fbpx
Mitsubishi Lancer EVO VIII

Evoluce číslo osm

Jedno EVO jsme tu už měli. Před nějakou dobou, se nám pochlubil Dominik s jeho TME. Dneska se koukneme na další EVO, tentokrát osmé generace. Lancery u nás nejsou tolik rozšířené, jak by si mnozí z nás představovali. O to jsem radši, že se tu dnes ukázal další. Je otázkou co stojí za, už tak obrovskou, základnou věčného rivala Subaru. Možná za tím stojí celkově menší prodeje značky Mitsubishi. Možná to bude i tím, že značka Evolutiony naprosto pohřbila. Stejně jako v minulosti 3000GT, z Eclipse se stal crossover a mohli bychom takhle pokračovat dále. Na druhou stranu, můžeme se Mitsubishi divit, když ,,green nazis“ vymýšlí naprosté nesmysly? A to bychom se mohli bavit hodiny. Pojďme alespoň dnes zavzpomínat na chvíle, kdy značka Mitsubishi dělala naprosto skvostné vozy. Vy už si dávejte tohle parádní EVO! Za doporučení díky Kubovi s jeho Type X. Martina sledujte tady! Fotky nafotili the Hoo photography, Kuba Žejdlík a sám Martin. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Martin, je mi 30 let, jsem z Ústí nad Labem a dnes Vám ukážu Mitsubishi Lancer Evolution VIII (pohledově IX).

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

S kamarádem jsme pokukovali po Evu a STIčku. Oba jsme si chtěli jedno či druhé pořídit, ale neměli jsme moc osobních zkušeností. Tak jsme si na jednu sobotu nezávazně domluvili tři inzerce, jedno STI a dvě Eva. A právě to druhé Evo je v mém vlastnictví, už skoro 8 let.

Proč zrovna tohle auto?

Moje první auto byla předokolka s 300hp+, která i se samosvorem, měla klasické nešvary předního pohonu. Takže jsem chtěl něco, co bude mít dost funkčního výkonu a praktičnost na daily. A kupodivu Evo je, v uvozovkách, dobrý kandidát. Hromadu výkonu, kvalitní stálý pohon 4×4, 5 míst a použitelný kufr. Jasně, je to jedna z legend ale to mě tolik netankovalo. Při rozhodování taky pomohl youtube plný videí, kde frajeři jezdí všude dvěrma napřed, zvuková kulisa jak za války a z výfuku se místo sazí derou plameny až ze samotného pekla. Takže bylo jasný, že se s nim nudit rozhodně nebudu.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První netradiční úprava proběhla hned první týden. Auto bylo v servisu na výměnu olejů, rozvodů atd., a proběhl delete stěrače zadního okna. Nemám ho rád, nepoužívám ho, a na Evu je jeden extra velkej a odpornej.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava byla montáž Ralliart zástěrek.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava je delete zadního stěrače, nejdražší byl asi celolak. Před firmou mi Evo někdo objel klíčem, takže díky, ty lopato. Původní černý lak nebyl žádný zázrak, ale trocha péče u odborníka by ho dost vytáhla. Tady bych dal za pravdu rčení, vše zlé je k něčemu dobré, i když tehdy jsem z toho byl hodně špatnej. Nakonec jsem vybral barvu z jiné japonské legendy a to z Nissanu GTR R34 s označením Bayside Blue.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jak co. Drobnosti si dělám sám, ale úpravy/opravy na podvozku či motoru nechávám u odborníka. Auto dokáže vyvinout slušnout rychlost a chci mít jistotu, že je vše uděláno pořádně než se potom divit. Naštěstí mám velice dobrého a šikovného kamaráda se servisem, takže koupím red bully, jeho oblíbenou kachnu osm pokladů a jdem na věc.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Těžko říct, asi mám potřebu přidat něco od sebe abych měl k autu lepší vztah. Upravování začalo už v pubertě u jízdního kola, kdy jsem jezdil Street a Dirt. Dával se napínak řetězu, Rockring, vidlice s vyšším zdvihem atd. Pak jsem přesedlal na motorku, na kterou jsem si nechal vyrobit polepy, výfuk a pár drobností. A nakonec přišlo auto, kde výčet možných úprav je téměř nekonečný. Neměl jsem ještě řidičák, ale už jsem věděl, že potřebuju Focuse RS Mk2 a v prohlížeči jsem měl složku záložek s modifikacema, který si na něj dám.

Nejhorší a nejlepší zážitek s tvým autem?

Nejhorší zážitek je pokaždý, když si zjišťuju cenu originálního dílu. Kde ty ceny berou, vážně nechápu. Nejlepší zážitek rozhodně dovádění na zasněženém okruhu v Mostě v lednu 2016. Přes noc nasněžila slušná vrstva, samotná cesta na okruh byla dost zajímavá ale samotný okruh byl nejvíc. Škoda jen, že za dvě hodiny byl každej výjezd uklouzanej.

Power/Stance?

Rád se podívám na překoňovaný nesmysly, tak i na žehličky. Dokážu ocenit oboje. Na Evu se ale snažim o funkční úpravy pro zlepšení jízdních vlastností.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Aktuální setup je celkem série. Nedělám velký zásahy, spíš se snažim tady a támhle vylepšit, už tak dobrý, základ. Mám vyšší výkon na 360hp (440 Nm) od Micka Kehla, 3“ výfuk od turba, AMS hard pipe kit (odstraňuje sériovou restrikci ve vedení vzduchu od cooleru), velký hliníkový vodní chladič a všechno zadeklovany karbon-kevlarovou lyžinou. A spoustu drobností jako předimenzovaný ojniční ložiska, čidla a hadice tepelně odstíněný, catch tank atd. Prostě aby motor běžel zdravě co nejdýl.

Interiér holota, krom tří budíků na tlak s teplotou oleje a tlak turba. K tomu sportovní volant, 6 bodové pásy Schroth Racing a komplet černý interiér.

Zvenku jen přední karbonový lip a žralok na střeše. Podvozek BC Racing, kola 18“ EvoCorse, drážkovaný kotouče + Ferodo DS2500 + pancéřový hadičky.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Hlavní plán je neudělat z auta banán, což se zatím daří. Přes zimu jsem posbíral věci na kompletní repas náprav. 95 % uložení je od firmy Whiteline, jen přední puky jsou origo Mitsubishi. Přední čepy a tyčky řízení, se nahradí kitem taky od Whitelinu, který dorovnává geometrii ramen do sériového stavu při snížení světlé výšky. Pak se ještě pokusíme dostat Lazer LED rampu do předního nárazníku.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Kdekoliv můžu. Internet, různé akce a závody. Ale nejvíc asi na evolutionm.net. Pročtu si co funguje a co ne a podle toho se rozhoduju.

Daily auto?

První dva roky jsem měl Evo jako daily auto, ale teď už ne.

Máš nějaký další auta?

Trojkovou Octávku 1.6 tdi, mocných 77kw a nesmrtelnou jedničku, 1.9 tdi 66kw.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Prakticky na žádných. Nemyslím si, že bych měl extra co vystavovat a raději nechám místo lidem, který mají líp vyladěný kousky. Vystavoval jsem jen jednou a to na charitativní akci Street Connection 4 v Praze, čtyři roky zpátky. Nejčastěji jsem vidět na parkovišti Autodromu Sosnové, když se jedeme podívat na závody.

Když bude tuneMAG meet, tak dorazíš vystavovat? 😅

Pokud dostanu pozvánku, přijedu rád. Když nebude sraz přes půl republiky. 😃

Nejezdíš ani trackdaye? Kam se případně chystáš? 

Trackdaye mam za sebou tři a všechny v Mostě. Až udělám geo podvozku, chci se podívat do Sosny a Mýta.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Je jich víc. Asi nejblíž realitě je Nissan GT-R R32, pak Audi RS6 starší i ta nová a hodně by se mi líbil Huracán s twin turbo kitem od Sheepey Race.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Spoustu kamarádů už článek má nebo byli zmíněný. Ale rozhodně chybí Dejv a jeho nadupaný Focus ST a Gabrielovo nádherná M3.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Dělej to hlavně pro sebe a podle sebe. Kritiku ber vážně jen od lidí, ke kterým by sis šel pro radu.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Buďme na sebe hodní, jezděme ohleduplně a netočte hovna na TikTok. A děkuju tuneMAG, ať se Vám daří.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!