fbpx
Volkswagen Golf V GTI Static

Always Busted

GTI. Tyhle 3 písmena dávají najevo, že to prostě není obyčejné sériové auto. Golf 5. generace nabízí v dnešní době rozumnou porci zábavy, za rozumné peníze. A pak se tohle auto dostane do rukou nadšence, který ví, že 2.0TFSI, které se nachází v útrobách, je poměrně hezká továrna na výkon. Stačí tak málo a z původních 147kw se udělat třeba 180kw, lusknutím prstu. A tohle je přesně ten případ. Roman má Golfa parádního a ačkoliv může na fotkách působit sériově, když jsem to auto viděl na živo, tak je to velká paráda! Tak si dejte pohodovej rozhovor! Za doporučení díky Tomášovi s jeho 1er. Romana sledujte tady! Fotky jsou od Aneddka Photo a Patrik Wirt Photography. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Roman, kámoši mi říkají Broťas. Jsem z Plzně a dnes bych vám chtěl ukázat mého Golfa 5 GTI. Auto je původem z Rakouska a tam proběhly některé úpravy. 😊

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitel auta jsem necelý rok. Předchozí auto, které jsem měl – Audi A4 B8, bylo velmi poruchové a už mě nebavilo neustále investovat do servisu. Více se opravovalo, než se jezdilo. 😂 Byla to 3.0 TDI, kde byl špatně udělanej chip. A nakonec to skončilo u vstřiku a čerpadla, takže jsem řekl, že už na to seru. 😂

Takže jsem hledal jiné auto. V té době kamarád prodával Golfa a bylo rozhodnuto. 😂

Proč zrovna tohle auto?

Jak už jsem zmiňoval v předchozí otázce. Naskytla se mi možnost a využil jsem toho.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava proběhla během prvního měsíce, což byla výměna kol za větší a barevně přijatelnější.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední větší úprava byla výměna audio systému. Na původní místa se daly větší a výkonnější reproduktory a také výměna původní kabeláže za novou, auto se odhlučnilo a přidal se zesilovač.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava byla asi nálepka Instagramu, která přidala minimálně 20 koní. 😂 A nejdražší úprava byla zatím změna kol.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Úpravy se snažím řešit sám a mám hodně kamarádů, kteří mi pomáhají. 😊

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

To je jasný.. Každému autíčkáři známá série filmů Rychle a Zběsile. Nakoplo mě také to, že jsem se přestěhoval z vesnice do města a často jsem potkával upravená auta.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Asi nejlepší zážitek byl, když jsem se poprvé svezl autem a pocítil ten výkon. Zažívám to téměř pokaždé, co nasednu a někam vyjedu. Sice Audi měla také výkon, ale tohle je úplně něco jiného. Necelých 300 koní je znát. 😂

Nejhorší zážitek bylo vyprošťování auta z pangejtu v obrovském dešti, kde mi nedokázala pomoci odtahovka, kvůli úpravam. Nakonec se to zvládlo, ale trochu to odnesl nárazník. (Bacha na traktory, neuhýbají 😂)

Power/Stance?

Rád se svezu rychle ale také se mi líbí, když někam přijedu a lidé začnou auto okukovat, takže asi oboje. Ten vzhled k tomu patří. 😊

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

INTERIÉR:

Kožené sedačky
Pádla pod volantem
Podsvícený prostor pod nohama
Dekor – plasty nalakované do černé lesklé
Podsvícené kastlíky ve dveřích
Nějaké drobnosti z Alíku 😂

EXTERIÉR:

Celopolep ve fólii od značky Oracal
Difuzor z R32
Rozšířené blatníky
Splitery na difuzoru
Lízátko
Podsvícený motorový prostor

MOTOR:

2,0 tfsi, který upravila firma ABT
Turbo K04
Sportovní sání vzduchu od značky Ramair
Výkon 298 koní
Nerez výfuk
Downpipe

KOLA:

Keskin KT17, 8,5j, ET38, na pneu 225/35/19

PODVOZEK:

Výškově stavitelný podvozek ST suspensions
přední brzdy z GTI mk7 345mm
Zadní odklon 3°

AUDIO:

Výkonnější audio systém – EM EVO
Dřevěná podlaha v kufru, ve které je zapuštěný zesilovač

OSTATNÍ ÚPRAVY:

Upravená automatická převodovka

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plánů je moc, jen není ten čas. 😂 V plánu na tento rok je vyrobit lízátko, splitery na prahy, difuzor, jiné přední sedačky a vyrobit na míru rám. V zimě strhnu folii a upravím detaily, poté buď ta samá folie nebo uděláme celolak, to se uvidí.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Mám kreativní přítelkyni, která je také blázen do aut. 😂 A také se inspiruji i ze zahraniční scény.

Daily auto?

Nevím, jestli se tomu dá říkat auto. 😂 Spíš taková pojízdná popelnice, ale je to český sen v kombíku. 😂 Škoda Octavia, 1. generace s motorem 1,9 tdi.

Máš nějaký další auta?

Nemám. 😊

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Vidět mě můžete hlavně v Plzni, ale jezdíme s partou i na různé midnighty. Pokud situace dovolí, tak jsou v plánu i větší srazy jako například VW fest, Carwars, Krásno atd.. A snad se povede, tak jako minulý rok sraz, který jsem pořádal s přáteli, na krásném místě u Plzně. Session-Meet.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Moje vysněné auto je EVO 7 a Dodge Challenger SRT.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Článek by si zasloužil můj kamarád Petr s jeho Golfem.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Nechovat se jako debil a nedělat zbytečný bordel. Dělat si věci po svém. Nenechat si do toho kecat od jiných lidí. Nekopírovat a snažit se být kreativní.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Rád bych poděkoval za rozhovor a přeji všem autíčkářům mnoho štastných kilometrů a ať se všem daří, i v soukromém životě.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!