fbpx
BMW M3 F80 OEM+

Usable OEM+ daily

Každý z nás to má s používáním auta trochu jinak. Někteří upravují a vytáhnou svoje klenoty jenom na sraz a to ještě za hezkého počasí. Pak jsou tu tací, kteří si koupí vrcholovou verzi daného modelu a ve finále jej používají každý den. Dneska si povíme něco o tom druhém případu. M3 je už opravdu zbraň a pokud to nečekáte, může Vás poměrně dost vyškolit. Spousta majitelů používá M3 jen jako ringtool, jako prostředek k pobavení na okreskách a nebo, v tom nejhorším případě, aby někomu dokázali, jak velké mají přirození (což opravdu není dnešní případ!). Z původní E92 M3, Gabe přesedlal do F80 M3. Ačkoliv už to není V8, furt se jedná o hodně ostrej sedan, se kterým by spousta z nás denně nejezdila. I o tom jsme se pobavili.

Za doporučení díky Martinovi s EVOlutionem. Gabriela sledujte tady! Veškerý fotky cvaknul Viky a.k.a. Filmr official. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Gabriel, je mi 31 a jsem z Ústí nad Labem. Dneska se podíváme na mou F80 M3 „nekompetišn“.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Teď v červnu to bude rok a dostal jsem se k němu přes známého.

Proč zrovna tohle auto?

Předtím jsem měl E92 M3 s famózním atmosférickým osmiválcem. To auto mi umělo vykouzlit rohlík na hubě při každé projížďce, ale už mě nějak nebavilo mít dvě auta a tak jsem šel do F80 s tím, že to bude i použitelné daily.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava? To myslím, že byly podložky pod kola, nesnáším tramvaj look.

Jaká byla poslední úprava auta?

Minulý měsíc jsem dával destičky od PFC, směs 08, brzdové hadice HEL a brzdovku RBF700. Auto konečně brzdí (pro mé účely). To jsem měl udělat hned na začátku 😊 Teď mi maník z Anglie, na dálku, udělal CS a GTS updaty vč. převodovky. (pozn. red.: To opravdu probíhalo v danej moment, kdy jsme dotahovali rozhovor)

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější bylo červené startovací tlačítko a nejdražší kola – 763M.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Něco sám, něco servis. Dřív jsem pod autem ležel jak pod formulí, ale dneska spíše nechám pracovat jiné, navíc jsem celkem puntičkář, takže se raději koukám, jak se někdo jiný potí a případně ho jebu 😂, když to neodpovídá mé představě.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Razím heslo OEM+, tzn. víceméně sériový vzhled doplněný o pár detailů, které fandu do oka trknou a laiky nechají chladnými. Nerad poutám pozornost, proto jsou má auta (alespoň si to myslím) vždy decentní a bez zbytečností. 

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší bylo ježdění v Mostě. Trápení auta na okruhu moc neholduju, ani nejsem okruhový jezdec a už vůbec se nemám za dobrého řidiče, ale letos jsem byl dvakrát a náramně jsem si to užil. Auto fungovalo skvěle a já se i něco přiučil. Rád se svezu svižně po okreskách. 

Nejhorší zážitek bylo nouzové odjišťování převodovky a cesta na odtahovce 900 km po koupi, kdy došlo k uvolnění šroubu unašeče na klice (neduh S55). Naštěstí je DME (řj) tak citlivá, že v 90% nedojde k poškození motoru, což byl i můj případ. Nastavily se znova rozvody a tim by to skončilo, že? Jenže závada se po 25km opakovala, to už jsem byl fakt vytočenej a měl jsem chuť někoho vyřvat. K tomu odešla řídící jednotka motoru. Naštěstí BMW Kopecký, kde jsem auto kupoval se k tomu postavili opravdu fér a vše opravili ve své režii, poskytli náhradní auto a já už mám od té doby najeto ca. 15 tis. a vše bez závad.

Power/Stance?

Výkonu má auto na mé řidičské schopnosti dostatek v sérii, takže spíše zlepšit brzdy a nastavení podvozku.

Stance? Jestli myslíš, když auto leží na břiše a je to nepoužitelné, to ne. Ale rozumné snížení a spíše agresivní look, to mám rád 😊

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér:

M-Performance carbon dekor volantu
M-Performance carbon dekor DCT komplet
M-Performance carbon / alcantara ručka
M-Performance carbon madla dveří
M-Performance carbon / alcantara loketní opěrka
Volant v alcantaře
Červené startovací tlačítko 🙃
Zatmavená okna kolem dokola 35/20

Exteriér:

CS carbon přední lip
CS carbon zadní křidélko
M-Performance carbon zadní difuzor
M-Performance carbon kryty zrcátek
M-Performance prahy v černém lesku (na f80 se carbon verze originál nedělá)
Černý competition grill
Černé competition boční výdechy
Černý znak M3

Podvozek a brzdy, výfuk:

CS 763M kola + Michelin Pilot Sport Cup2 / 666M Competition kola + PSS
Podložky Eibach 12mm
H&R sleeve kit na edc podvozku
PFC08 destičky
HEL hadice
Motul RBF700 brzdová kapalina
Competition výfuk komplet

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Čekám na dodání LCI2 předních světel. Pak bych si ještě přál CS carbon kapotu, ale do té doby auto nejspíš prodám.😂

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Auto si dělám podle sebe, snažím se vždy, aby to bylo maximálně čisté. Inspiraci většinou na Instagramu či forech.

Daily auto?

M3

Proč vlastně M3? Příjde mi to jako nevyužití potenciálu auta na daily.

Ja ho využívám právě maximálně. 4 dveře a normalní kufr sedanu, na okreskách s kamarádama se vyblbnem a sem tam na okruh. Běžná údržba stojí, věř tomu nebo ne, jako u Superbu. Dá se jezdit za 7-8 litrů. Já mam průměr za 15 tkm, co auto mám, 11.8 l/100 km. Což mi nepřijde tak strašný.

Máš nějaký další auta?

Ženy Golf 7 😂

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Maximálně trackdays v Mostě, jinak mě nebaví ztrácet čas koukáním na stojící auta 🙃

Máš v Mostě zajetej nějakej čas, nebo se jenom jezdíš vyblbnout/zdokonalit schopnosti? 

Jen se spíš učím. Nejel jsem na čas 🙂 Nejsem pilot. Nemyslim si, že jsem nějakej, extra pomalej, ale neměl jsem k dispozici měřák a bylo mi to celkem fuk. Spíš jsem poznával auto.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Vlhkej sen je 911 GT3 RS

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Maverickm4c. Má nádhernou M4.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ideální start? Záleží na preferencích, hlavně neupravujte auto tak, že se s ním nebude dát jezdit a bude nebezpečné 🙃

Co bys rád vzkázal závěrem?

Díky za pokec a snad někdy na viděnou, jo a díky všem příslušníkům PČR, kteří nemají v hlavě nasráno a jsou ochotni, sem tam, přimhouřit oko a chápou, že jsme jen lidi.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!