fbpx
Volkswagen Polo mk1 Static

Old but g.. yellow!

Mě ty starý vergly prostě bavěj. Mám dojem, že čím starší je auto, tím líp to vypadá. A není potřeba nic přehánět. Dobový doplňky, hezký kola, prásknout s tim lehce o zem a najednou máte poměrně hezkýho youngtimera, se kterým uděláte ještě hodně parády. Jak mi Lukáš připomněl, tohle auto se objevilo i na stránkách Stanceworks a v časáku WobKlassik. Další krůček k tomu, aby se na českou, tuningovou scénu koukalo o kousek líp! Držte se svejch cílů, všechno je možný. Sentyho sledujte tady! Fotky dneska nastříleli Kuba Vít, Mike Crawat, Nexs Edits, StayGoldcz a Radek Kudláček. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Lukáš, kámoši mi říkají Senty, jsem z Prahy a dneska bych Vám chtěl ukázat mého žlutáka. Volkswagen Polo mk1 z roku 1978.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem od roku 2016. Moje první auto bylo dvojkové Polo, tedy 86c, ale táhlo mě to k něčemu ještě staršímu. Znal jsem kluka, co jedno takové měl a rozhodl jsem se, že mu za něj dám všechno co mám. Vlastně i to co nemám, vzal jsem úvěr a letěl pro něj.

Proč zrovna tohle auto?

Jak jsem psal u předchozí otázky. Pola jsou pro mě srdcová záležitost od mého prvního auta.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava stavítko a Metalex kola, která jsem měl na dvojkovém Polu a proběhla hned jak jsem ho přivezl, jelikož jsem si naivně myslel, že s ním ještě stihnu odjet na Wörth. Naštěstí jsem to nestihl.

Jaká byla poslední úprava auta?

Novinka jsou Votex kola, poface nárazníky a maska.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější zvonek z tramvaje, který jsem našel u mámy na půdě a nejdražší asi kola.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Snažím se řešit většinu věcí sám a díky tomu to dopadá tak, že potřebuji akutní pomoc kamarádů. 😂

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Už jako prcek jsem s tátou chodil po srazech a kroužkoval v tuning časáku lamináty na jeho Mondeo. Naštěstí je nikdy nekoupil. Moje první auto jsem pořídil už s podvozkem, a tím to všechno začalo.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejhorší zážitek asi „halt!“ v Drážďanech, pokuta 200€ a zákaz pokračovat v cestě na jiných, než sériových kolech. Tenkrát mi moc pomohl Jiří Šanda, který jel kolem s plaťákem, odvezl své auto na XS a vrátil se pro mě. Potom kluci z Rideinstyle, který mi přivezli plecháče, na kterých jsem po akci jel domů.

Konkrétní nejlepší zážitek říct nedokážu. Nejradši vzpomínám na cruisovaní kolem jezera, nebo třeba cesty přes Rakouské a Slovinské hory. Obecně u mě platí klišé „cesta je cíl“ a užívám si každou cestu s kámošema.

Jak vlastně vzniklo focení s Mikem Crawatem? Tvoje, nebo jeho iniciativa?

Mikovi jsem napsal, co obnáší focení s ním a jestli by ho Polo zajímalo. Auto se mu líbilo a plánoval cestu k Wörthersee ve stejném termínu, jako my. Sešli jsme se na supr místě, které vybral, on rozjel svojí neskutečnou práci, já zaplatil a bylo hotovo. Určitě to stálo za to, díky němu se Žluťák objevil na stránkách Stanceworks a tištěném časáku WobKlassik. Každopádně supr, skromný frajer. Na nic nehrál. Profík!

Power/Stance?

Obojí má něco do sebe. Pokud jde o žluťáka, tak Stance. I přesto, že power je neskutečných 29Kw.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Sedačky z Pola 86c přešité do kostky, Volant Nardi Personal edice Fittipaldi, stavítko. Kola se snažím pravidelně měnit, ale aktuálně Votex Porsche design R16. Dále dobové doplňky jako VDO přídavné budíky, Kamei lip, Zender spoiler nebo Weyer žaluzky na zadním okně. V minulosti čtyřoko Hella maska, nebo třeba mlhovky Hella s origo kryty, ke kterým se možná zase někdy vrátím. O audio, které nic nepřeřve, se stará čtyřkvalt.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Vzduch.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Snažím se dělat věci podle sebe, ale určitě jsem ovlivněný akcemi jako třeba Raceism nebo Wörthersee. Inspiruje mě také internet a v neposlední řadě kamarádi.

Daily auto?

BMW X5

Máš nějaký další auta?

Felda Pick-up, jedno Polo mk1 bez papírů na díly, no a nedávno jsem se zbláznil a pořídil další, na kterém teď pracujeme.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Mám moc rád Dubgang, takže tam vždy, pokud si zrovna kamarád nenaplánuje svatbu na stejné datum… Dále Square Chill, XS, Raceism/Ultrarace a určitě u jezera.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Když pominu sny typu Carrera, tak na něm právě pracuji.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Měl jsem rád vrak Kuby Víta a myslím si, že by tu měl být. Dále nevím, jestli tu byl Jirka Kubíček s jeho bývalou jedničkou nebo třeba Pette s Jettou.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

“Dvakrát měř, jednou řež” já s tím mám problém 😂

Co bys rád vzkázal závěrem?

Chtěl bych poděkovat za obrovskou podporu mojí tolerantní ženě. Kamarádům za pomoc a za to, že mi rozmlouvají moje blbé nápady nebo mě naopak v jiných blbých nápadech podpoří. 
A díky za TuneMAG. Myslím, že je to supr zpestření scény.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!