Cleanest Avus blau

Long time no see, přátelé. Nastal čas, kdy je potřeba to tady zase oživit a zase Vás začít informovat o domácí i zahraniční scéně. Co vy na to? A tak si dneska dáme rovnou jedno ze zahraničních aut, který mě zaujalo tím, jak čistý OEM+ je. Řeč dneska bude o BMW E36 od Nica. Tohle auto jsem objevil při sáhodlouhým brouzdání v reels a když jsem pak viděl Nicův profil, hned jsem si řekl, že bychom o tom něco mohli napsat. Nico souhlasil a tak jsme tady a vy si můžete vychutnat tenhle stručnej, ale výstižnej rozhovor o tomhle parádním coupé.

Nica sleduj tady! O fotky se tentokrát postaralo poměrně dost fotografů a vzhledem k tomu, že valná většina z nich je z Německa, tak sleduj, jak to s foťákem uměj. Fotky jsou od Fcked up Focus (na Instagramu jsem nenašel, kdyby někdo věděl, hit me up), Auto_Fahndungsfotos, Marcello’s Motor Moments Photography, Muehling Automotive, UMO Media, Gina Schnitte, alex_w3ber, Moritz_Rckd. Teď už jenom dávej likes, sleduj, čti a hlavně sdílej tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Nico a jsem z Kolína nad Rýnem v Německu. A budeme mluvit o mém autě BMW E36 328i.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto jsem koupil v květnu roku 2022. Hledal jsem nějakou E36 na internetu a ozval se mi přímo majitel ve Facebookové skupině, že by prodal tu jeho.

Proč zrovna tohle auto?

Protože miluju BMW a model E36. Když už ho máš, je to čistá nostalgie. Když si do auta sednu, cejtím se jak, jak kdybych sednul to stroje času a ocitnul se zpátky v devadesátkách.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Jako první úprava byl nerezový výfuk.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úpravou auta je audio zástavba místo zadních sedaček.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úpravou byly nášlapy pedálů.

Nejdražší úpravou byl celolak, včetně rozšíření. Dělala se vlastně skoro kompletní renovace. Všechno z venku i zevnitř je nové, až na motor a nápravy, které jsou pořád původní.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Doteď jsem si vše řešil sám, až na pár těžších věcí, s kterými jsem si nevěděl rady. Na štěstí mám kolegu automechanika, který tomu rozumí a ví jak vše funguje.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Mám rád upravování a individualizování auta, podle mých představ, tak jak se mi to líbí.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejhorší zážitek… Asi když jsem auto koupil, sundal plastové kryty prahů a viděl tu rez.

Nejlepší zážitek s autem, že jsem díky němu poznal spoustu nových a milých lidí.

Power/Stance?

Aktuálně je na autě stavitelný podvozek, ale tenhle měsíc budu přecházet na vzduchový podvozek. Takže spíš stance.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér:

V interiéru je alcantara a karbonové díly, Wiechers clubsport polorám, custom hifi zástavba místo zadních sedaček. Ručičky tachometru přebarvené na červeno s M logem.

Exteriér:

V exteriéru Maxton zadní difuzor, prahy, gt špičky, custom sportovní výfuk, class 2 křídlo. Rozšířená karoserie, karbonová výsluha nárazníku, úzká lišta nárazníku z Japonska s magnetickým držákem spz. Zadní okno původně s třetím brzdovým světlem, předěláno bez světla. A spoustu dalších maličkostí jako světla, ledvinky, blinkry, všechna těsnění, podložky, a jiné malé součástky jsou kompletně nové. Kompletně přetěsněn chladící sytém, nové vstřiky a jiné běžné úpravy a vylepšení.

Engine:

M52B25. Vlastně skoro sériový. Řídící kontrolka motoru naprogramovaná na hlasitý studený start a vypínatelné pops & bangs .

Podvozek a kola:

Výškově stavitelný podvozek ST Suspensions. Kola jsou originál BMW styling 37, z BMW E31 v rozměru 8×18 is13 a 9,5×18 is25.

Audio:

Custom audio zástavba místo zadních sedaček, se subwooferem od Hifonics a audio systém od Pioneer.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Další v pořadí je vzduchový podvozek a retrofit tempomatu.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Inspiruju se hlavně svými sny a nápady, ale samozřejmě taky když mě něco zaujme na sociálních sítích.

Daily auto?

Fiat Doblo.

Máš nějaký další auta?

Ne, jenom Doblo a E36. Ta je ale jen na srazy a když je hezké počasí.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Můžete mě vidět na různých srazech v Německu, nebo na Stance Adria v Chorvatsku.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Kdybych byl realista, můj dream car bude BMW F82 M4, nebo BMW F80 M3.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Jasně! Najdete ho na instagramu jako Frozen_F87.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Určitě bych řekl, neutrácejte za levný shity, protože ve finále budete kupovat všechno dvakrát a stejně pak koupíte tu dražší variantu. Radši začít s menšíma věcma a postupně se propracovat k těm větším. Tuning je prostě drahá zábava, ale za ty prachy to stojí!

Co bys rád vzkázal závěrem?

Ne každý má tuning rád nebo rozumí tomu co se za tím skrývá, ale já si to užívám a dělá mě to šťastným. Nehejtujte ostatní auta, jen protože nesedí vašemu vkusu!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!