určitě postaráno. Zároveň skvěle vysvětlil veškerý rozdíly mezi jednotlivým označením S13. Dokonce i já jsem se něco přiučil.. A furt se nemůžu zbavit pocitu, že jsem konečně vyrostl z koncernu a je čas koupit něco, kde bude volant na ,,špatný“ straně. Při pohledu na tohle SX mi totiž začíná zvláštně brnět v zátylku. No nic, čas prodat ledvinu se dost rychle blíží. Za doporučení díky Kárlovi s jeho Integrou! Kubu určitě sledujte tady! Nejenom kvůli tomu, že má parádní S13, ale i kvůli tomu, že fotky jsou taky od něj. Dneska to máte i s bonusem, ve formě videa, o který se postaral RISHKOmedia. Tak dávejte likes, follows, koukejte na video, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Kuba a vetšinou mi všichni říkaj Žejdla. Jsem z Děčína a mám tu svého Nissana 200SX S13 Type X, 1.8T 300HP(350NM)

Co je vlastně označení 180sx/200sx/240sx?

No je to označení nissanu S-chassis, pro jaký trh jsou určeny. 180sx je originál JDM, takže tedy je určen pro Japonský trh, od ostatních se lišili nějakými drobnostmi, ale především to bylo řízení na pravé straně a motorem SR20DET (2.0l I4 s Turbem), 200sx byla určena pro Evropský trh, většinou se do ní dával motor CA18DET (1.8l I4 s Turbem) a 240sx byla zas pro Americký trh s motorem převážně Ka24DE ( 2.4l I4 Atmo)

Můžeš ještě pro lidi popsat, co je vlastně Type X?

To je něco, jako když máte Octavii RS. Je to sportovnější vzhled a úprava označená, právě jako Type X. Tahle „modifikace“ se dělala zejména u japonských 180sx a vyznačuje se především právě vzhledným předním nárazníkem, prahama a křídlem a zadníma Kouki (označení pro „Facelift“) světlama.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem defacto přesně 2. roky. Auto jsem kupoval tady v ČR, ač bylo ještě na Litevských papírech. Jak jsem se dostal k autu? Nooo, to je taky docela storka 😂. Znáte to, když máte výuku a probíráte něco co Vás absolutně nebaví? To si tak většinou vezmeš do ruky mobil a děláš že tam nejsi 😂. Já si zapnul na PS Emulátoru klasiku Gran Turismo 2, koupil jsem si jako první auto samozřejmě S13, ale Silvii. Po chvíli hraní jsem si uvědomil, že tam je ke koupi i S13 200SX Type X, tak jsem si jí koupil.

Po nějakým ježdění mi to nedalo a musel jsem se podívat na bazar, jestli se nedá sehnat nějaká S13 za slušnou cenu. Bohužel nic extra jsem nenašel. Chtěl jsem to vzdát, ale pak mě napadlo kouknout ještě na jeden bazar. A ještě že jsem tak udělal, byla tam! Přesně ten Type X, o kterým jsem tak snil! Tak jsem si řekl, že ze zajímavosti, a z hecu napíšu majiteli. Po chvilce psaní jsem se do auta zamiloval a bylo jasný, že tohle bude vážný. Sebral jsem peníze a prostě jsem ho šel koupit, protože žijem jenom jednou.

Proč zrovna tohle auto?

No někdy v 17-18 letech, se to nějak ve mě zlomilo a po BMW E36 M3, Nissanu 350Z, byl dream car právě 200SX S13. Ani nevím proč přesně se mi tak zalíbila. Samozřejmě jedna z věcí byly asi ty video hry, jako už legendární NFS U2, kde mimochodem 240SX nebylo moje první a oblíbené auto. 😂 

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Moje úplně první úprava, byla hned 3 týdny po koupi a to koupě sportovního volantu od OMP, s rychloupínatelnou nábou a dlouhá řadící páka po japonském stylu. Jinak Nissana jsem kupoval už s úpravama, takže se teprve postupně bude vše řešit a dělat ku obrazu svému.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava, no byly to kola Rota Grid v rozměru 18″ 9,5J ET38 na gumách 245/40. Byla sranda tam ty kola dostat tak, aby to nikde moc nedřelo (není to vyřešeno do teď, furt to trošku hobluje v předu, boky gumy), vpředu se muselo navíc ještě rozšiřovat 16mm podložkou, aby kola neškrtala o tlumič nebo části rámu, což mezi tlumičem a kolem/gumou vznikla asi 1,5mm mezera. Dále jsem zkoušel test tire stickerů, který dopadl blbě. Stickery, kvůli špatně zvolenému lepidlu, odlétaly asi po 5 km 😂, holt bude pokus číslo 2.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava byla, když nebudu počítat fakt čistě dekorace, tak ten sportovní volant s rychloupínatelnou nábou a nejdražší zatím kola no, ono upřímně, se toho zatím na Nissanu moc nedělalo. Dokud to jezdí, tak do toho zatím nechci nějak sahat, ale samozřejmě postupem času projde auto zase opět kompletní GO a renovací a samozřejmě nákladnýma úpravama.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Zatím, co se na autě upravovalo a opravovalo, tak jsem to řešil bud sám a nebo na mé garáži, za pomoci kamarádů. Jsem rád, že to zatím tak nějak jezdí, takže se snažím spíš hlavně jezdit a užívat si auta. Když je sezonní pauza, tak se snažím něco na tom autě udělat a zrenovovat. 

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Asi to, že prostě S13 je světově jedno z těch profláklých aut na úpravu a hlavně to, že mě úpravy prostě baví. Rád se něčím odlišuji od ostatních. 

Power/Stance?

Ono je to težký no. Samozřejmě mám rád výkon a rád bych Nissana dělal po stránce funkčnosti a výkonu, ale právě výkon a plazení dohromady moc nejde, takže spíš asi výkon a „relativně funkčnost“. A jako bonus trochu toho Stance decentního. 😂 

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejhorší zážitek s Nissanem zatím nějak extra nebyl. Snad asi jen to, když jsem jel trochu rychleji a potřeboval jsem zabrzdit a jaksi jsem si neuvědomil, že Nissan nemá ABS, jenže to už jsem se hrnul na kruháč, kde mi akorát právě jelo auto. Takže jsem se díky tomu vcelku vyškolil, jak mam brzdit bez ABS. 😂

Nejlepší zážitek? No asi pokaždé, kdyz ho vytáhnu z garáže, to je něco nepopsatelnýho jezdit v tomhle autě, že je to prostě ten nejlepší zážitek vůbec. To jaký to auto ma charisma, když projíždím ulicema a to jak umí vykouzlit ten rohlík na ksichtu, no prostě neskutečný. 😊 Nepochopí, kdo v takovým autě nejel, to není jak dnešní „tupá“ auta, co ti udělaj klidně i kávu za jízdy. Tyhle auta maj prostě duši, zlatý „devadesátý“ no. 😊

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Na motoru byly dělány úpravy hlavně, co se týká výkonu. Větší turbo Garrett T28, větší vstřikovače Bosch 440cc, váha vzduchu z 350Z, se vzduchovým vedením od firmy K&N, silnější palivový čerpadlo Bosch040, oil catchtank. Velký intercooler, celoprůchozí nerezový výfuk s koncovkou od Magnaflow a pár dalších malých úprav. Co se týká střev, bude to nejspíš vše série, proto doufám, že to při tom nastavení vše vydrží, než se vše vymění za performance díly. 

Interiér zatím moc úpravama neprošel. Jsou tam přídavný budíky, sportovní volant OMP s rychloupínací nábou, dlouhá řadící páka, tapeci a doplňky v látce Bride, řidičova sedadlo z japonské 180SX a černá stropnice.

Exteriér prošel velkou renovací a změnou vzhledu, díky laminátovému bodykitu Type X a novým lakem ze vzorníku BMW.

Podvozek je taky renovovaný, komplet osazen strongflexy, sportovní, plně stavitelný podvozek BC Racing, nastavitelné horní uložení, rozpěry vpředu i vzadu, brzdy z Nissanu 300ZX vpředu i vzadu s kotoučema Brembo a deskama Ferodo DS3000. Auto má momentálně dvě sady kol, a to originální kola ze Skylinu R33 GTR na gumách Firestone Roadhawk v rozměru 225/45 a druhá, nová sada kol, Rota Grid 18“ 9,5J ET38 vpředu i vzadu na noname gumách 245/40.

Proč zrovna sedačka ze 180sx? Má to nějakej speciální význam?

No, netušim přesně proč. On jí tam dával už majitel, co ho generálkoval v Litvě, ale dal ji tam asi proto, protože 180sx je ryze japonský JDM. 😊 Škoda, že nedal i tu spolujezdcovo no. 😂

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plánů je strašně moc. Rád bych dodělal Type X vzhled, chybí mi už jen zadní světla a směrovky s mřížkama, do předního nárazníku. Rád bych ještě exteriér oživil střešním spoilerem a nějakýma menšíma detailama. Interiér bych rád na půl očesal na kastli do „Race stylu“, pořídil rám, „poloskořepiny“ Bride, dodělal nějaký doplňky, novou hudbu včetně 2din rádia. Momentálně tam žádnou hudbu nemám. Zvuk motoru se neomrzí, ale rád si při řízení pouštím hudbu. Rád bych samozřejmě dotáhl celý spodek auta, udělal tomu GO a když vše půjde jak má, tak bych rád poskládal druhý „Céáčko“ a udělal z něj nějaký monstrum. Komplet z Performance dílů a pokusit se topnout hranici 400hp+, ale vše je ve hvězdách.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Snažím se si to dělat přesně tak, jak si to představuji, ale defacto, ona je to tak nějak vesměs inspirace z netu a to asi převážně z Japonska, kde asi nejčastěji jezdí 180SX Type X. Koukám třeba, co mají za detaily a podle toho si říkám co by se mi líbilo.

Daily auto?

Jako daily/pracanta, mám Passata B5.5 1.9 96kw Highline (110KW), v docela zajímavý stříbrno-zelené metalíze, která je originál ze vzorníku, co se dával jako příplatkový lak pro B5.5. Stále na sportovním podvozku TA Technix, i když je to docela nepraktické. Ještě před rokem na tom byly 19“ 9,5J kola Japan Racing JR11 v bronzové barvě.

Máš nějaký další auta?

Další zatím ne.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Nejvíc asi na místních srazech na Severu, jinak se snažím jezdit na akce jako Car Wars a s JDM tématikou. Jednou do roka, děláme pro vybranou hrstku zejména JDM aut, Touge Run, kde se jede Road Trip po kopcích na severu Čech. 

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Svůj sen jsem si splnil koupí S13, ale jsem autíčkář až za hrob, takže těch auto snů je strašně moc, co bych chtěl vlastnit. A určitě by to muselo být tak, aby bylo jedno v sérii a to samé, další bych měl i na nějakou tu úpravu.

Ale kdybych měl možnost si fakt teď vybrat jednoho jediného parťáka k S13, tak by to byl asi Skyline GTR R32.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Já mám hodně kamarádů který mají zajímavé auta takže je těžký jich třeba vybrat jen pár, ale byli by to:

Martin Pobl a jeho modré Evo8(9)
Petr Srb a jeho Swišť Sport
Honza Dvořák s Imprezou
Josef (Fesoj) Procházka s Mazdou MX5
Karel Resl s Nissanem 200SX S13
Lukáš Suja s Nissanem 200SX S13
Zdeněk Bokůvka také s Nissanem 200SX S13 Type X

Tím se také omlouvám všem ostatním co jsem je tu nezmínil, ale byl by to fakt hooodně dlouhý seznam. 😂

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Dobré je asi říct to, že jestli máte sny, tak si za nima běžte zuby nehty, protože když pro to nic neuděláš, nesnažíš se a něco pro to neobětuješ, tak ničeho nedocílíš. A defacto všechno jde, když se chce. Samozřejmě některý sny jsou náročnější, ale většinou je vždy šance si to nějak splnit, ač je to třeba hodně těžký.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Asi jen to, aby jste jezdili opatrně a mysleli na to, že jsou s váma na silnici i ostatní. Ti kteří by se rádi dostali domů v celku.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!