
Simple & Sweet
S BMW se nám teď nějak roztrhl pytel. Tak si tady dáme ještě jedno, aby Vám to nebylo líto. Z nadpisu už ti musí bejt jasný, že to dneska nebude žádnej VIP style z Japonska. Vlastně ten nadpis mluví za vše. Jednoduchost a krása.
Nic zbytečně neplácat, nevymejšlet nesmyslnosti. Doladit ten detail, aby to auto prostě vyniklo tak, jak vyjelo z fabriky. A vlastně to ve finále bohatě stačí. Nechci tím absolutně zmenšovat úsilí, který bylo vyvinutý k tomu, aby to auto vypadalo takhle dobře. Nepochybuju o tom, že David nechal na autě ruce, aby fakt vypadalo, jak když sjelo z továrního pásu. Míň je prostě někdy víc a tady to platí dvojnásob. Dlouhej černej sedan z devadesátek nepotřebuje kdejakou serepetičku na to, aby vyniknul ještě víc. Velký kola, černej lak. Tenhle kontrast funguje. Tak si to dejte, nás tohle auto baví fakt moc.
Fotky sedana jsou z dílen Weazly photography, Dumatt.jpeg, _nattphoto_, _michalkoo, a Josef Chreno. O fotky touringa se postaral Magpie. Dávej follow, likes, share a hlavně, čti tuneMAG! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, volám sa Dávid, bývam kúsok od mesta Topoľčany na Slovensku a dnes vám predstavím moje BMW E39.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
Auto vlastním od 10/2023.
Po predaji vozidla som sa chcel znovu vrátit k BMW, kedže som vlastnil pred tým tiež BMW E39 Touring a to auto mi bolo srdcu blízké.
V hľadáčiku som mal E38/E39. Zopár vozidiel som bol popozerať, ale toto ma upútalo a povedal som si, že toto bude ono.




Proč jsi vlastně prodával touringa? Moc se nám líbil.
Toura som vtedy predaval, že som chcel niečo male športove a benzinove. A skončil som pri Ibize Cupre, čo bolo najhoršie, čo som mohol urobit.
Každý ma varoval pred 1.4 tsi najhoršie čo mohlo byť vyrobene. Urobil sa velký servis, turbo, rozvody, vodna pumpa a vše, čo okolo toho može byť. Auto jazdilo a v den konania našeho zrazu – DSG off. Urobila sa aj ta a šlo to z domu.
Proč zrovna tohle auto?
Ako som už vyššie napísal BMW mi učarovalo a chcel som sa znovu vrátiť k nemu, preto bola volba práve pre toto konkrétne auto. Ten model má niečo do seba, čo som nezažil v inom aute proste, pocit z jazdy, vôňu.
Kdy proběhla první úprava a jaká?
Ako prvé úpravý boli, ked nerátam základny servis, kúpa štelovacieho podvozku MTS-Technik.
Jaká byla poslední úprava auta?
Medzi posledné úpravy ktoré zatial niesu dokončené, prebiehá čalúnenie stropu a stlpikov do alcantary.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Najlacnejšia bola výmena výbojok za LED.
Najdrahšia su kolesá.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Veci čo si viem urobiť sám, si robím sám. A čo neviem, tak kamaráti ktorý vedia a pracuju priamo s tým.
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Vždy som chcel mať upravené auto, nechcel som mať klasicke obyčajné sériove auto. Od prvého auta to tak mám.
Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?
Najhorší bol, keď som šiel na zraz, kde som sa tešil, ale bohužial nastal na aute technický problém, ktorý sa nedal čakať a musel som ísť na odtahovke domov. Praskol chladič.
Najlepší je každý moment, keď niekto spozná auto na ceste, alebo si odfotia, keď ho uvidia. To zahreje pri srdci a poviem si že áno, asi to robím dobre.
Power/Stance?
Jednoznačne stance!
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
Interiér:
M-packet čierny strop a sportsitze čierne koženné sedačky. Alcantra na strop a stlpiky v procese.
Exteriér:
CSL predný lip, zadné hella clear svetla.
Engine:
Motor je sériový m57 d30 142kw.
Podvozek:
MTS-technik výškovo stavitelný podvozok
Kola:
Styling 176 – OEM BMW o rozmeroch 9×19 a 10×19.
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Doladiť lepší fitment + exteriérové doplnky
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Auto si robim podla seba čo sa mne páčí. A samozrejme soc.siete a známý zo zahraničia.
Daily auto?
Fábia mk1 GT.
Máš nějaký další auta?
Nie nie aktuálne iba tieto dve a BMW je zrazovka.
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
Tento rok sa chystám navštíviť zahraničné akcie IDOLZ v Maďarsku, StanceAdria Chorvátsko, samozejme nesmie chýbat e39community v CZ. A ten hlavný, náš na Slovensku – kde som spoluzakladateľ a organizátor zároveň – STANCEPARODY.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
Nieje to asi reálne, ale Honda NSX old generácia a BMW M5 E60.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Jednoznačne moj velmi dobrý kamarát @galdik_bocanegra. A auto za ktoré ma u mna velký klobuk dolu @erik_vrs1z.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Jednoznačne nenechať sa odradiť a počúvať rady od ludí, ktorý vedia a nebrať to ako hejt. Nezabudnúť na jednu velmi doležitú vec a tou je čas. Nikto, kto sa venuje upravným autám, to neposkladal za deň, mesiac, dva.
Co bys rád vzkázal závěrem?
Všetci sme jedná velka komunita. Podporujme sa a nerobme si zle.
Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!








