fbpx
Volkswagen Golf mk1 Airride

Vibey mk1

THIS! IS! LIT! Tohle auto bylo u nás zmíněno Lukášem s Polem, Erikem s E36 a Jirkou s Harlekinem. To je hezká porce nominací, vzhledem k tomu, jak dlouho tuneMAG funguje. Někdy jsou prostě auta, na které se nezapomíná a myslím, že Jirkova jednička je toho dokonalým důkazem. A třešničkou na dortu jsou pak fotky od Pettephoto, které (doslova a do písmene) obletěly svět Instagramu. S Jirkou jsem se taky bavil o tom, jestli je vlastně potřeba něco o autě dodávat, nebo jestli nám bude stačit jenom základní okruh otázek. Shodli jsme se na tom, že základ stačí. Vzhledem k tomu, že se Jirka hezky rozepsal, tak není moc co dodávat. Navíc, ten vibe na tebe dejchá i z fotek, což se ne vždy podaří. Jirku určitě sledujte tady! Fotky cvaknul už zmíněný Pette a sám Jirka. Tak mazejte a dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG. A hlavně…! Vzpomínejte na legendy.. 😉 Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a o čem se budeme bavit? 

Ahoj, jmenuji se Jirka, jsem ze severu a dneska bych si s vámi rád zavzpomínal na moji jedničku. Volkswagen Golf 1. generace, 1983

Jak dlouho jsi byl majitelem, jak ses k autu dostal? 

Majitelem jsem byl něco málo přes 3 roky.

V r. 2016 jsem prodal svou mk2 a začal jsem se poohlížet po nějaké změně.

Jelikož dvojka nebyla úplně v kondici, co se týče kastle – to byl taky primární důvod prodeje, chtěl jsem tedy něco v lepším stavu.

Prahnul jsem po BMW E21, měl jsem dokonce jednu v zahraničí v merku, než jsem se však rozhoupal, byla pryč. Na jiné E21 mi nestačily finance. Plán č.2 byla hezká jednička, oslovil jsem jednoho známého, jestli čirou náhodou nemá něco ve sbírce, co by splňovalo mé požadavky (třídvéř, benzín 😂), slovo dalo slovo a já si po nějaké době odvážel z Brna modrou jedničku.

Proč zrovna tohle auto? 

Golfama jsem poznamenanej od střední školy, postavit něco staršího než byla mk2 mi přišlo jako přirozený posun. Ačkoliv tedy mk1 nebyl prvotní plán.

Kdy proběhla první úprava a jaká? 

Hned druhý den – snížení a posazení na malý soudky (čti Schmidt TH Line 10×14).

Samozřejmě, že za pár hodin následovalo do*ebání lemů 😂

Jaká byla poslední úprava auta?

To bylo asi BBS křídlo na kufr.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější byly asi tenkrát samolepky přes spálený lemy.

Jelikož mě můj dobrý kamarád Tonny kolikrát zachránil a tím mi ušetřil spoustu peněz, tudíž nejdražší byla celkově kombinace vzduchu s kolama.

Proč ses zbavoval auta? Kdy nastal ten moment, kdy sis řekl, že konečná? 

Bylo to primárně z důvodu nevyužívání, pomalu se z toho stalo auto jen a pouze na akce, jindy se mi to totiž nechtělo tahat ven. 

Nicméně prvotní impuls přišel po cestě na Prague car festival, kdy začalo hrozně lejt a to auto začalo řídit mě a ne já jeho. Tam jsem začal pochybovat o existenci takovýho nesmyslu i o existenci sebe samotnýho.

Jak bys zpětně zhodnotil svojí práci na tom autě? Udělal bys něco jinak? 

Svůj cíl jsem si splnil, chtěl jsem mít nejlíp nastancovanou jedničku, jak jen to jde.

Jinak bych asi nic neudělal jinak, spíš bych víc dotáhnul detaily. 

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Konkrétní nejlepší zážitek mě nenapadá, ale tak celkově mám rád ty akce s tím spojený. Sluníčko, rybářská stolička, pivko a hloupý narážky na kámoše očumující tvoje auto. 😂

Nejhorší zážitek byl asi, když jsme se vraceli z Collision eventu domů a cestou se mi prodřel vzduchový měch, zastavil jsem u krajnice, sundal jsem kolo, odložil ho za sebe a začal zkoumat škody. Po chvíli jsem se zvednul, udělal krok dozadu a samozřejmě jsem zakopl o to odložené kolo, spadl jsem tak do brutálně hlubokého přikopu plného bláta. 😂  

Power/Stance?

Dřív stance only, dnes mě dost baví i nějaký sypačky.

Jakej byl finální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Ačkoliv mám rád i punk stavby, tak jedničku jsem stavěl, co nejvíc clean/decent, takže se žádná revoluce neodehrála.

Interiér: 

  • Přešitý oldskul sportovní volant
  • Zakomponované budíky na vzduch do origo středového tunelu
  • Ovládání vzduchového podvozku místo popelníku
  • Air tank a kompresor zakomponován místo rezervy

Exteriér:

  • Nový lak
  • BBS přední podnárazník
  • Kamei Lufthaube
  • BBS spoiler na kufr

Motor:

  • Stock 1.1 GG, na drag strip to úplně není

Podvozek: – S/O Dima – Kustom shop

  • Vzduchový podvozek, základ na TA – technix
  • Ovládání přes Airlift paddle valves
  • Framenotch, upravená náprava, cambery, custom horní uložení, …

Kola:

  • BBS RM 8,5“ a 9“ x 15

Co pocity? Ve chvíli, kdy jsi věděl, že už to odjíždí, že už to auto není tvoje? 

V momentě, kdy auto mizelo v dálce na odtahovce, jsem si říkal, co jsem to sakra udělal.

Utřel jsem však slzy prachama a šel koukat po novým projektu. 😂

Víš, kde momentálně auto je? Znáš majitele?

Ano, je v Německu a s majitelem jsme v kontaktu na IG.

Máš nějakej úspěch s autem, o který by ses rád podělil?

Jako úspěch beru účast na těch lepších srazech z Česka a sousedních států.

Potěšil mě však obří Instagram hype, když se auto dodělalo a kámoš Pette to nafotil (S/O pettephoto), v tu dobu ty fotky byly všude na všech možných známých stránkách.

Můžeme se, v dohledný době, těšit na rozhovor i v naší hlavní rubrice?

Když budu mít co ukázat, tak rád. 😊

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Díky taky! Ať se daří tuneMAG.

Zveřejněno v BITs