fbpx
Trabant 601 Kombi Static

That Trabi!

Po delší době si dáme zase BiTs. Dneska to bude o autě, který tu ještě nebylo a i přes to, že jich u nás jezdilo mraky, už jich tolik nepotkáme. Jo, řeč je o Trabantu, kterej brázdil naše silnice za dob komára. Karoserie z plastu, motor, kterej se dá opravit izolepou a kamenem. V tomhle autě jste si mohli, samozřejmě na přání, nechat namontovat dokonce poloautomat. Informací je o tomhle autě opravdu hodně, stačí hledat. Dneska Vám ale dám nálož informací o tomhle modrým modrofuku. Jednoduchost tohohle auta je až kouzelná a každej, kdo je aspoň trochu manuálně zručnej, zvládne tohle auto opravit bez problému. Zbyněk ho nejenom dokázal opravit, ale taky mu dát parádní kabát a to auto prostě vypadalo najednou úplně jinak, než si ho pamatuju ze zadních sedaček jako malej prcek.

Zbyňka sleduj tady! Fotky jsou od Jana Markoviče z autosalon.tv a hlavní fotka od tuner2carphotos. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG. A hlavně…! Vzpomínejte na legendy.. 😉 Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a o čem se budeme bavit? 

Ahoj, jsem Zbyněk a pocházím z malého městečka na Litoměřicku (Libochovice). Řeč bude o mém splněném snu, postavit si auto úplně od základu.

Jak dlouho jsi byl majitelem, jak ses k autu dostal? 

Majitel jsem byl myslím od roku 2013, kdy jsem Trabiho koupil jako nepojízdný vrak z kopřiv za 3000kč. Výhoda ale byla, že vůz měl TP. Již když jsem ho kupoval, tak jsem přesně věděl, co s ním bude dál.

Proč zrovna tohle auto? 

Protože Trabík byl moje první auto a také pro to, že je velmi jednoduché a pro mě i pohledné. Navíc jsem věřil, že jeho proměnu zvládnu sám, i když nejsem automechanik, ani lakýrník .

Kdy proběhla první úprava a jaká? 

To je těžká otázka, úpravy se dělaly hned o začátku, protože šlo všechno ruku v ruce s kompletní záchranou vozu. Takže jako první přišly na řadu drobné změny karoserie, zahlazení blinkrů v předu, přidání bočních blinkrů, stahovací střecha atd.

Jaká byla poslední úprava auta?

Vlastní výroba sluneční clony LUXAR z nerezu. Na tu jsem moc hrdý.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Vše se dělalo najednou během sedmi let, takže docela těžká otázka. Nejlevnější asi přidání bočních blinkrů z Fordu Focus a nejdražší asi určitě muzika.

Proč ses zbavoval auta? Kdy nastal ten moment, kdy sis řekl, že konečná? 

V roce 2020 jsem konečně po sedmi letech vyjel a udělal konečně novou TK. Dva roky jsem s autem občas vyrazil na výlet či tuning sraz. Ale najel jsem za následující dva roky pouhých 1000km. Auto se mi do dneška moc líbí, ale nedávalo mi radost z jízdy. Rád se i svezu a trabant o tom fakt není, nemá výkon, nesedí a ani moc nebrzdí. Prostě ty vzpomínky z mládí byly růžovější než skutečnost, tak jsem se rozhodl že bude dělat radosti a starosti někomu jinému. 

Jak bys zpětně zhodnotil svojí práci na tom autě? Udělal bys něco jinak? 

Popravdě si myslím, že se mi proměna povedla. Na to, že jsem celé auto postavil doma na zahradě, to docela ujde. A to všechno včetně i mého prvního lakování. Ano, pár much tam bylo, to vím a nikdy jsem netvrdil, že je dokonalé, ale miloval jsem ho. Dnes už bych nedával audio. U auta s 2t motorem se to za jízdy stejnak nedalo poslouchat.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší zážitek jednoznačně vystavení v hale na Prague Car Festivalu 2021.

Nejhorší když nám v létě 2022 málem upadlo kolo v Malém Březně, kvůli povolené matce na náboji kola. Matka byla zajištěná tak jak má. 900km to drželo a najenou se povolila, ale zastavili jsme včas a domu jel Trabík na podvalu.

Power/Stance?

Určitě spíše Stance, ale trochu toho výkonu tam být musí. Hlavně, ať je to auto použitelné alespoň na jízdu po pěkných silnicích. 

Jakej byl finální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Stavitelný podvozek vlastní výroby, takže snížení, rozšíření, střecha z Twinga, přední světla Golf, mračítka VW Brouk, přední blinkry z choppera, sportovní dobová zrcátka.

Drobné změny karoserie, jako například místo původních prahů navařený jekl, který práh karoserie snižuje a rozšiřuje. A celé spojené s předním a zadním blatníkem v jeden kus. Vpředu jsou blatníky taky monoliticky spojené s předním čelem, na masce starý znak s křidélky. Ten je docela vzácný a špatně se shání. Uklizený motorový prostor, zrušené a zahlazené topení. V motoru trapné pokusy o airbrush. 😂

Autorádio Kenwood, reproduktory Autotek, zesilovač Mac audio, subwoofer Kenwood. Interiér z prošívané eco kůže. Volant OMP MUGELO, řadička vytočená na soustruhu od kamaráda, a já ji pak nalakoval aby pasovala k volantu.

Co pocity? Ve chvíli, kdy jsi věděl, že už to odjíždí, že už to auto není tvoje? 

To víš že ukápla slzička a nejen mě, nejhůř to nesla asi dcera, přece jenom sedm let práce a plno zážitků, ne vždy dobrých, ale jak se říká: ,,Zážitek musí být silný, ne nutně dobrý“.

Víš, kde momentálně auto je? Znáš majitele?

Majitele neznám, viděli jsme se jen při prodeji. Auto je někde na jižní Moravě, takže asi ho jen tak nepotkám. 

Máš nějakej úspěch s autem, o který by ses rád podělil?

Ocenění žádné nezískalo, ale pro mě je úspěch i pozvánky na takové ty srazy, kam nemůže každý. Např. PCF , SQRCHL EIGHT. Zároveň jsem dostal pozvánku na srazy, ale nemoc mi zabránila v účasti, Slammed session a Stancegebirde. Za další úspěch považuji reportáž o Trabíkovi na webu Autosalon.tv a stím spojené úžasné fotky od p. Jana Markoviče.  

Můžeme se, v dohledný době, těšit na rozhovor i v naší hlavní rubrice?

Doufám že ano 😊 momentálně už je doma od Října nový projekt.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Zveřejněno v BITs