fbpx

Lovestory made it perfect

Tak tohle je ten článek, díky kterýmu mi vlastně shořel pracovní nástroj. Kdo sledoval Instagram, tak ví. Kdo nesledoval, klidně napište, story popíšu, ale dneska je to hlavně o autě. Tenhle malej pidižvík bejvá ideální, jako jedno z prvních aut. Corsa se totiž dělala i bez posilovače, ABS, protikluzu i jinejch vymožeností, na který dneska všichni spoléhají. Nebo vlastně bejvalo.. V dnešní době je bohužel většina těhle malejch hatchů vyhnilá i tam, kde bys to nejmíň čekal/a. Sám jsem se nějaký kilometry v týhle Corse najezdil a vlastně to je poměrně fajn hopsátko. Jsem docela rád, že i dneska se najdou lidi, který prostě mají ty Opely rádi a sem tam nějakýho poladěj. Stejně jako Kuba tenhle exemplář. Celej příběh tohohle vozítka sleduj tady! O fotky se postarali Bubo photography, PN Graphy, Jaromír Ožana, Corner Garage a sám Kuba. Teď už jenom dávej likes, sleduj, čti a hlavně sdílej tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj jmenuju se Kuba, jsem z malé zapadlé vesnice jménem Rohov, asi dva kilometry od polských hranic v okrese Opava. Na české tuningové scéně se pohybuje málo Oplů, takže to bude Opel Corsa B.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto není moje, je manželky, ta ho má od roku 2012. Takže jsem vlastně dostal auto i s manželkou. 😂 V roce 2013 jsme se poznali právě díky autu, protože já měl už upravenou Corsu B a ona jezdila se sériovkou. Domluvili jsme si focení aut a tak nějak se to semlelo. 😂

Proč zrovna tohle auto?

Proč Corsa? Manželka se ji nechtěla vzdát. Začala se projevovat klasická bolest všech Oplů z devadesátek a to je koroze. Domluvili jsme se, že se auto opraví, udělá se celolak a bude dál sloužit. Nějak se to zvrtlo. 😂 Navíc jsem vždycky chtěl auto udělat podle sebe a vzhledem k tomu, že nás Corsa spojila, tak to byla jasná volba.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úpravy začly v roce 2014, kdy si manželka řekla, co by na autě chtěla a já jí byl mechanikem. Takže ona projektant a já zedník. 😂 První úprava byly pružiny JOM, angel eyes a kola. Tenkrát Borbet T 7j a 8jx14.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední z větších úprav byl vzduchový podvozek a z těch menších Bi-LED projektory

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava bylo asi čalounění a nejdražší vzduch a nebo lak. Radši se neptej kolik to stálo, protože jsem to nepočítal a ani nechci.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

To bude asi velká ostuda. Správný autíčkář by to měl všechno řešit sám, ale přiznám se, že jsou věci, které bych nezvládl bez kamaráda Patrika, kterému patří velký dík za lakování a za podvozek, který probudil k životu. Zbytek jsem řešil sám.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Rychle a Zběsile! 😂 A doteď si pamatuju první časopis Autosport&Tuning, který jsem ve svých deseti letech držel v ruce. Byl to rok 2000.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší zážitek je jednoznačně už zmiňované seznámení s mou současnou manželkou a samozřejmě každý sklizený obdiv nejen na akcích, ale i na parkovišti. Už jen kvůli tomu, že Corsa B není auto které někdo upravuje, nepamatuju si sraz, kde bych nějakou viděl. Ale bude to určitě i tím, že je to přece už jen babička. Letos jí je 27 let. A nejhorší? Nejhorší okamžik byl, kdy jsem auto skládal po laku, kompletoval zadní brzdy a vyjel z garáže ven a neodvzdušnil je… Asi všichni víme jak to dopadlo.

Power/Stance?

Jak u čeho. Ale spíš stance.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér:

Až na stropnici je lakované lamino,pár věcí je čalouněných prošívanou koženkou. Volant je z Corsy po FL, přední sedačky Audi TT, zadní sedačky Corsa, laminátové plato kufru s LCD , tlaková nádoba od vzduchu za zadníma sedačkama. Pak jsou takové drobnosti jako chromované kliky z Vectry CDX, stropní lampička z vectry a LED osvícení na nohy.

Exteriér:

Z venku je kompletní bodykit z GSi, zadní LED lampy, přední čiré lampy s dodělávanýma Bi-LED projektorama. Lak je červená perleť v kombinaci s černým leskem.

Engine:

Tak jak jsem řekl, spíš ten stance, takže motor je, až na otevřený filtr a výfuk, sériový.

Podvozek:

Podvozek je vzduchový v osvědčené kombinaci na které jezdí/jezdila česká scéna, takže Rubena měchy, ventily předek/zadek, kompresor a nádoba ViAir. Zadní náprava se musela upravit, protože na vyfouklém měchu bylo auto ještě vyš, než na pružině. Podvozek osvětluje RGB LED podsvícení.

Kola:

Kola jsou Japan Racing (tímto zdravím odpůrce JR) JR12 7,5X15 ET26 s pneu 165/45. Tady to byla volba manželky, chtěla úplně nová kola a nenechala si do toho moc kecat. Zadní kola sedla naprosto perfektně, předek jezdím, kvůli rozměru, na negativním odklonu.

Audio:

Audio je z velké části sestavené od Mac Audio, ve předních dveřích je set Mac Audio mobil street F (středobasy/výška), v zadním platu ovály 6×9 Mac Audio APM FIRE 69.3, v kufru ozvučnice se subwooferem Lighting Audio S4.15.4, který pohání zesilovač Rodek. Výrobce rádia se bohužel nedozvíme.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

V budoucnu bych chtěl dodělat dálkové ovládání podvozku a pověnovat se trošku motoru a prostoru kolem.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Věci si dělám většinou podle sebe, inspiraci někdy čerpám z IG kluků z Brazílie, protože tam jezdí v Corse snad všichni.

Daily auto?

Daily auto mám Opel Combo. Vděčný pracant, se 400.000 km na hrbu. Škoda, že mě čeká výměna třetí převodovky za rok.

Máš nějaký další auta?

Před dvěma týdny jsme se stali opravdu Opel pozitivní. Manželka dostala Opel Zafira Tourer. K tomu Corsa, Combo a ještě mám Dacii 1300 z roku 1975.

Kolik bylo celkem Opelů?

No, s touhle Corsou to je 5. A všechno Corsa. Mimo jiné jsem měl i Corsu od Ondry Langera. Koupil jsem jí bouranou, ale majitel mi nedodal zbytek dokladů, takže jsem vybral co šlo a šla do šrotu. 😔

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Rád se podívám i na malý „pumpa“ sraz. Většinou se pohybuju po okolí Ostravy, Opavy, Olomouce. Corsu ale uvidíte stát klidně i na parkovišti před Lidlem.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Dream car je nejsložitější otázka co znám. Minimálně bych musel mít parkovací dům. Ale opravdový dream car by bylo určitě něco ze země vycházejícího slunce s turbem, které by na přechodu nasálo babičku i s nákupní taškou.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

No řekl bych, že pravě můj kamarád Patrik, se svojí ženou Katkou. Mají i trochu podobný příběh a jejich A3 stojí za zmínku.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ideální start si každý svolí sám, důležité je vybírat srdcem ale i rozumem. Není to jen koupit auto a jezdit, ale i uživit ho. A co se týče úprav? Dát všemu čas a všechno si před realizací třikrát promyslet.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Děláte auto pro sebe, ne pro druhé.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!