fbpx
Mercedes Benz 190e W201 AMG Hillclimb

Sheriff Panda

Benzo už jsme tu jedno měli. Konkrétně Rudovo ,,eSko“. Dneska si dáme tzv. Baby Benz, který kromě vrcholové verze EVO, nebyl vyhledávaným závoďákem. Mercedes vždy vyčníval spíš svým pohodlím, elegancí a určitou aurou vznešenosti. Zvlášť, pokud se budeme bavit o starších modelech. Dneska to ale o eleganci a pohodlí nebude. Spousta lidí by o tohle auto ani nezavadila pohledem, nebo by si pomyslela něco o tuzérství. My se koukneme pod pokličku toho všeho. Srdce tohohle Baby Benzu je totiž z dílny AMG, a to 3.6 s výkonem 206kw. Přidejme další úpravy a máte pod zadkem nechutnou zbraň, která vytrestá kdejaký auto, nejen na dálnici. Filip má úpravy Mercedesů v krvi, a i o tom si povídáme níž. Filipa určitě sledujte tady! Fotky jsou buď od samotného majitele, nebo 37_tess. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Filip, ale většina lidí mi říká Panda, jsem z vesničky u Svitav a dnes vám ukážu svůj splněný sen – Mercedes 190e upravený na vrchy

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto mám něco přes 4 roky, a dostal jsem se k němu dá se říct nechtěně, už jsem jednu „stodevadesátku“ měl, ale byla ve velice katastrofickém stavu. Jednoho dne přišel táta a řekl mi ať si vezmu prachy a že jedeme pro auto.. V teplé garáži na mě čekal pohled, jaký vám navykládají v Áčkách. Důchodce, auto v top stavu, v zimě nejeto, absolutní krasavice s promáčklým kufrem.

Proč zrovna tohle auto?

190 byl můj sen už od mala, protože jí měl táta a jezdil s ní závody do vrchu, nešlo to auto nemilovat. Měl jsem jich několik a tohle je prostě sen.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Asi po týdnu co bylo auto doma, zbytečně vysoký podvozek, takže jako první se dávali HR pružiny, a mělo to být taky poslední, co se na tom autě mělo dělat. Ale nějak se to zvrtlo

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední byla přestavba na motor z C36 AMG, stabilizátory, svor, celý výfuk z AMG.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Popravdě nevím, co se dá považovat za úpravu, ale myslím že nejlevnější úprava jsou přední AMG ramena, které mají oproti originálu čep pod jiným uhlem a více se hodí na snížený podvozek. Nejdražší je asi poslední (pátý) swap motoru.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

80 % věcí si dělám sám, převážně mechanickou část. Na elektriku jsem levej, takže s tím mi pomáhá brácha, táta rád vymýšlí nový věci a úpravy, a kamarád Honza kterej zase sváří.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Jednoduše jsem chtěl víc. Potřeboval jsem výkon, chtěl jsem závodit. Rychlá jízda je něco pro mě, tak přišel první swap z 1.8 na 2.3, pak 3.0, 3.2, a teď aktuálně 3.6 AMG, které doufám, že tam bude déle jak rok.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší zážitek byl rozhodně první závod do vrchu, celkově první místo. Neuvěřitelný pocit, na to že to je prostě jenom taková plechovka a zrovna hodně lidí mi nevěřilo.

No, a nejhorší asi bylo, když mi nějaký dobrák povolil přední kola a zjistil jsem to až tak ve 160km/h.

Power/Stance?

Power 100%! Nechci nikoho urazit, stance auta jsou nádherný, ale je to jako mít obří penis s poruchou erekce, hezký ale k ničemu.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Motor z W202 C36 AMG R6 3.6 s výkonem 206kw a 380NM.

Interiér je vlastně vybrakovaný, rychloupínací nába volantu a volant sparco, skořepinová sedačka

Exteriér je trošku spatlanina, ale hej, každý si děláme auto podle toho jak se líbí nám, přední nárazník je originál AMG, prahy Zender, zadní nárazník AMG look, křídlo EVO1 look a lak na způsob amerického sheriffa

Podvozek je aktualně Bilstein B8 a zkrácené V8 pružiny v předu, a v zádu pružiny HR z W124 3.0td kombi, jsou tam o necelých 5mm silnější stabilizátory jak vpředu tak vzadu

Kola jsou Monoblocky 8*17, které jsou určené hlavně na závody a obuté jsou do Federálů 235/40 TW140, někdy na autě pro normální ježdění jsou Borbety T 9*16 s obyč gumama.

Audio popravdě uplně neřeším, něco tam je, ale co přesně nechci kecat. Auto je na závody a stejně před jízdou repráky i rádio vytahuju. Každý kilo se počítá.

Z ostatních úprav je tam ještě svor od Racing Diffs, zkrácené řazení, naložiskovaná kulisa řazení, keramická spojka, a celém auto je odlehčeno, jak to jen šlo, bez zásahu flexy.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Teď už doufám, že jen jezdit a vyhrávat závody. Možná o trošku zvednout výkon za pomocí Ecumasteru, jinak jsem spokojen (zatím).

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Spousty úprav byly vymyšlené tátou. Polep auta jsem viděl na jedné vystancované 190 z Costa Rici, kontaktoval jsem majitele přes Instagram (@vz_190e) a zeptal se, zda se můžu tak trochu opičit/inspirovat. Souhlasil a zároveň se on inspiroval mnou a swapnul do toho 3.2 m104, kterou jsem v té době měl v autě. 

Daily auto?

Jako daily mám S204 C-klasse, 100kw pohřebák ale bohužel ten výkon mi u toho chybí.

Máš nějaký další auta?

Měl jsem ještě W163 ML, které mi bohužel zapálili, takže teď mám pouze Pandu, daily, a co zbylo z C36 AMG.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Převážně amatérské závody do vrchu, nejčastěji u HobbyVrchyCup, ale také na Trackdays. Sem tam nějaký ten midnight.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Tohle je dost těžká otázka, ale nejspíš by to vyhrálo opět Cklasse w204, C63 AMG. V8 biturbo a 510 koní v základu, v neděli pro rohlíky naprostý ideál.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Vím o více lidech:

Jan Keni Doseděl – velice pěkná e36 coupé driftcar a totální blázen za volantem
Roman Macků – Ford Sierra Cosworth na steroidech
Benny – bývalý stance 323 Compact, který se rozhodl jezdit závody
Martin – Subaru Justy 1.3, které si sám oturboval a aktuálně jede na 0.8 baru, nákupní taška na steroidech
Tommy – 36tka s tds a turbo velký jak hlava
Džony – e24 630i budoucí stance (Článek o Džonyho původní E46 zde)

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Vzkázal bych všem aby se přestali bát, a udělali si auta podle toho jak se líbí jim, né ostatním. A hlavně výkonnostní úpravy nezkoušet na veřejných komunikacích, zbytečné problémy pro všechny.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Chtěl bych poděkovat všem, kteří mě věří a podporují, a ať už jezdíte rychle, nebo při zemi, tak vždy kolama dolů a hlavou v oblacích.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!