fbpx
Subaru Impreza WRX Static

Blob Vader!

Dva dny zpátky jsem filozofoval nad tím, proč vlastně Subaru a ne Mitsubishi. Svou roli v tom určitě hrála také cena, která u nového Evolutionu byla řádově o 300 tis. výš. A to se bavíme pouze o základní konfiguraci. Každopádně Subaru u nás jezdí podstatně víc a Impreza je u nás podstatně oblíbenější. Dneska si dáme jednu Blob Eye Rézu. Ačkoliv se nejedná o STI, věřim, že spousta z Vás by byla velice překvapena, jak tohle auto funguje. Veškeré úpravy na téhle Impreze se zaměřovaly na performance. I když se nejedná o šílenou, 800 hp bestii, tak doufám, že Vás to bude bavit. Kuldu sledujte tady! Fotky jsou dnes od Dubský photography, Kuldy a ještě neznámé fotografky. Takže neznámá, jestli poznáváš svoje fotky, dej nám vědět! Vy už dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Ondra, ale každý mi říká Kuldič. Jsem z krutého Severu, konkrétně pak z Liberce. Představím tady svojí turbenou Imprezu.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

No už tomu bude pomalu 6 let, celkem vtipný, nebýt položené otázky, tak si to ani neuvědomuju. 😊 Koupil jsem jí od známého, v době kdy se to vůbec nehodilo a probíhala kompletní rekonstrukce bytu, ale hlas srdce překřičel rozum.

Jak dlouho a jak moc byla tichá domácnost po tom, co sis přivezl rézu?

No mám asi štěstí, ale přítelkyně je v tomhle hodně tolerantní (za to jí patří velký dík). I když jí samotné, auta, krom přepravy z A do B, nic neříkají. Asi je ráda, že utrácím za auto/koníček, než za nějaké nekalosti.

Proč zrovna tohle auto?

Tak Impreza se mi vždycky moc líbila, jako i další rally zbraně, ale nejvíc plusů Subaru získalo díky svému specifickému zvuku, kdy už na hony daleko je ti jasný, že jede Sůbo.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Úplně první úprava byla vlastně oprava, prasklá hadice k chladiči, kterou jsem vyměnil za modrou silikonovou. Tím to asi celé začalo. 😂

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava je instalace LED baru a LED světel místo mlhovek.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější asi pošití volantu a nejdražší byl zatím podvozek od KW var. III.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Většinu úprav si řeším sám, když na to náhodou nestačím, tak pomůžou kamarádi. Jednotka laděná u kluků v Hajsel motrosport

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

To vzešlo samo od sebe. Nepořídil jsem STi, tak prostoru pro performance úpravy mám hodně. 😊

Power/Stance?

Určitě power, mám auto sice obouchané (néééé vždycky všechno klapne podle plánu), ale je funkční a to je pro mě hlavní.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér: řidičova sedačka Sparco se čtyřbodovým pásem TAKATA, alkantarový volant MOMO, shortshifter, budík 4in1 (tlak oleje, teplota oleje, teplota vody a voltmetr), budík na tlak turba

Exteriér: karbonové křídlo z modelu S202, karbonová kapota, karbonové víko kufru, splitter 

Engine: odstraněné TGV klapky, palivová pumpa Walbro 255, upravená jednotka od kluků z Hajsel motorsport, celoprůchozí nerezový výfuk Japspeed, termoizolace, oil catch tank, bypass na chlazení čtvrtého problémového válce, velký celohlinikový vodní chladič

Podvozek: plně stavitelný KW ver. III, silnější stabilizátory Whiteline a antilift kit Whiteline, silentbloky group N, hliníkové přední ramena z STi, rozpěra mezi tlumiči přední + zadní, lehký crashbar z JDM modelu

Kola: Japan Racing JR3 r17, pneu Bridgestone Potenza RE070

Audio: 2din radio pro zobrazování údajů z OBD

Brzdy: přední – 8mi pístkové třmeny D2, 328mm drážkované kotouče a brzdové desky Mintex, zadní – OEM třmeny, 266mm kotouče a brzdové desky Ferodo 

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Pořídil jsem krátkou převodovku a samosvorný diff, kde proběhne rozborka a celková kontrola stavu, tak aby šla do auta 100% věc.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Snažím se dělat věci tak nějak podle sebe.

Daily auto?

Rodinný otrok a sen každého zahrádkáře, využíváno především přítelkyní s dcerkou – Fabia I combi 1,9TDI

Máš nějaký další auta?

Ještě jsem si pořídil BMW e46 320i na blbnutí.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Především různé trackdaye a letos i nějaké závody amatérské rally.

Na jaký trackdays se chystáš? Máš něco, co rozhodně nechceš prošvihnout?

24.5.2021 jedu na Krušnohorský pohár do Sosnové, tu mám opravdu moc rád, tam se moc těším. Chtěl bych se pak letos určitě zase podívat do Bělé a když se poštěstí, rád bych do Písku a Mýta. Mám rád spíše menší technické okruhy, ale jednou se chci podívat na Nordschleife.

Máš někde zajetej nějakej čas, nebo to nějak nehrotíš?

Na tohle poměřování je dobrý Most, ale tam jsem ještě nikdy neřídil, není to úplně typ okruhu, který bych vyhledával se svým autem, ale nikdy neříkám nikdy. 🙂

Ono s tím časem je to složitý, všude jezdíme různý konfigurace těch okruhů, ať jde o Sosnovou, nebo třeba Bělou, ale uvidíme 25., co ukáže časomíra a na jaký místo to bude stačit. 😃

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Úplnej sen je Porsche GT3 RS, ale určitě by se našlo víc aut.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Kublák s jeho Skyline r33.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Pokud auto nechceš vozit jen na platu, někde po výstavách, tak auto musí vždycky dobře brzdit a držet na silnici. Pak můžeš honit koně a parády!

Co bys rád vzkázal závěrem?

Chtěl bych každému popřát hodně zdaru se svým projektem, hodně šťastných km bez nehod těm, co se rádi svezou a díky tuneMAG za tenhle rozhovor!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!