
Blue Pearl number 406
Tyhle dlouhé, pohodlné sedany z přelomu 20. a 21. století mě prostě baví. Ať už se jedná o Peugeot, nebo jakoukoliv jinou značku. Přidáme-li na prostornej sedan hezký kola a podvozek, vyjde nám, v tomto případě Tomkův Peugeot 406. Jak sám majitel říká, auto je prostorné, jezdí za pár a je spolehlivé. Co víc si přát? Co nám řekl Tomek dál se dozvíte v rozhovoru níž. A dávejte si i galerii. Dostal jsem nálož fotek, tak máte i na co koukat. Tomka sledujte na Instagramu. Fotky jsou od Tomka, Magpie Automotive, Martina Katlera, Vendys Pictures a Jara Del Rey. Dávejte follows, likes a čtěte rozhovor! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, já jsem Tomek z Havířova a představím Vám mojí 406tku alias Dežota
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
Majitelem jsem 8 let a sháněl jsem spolehlivé a úsporné auto na každodenní ježdění do práce. Můj otec toto auto vlastnil a měli jsme s ním skvělé zkušenosti, takže to pro mě byla jasná volba.
Proč zrovna tohle auto?
Vzhled 406tky mě navíc moc baví – líbí se mi jeho klasické tvary bez žádných přehnaných proporcí. Žere to 5l na 100km, takže co víc si přát.
Kdy proběhla první úprava a jaká?
Do roka od koupi vozidla, už jsem hledal kola. Pak taková mladická nerozvážnost jako jsou nálepky apod. 😂
Jaká byla poslední úprava auta?
Já myslím, že snad nejde ani na tuto otázku odpovědět, jelikož na autě se pořád něco děje. Ale jedině co, tak poslední taková byla úprava palubovky kdy se dávalo 9“ dotykové rádio.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Nejlevnější asi vzduchový filtr v začátcích, který už na autě dávno není. Nejdražší úprava byl asi celý vzduchový podvozek, i s Airlift 3P jednotkou.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Máme s kámošem vlastní dílnu takže úpravy jsem vždy řešil sám, nebo s pomocí.
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Od malička jsem fanda do aut a do tuningu takže, už jako dítě jsem různě upravoval modely aut. Teď už to auto je jen ve velikosti 1:1 na rozdíl od mých dětských let.
Power/Stance?
Záleží jaké auto asi. U 406tky není co vymýšlet, takže tam jednoznačně stance, ale kdyby to byla nějaká ostrá verze jiného auta tak klidně power. Každopádně by se i stance mělo trošku motorově upravit, v rámci možností.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
Béžový kožený interiér s béžovou alcanterou/modrofialová metalíza z BMW i8. Přední světla se přestavěli na Bi-Xenon a jejich vnitřek se lakoval do černého lesku. Motor 2.0 Hdi 80kw chip na 111kw s pevným setrvačníkem, přímým sáním, kat off, egr off, průchozí výfuk pouze s rezonátorem. Podvozek tlumiče TA, měchy rubena 130/2 s jednotkou Airlift 3P. Kola Japan racing JR21 18×8,5. Audio komplet Alpine, se zástavbou v kufru. Celkový výkon je 1,1kw a 126,7dB včetně komplet vytlumení vozida. Čtyřpístkové Brembo přední brzdiče s keramickýma deskama EBC a s drážkovými kotouči EBC 305mm a zadníma 290mm
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Mam přichystané nápravnice včetně ramen, které chci dát do barvy a začít dělat na podvozku.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Hlavně to dělám podle sebe. Moc upravených 406tek není, takže každá úprava je individuální.
Daily auto?
Peugeot 406 combi 2.2 HDI.
Máš nějaký další auta?
Byly doby, kdy jsem mel před dílnou své 3 406tky a jednu 407
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
Okolí Ostravy hlavně, jako třeba Tuning show Trojhalí a sem tam se zajedu podívat i jinam, ale záleží na volném čase a na počasí.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
Nissan 200sx, R34, R35 to bych si dokázal představit mít v garáži.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Určitě Jakub Dittrich a Bob Šimůnek. Další dvě 406tky na CZ scéně.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Dvakrát měř a jednou řež. Když něco děláte, dělejte to pořádně… Nedělejte si ostudu, holá trubka na 1.2 HTP není určitě tuning.
Co bys rád vzkázal závěrem?
Určitě poděkoval všem co mi fandí, co mi pomůžou a hlavně mé milující přítelkyní, která mě podporuje a nemá to semnou lehké. A té druhé straně… „nedopraješ, nedopraj… ľahká matika sto haterov na tisíc fans“.
Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!
Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride Peugeot 406 Airride