fbpx
BMW M4 Competition

Breitling Jet

V poslední době se tu hodně kupí auta, která jsou poměrně dost výkonná. Podívám-li se zpátky, tak rovnou jedna Impreza, M3, Babybenz se swapem a dneska si dáme další letadlo. M4 je už z výroby velmi zajímavým a velmi zábavným autem. Stačí mu opravdu velmi málo a limity tohohle auta se mohou velmi rychle posunout na úplně jinou úroveň. Ačkoliv to dneska není bůh ví jak překopaná bestie dneska, furt je to auto, který má 550 koní a poháněné zadní nápravou. Podívejte se na to sami. Věřim, že Vás to bude bavit! Mavericka sledujte tady! Fotky jsou dneska od Dominika Zuffy, Jana Auera (Color Beans Studio), Jakuba Nerada, FotografLD, Marka Spiky a Raceday.cz. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Maverick, z letecké školy Top Gun a ukážu vám dnes mojí stíhačku Breitling 😊 – čti Míra Čermák se svou skoro sériovou M4 Competition 😊

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto mám skoro dva roky, kupoval jsem ho dvouleté, v záruce od BMW Kopecký.

Proč zrovna tohle auto?

Jako každej kluk jsem vždy snil o eMku, ale dřív jsem jezdil spíš Mercedesy a měl jsem rád kabria. Měl jsem SLK55AMG a bylo to super auto, ale chyběla mi ta možnost auto trochu upravovat. Dlouho už jsem koukal po M2 a když přišla chvíle, kdy jsem prodal svoje auto, tak se zrovna prodávala hezká M4 Competition, tak jsem jí vzal a bylo to dobré rozhodnutí.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Auto mělo kompletní karbonový performance paket, takže vypadalo moc hezky už když jsem ho kupoval, takže první úprava byla na motoru a výfuku. Performance výfuk měl super zvuk, ale chtěl jsem víc, takže jsme nainstalovali downpipes a Stage 2 s M4 GTS burbles a to už bylo dostačující 😊

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava byla výměna kol BBS za M-Perfomance kvůli váze a rozměru na předku, kde 20“ vystřídaly 19“ s pneu Michelin CUP2 a výměna M-Performance výfuku za Remus.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava byly downpipes a nejdražší asi kola a výfuk.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Vetšinu věcí mi dělali v BMW Kopecký, kam jezdím moc rád a hlavně jsem tam naprosto v klidu, protože jejich kvalita práce a přístup je prostě perfektní. Nějaké jednodušší věci už si dělám sám, pod dohledem mého instruktora a Sakhira 😂

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Vždy jsem chtěl auto upravovat, každé auto co jsem měl, tak jsem nějak upravil, ale u M4 je to nekonečný příběh, stále se to auto dá posouvat dál a dál.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejhorší zatím nepřišel, zatím jsou jen ty pozitivní. 😊 Nejvíc je asi letět se svým autem na Nürburgringu, nebo na závodním okruhu a zajíždět dobré časy. Nebo driftovat a hořet celou Sosnovou 😂

Power/Stance?

550ps/650nm

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Můj setup je skoro sériový, jelikož využívám auto i normálně. Bohužel je to na úkor funkčnosti na okruhu, protože kompromis prostě neexistuje, takže už jsem se smířil s tím, že nikdy nebudu nejrychlejší. 😊

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Momentálně mi chybí jen podvozek a stabilizátory, aby se auto někam posunulo, takže to řeším a uvidíme, jak to bude fungovat 😊

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Upřímně, když jsem si auto koupil, myslel jsem, že je to nejvíc a žádné úpravy nejsou potřeba…. Jenže pak přijel, teď už můj dobrý kamarád, M3 Sakhir (určitě ho většina lidi zná) a zjistil jsem, že na mém autě je všechno špatně 😀 

Daily auto?

BMW F10

Máš nějaký další auta?

Měl jsem ještě moto, ale už jsem to dal radši pryč 😊

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Jezdíme Most, Brno, Nürburgring. baví nás okruhy, ale přijedeme rádi pokecat i na normální sraz, když je hezky.

Máš změřený časy někde?

Meřím jen Most. Tam jsem jel nejlépe 1:49.47, ale bylo to na normalních competition kolech a normalních pneu. 😊 Neměl jsem ještě semislicky.

Nürburgring zatím nemá smysl měřit, spíš se to tam snažim zapamatovat, abych vědel jak to jet, abych neskončil v lese. 😊

Co řidičský schopnosti? Jsi schopnej posoudit, kde máš rezervy?

Každý má nějaké rezervy, jde o to trénovat a posouvat ty hranice, o tom to ježdění asi má být. Ale třeba v Mostě, kde jsem celkem často, už mě limituje spíš moje auto než moje schopnosti. 😊

Na Ringu je to naopak, tam jsem zase já ten slabej článek za volantem. 😊 Moje auto by to umělo určitě pod 8 minut. 😊

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

M4 je pro mě dream car, jsem skromnej kluk.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

M3 Sakhir, jen na jeho úpravy by asi nestačil prostor 😂

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ideální start je podle mě posouvat se postupně, mít respekt a vážit si techniky a posouvat svoje hranice na uzavřené trati a ne v provozu. Jakmile moje schopnosti přesahují možnosti auta, které vlastním, je asi čas se posunout dál..

Co bys rád vzkázal závěrem?

Asi bych všem přál, ať mají radost ze svých aut a nekoukají na to, kdo co má, nebo nemá. Je jedno jestli je to BMW nebo Renault, všichni to máme rádi a je jedno, v jaké značce sedím. Pro mě je nejvíc, když lidé sdílí radost z motorsportu a je úplně jedno, kdo v čem jezdí.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!