fbpx
Volkswagen Golf mk3 Variant Static

Fresh as new!

Trojka Golf je auto, o kterým se řeklo už snad vše. Mám dojem, že už jsem psal někdy v minulosti, že to je auto, které někteří milují a jiní nenávidí. Frenkie se do tohohle vároše pustil ve velkým stylu a vznikla z toho parádní červená krabice. No jo, už to tak bude, jsem kombíkovej.. A o to víc mě tenhle Variant baví a věřim, že Vás bude taky. Krásný kola, naleštěnej břichoplaz a Golf. Je potřeba něco dodávat? Myslím, že ani není. S Frankiem určitě neděláme rozhovor naposled, protože garáž má plnou starejch wágenů. V budoucnu určitě uvidíte ještě jeho jedničku, na kterou se mega těšim! Frankieho sledujte tady! Fotky jsou od Kuby Víta a Lukáše Lackyho, kterej dělal i video! Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se František a jsem ze Zdic. Ukážu vám svůj VW Golf Mk3 Variant.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

V říjnu to bude 6 let a auto jsem sehnal v inzerátu na Bazoši.

Proč zrovna tohle auto?

Ani nevím. V tu dobu jsem vlastnil VW Boru a už jsem chtěl změnu. S kámošema jsme objevili tohoto Vároše. Vypadal zachovale a měl upravený výkon, tak mě to zlákalo.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úpravy byly americký nárazník a demontáž plastových lemů a práhů. Poté se ukázalo, že Golf až tak zachovalý není. 😂

Ajaj.. Jak moc to bylo děravý?

Po odplastování lemy, blatníky, prahy, podlaha děravá.. 😄

Jaká byla poslední úprava auta?

Pokud se jako úprava bere i ladění odklonů, tak to bylo poslední, co jsem na autě dělal. Pokud ne, tak to byla výměna skel zpětných zrcátek za mexická.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější byla mexická skla do zpětných zrcátek a nejdražší byla kola.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Snažím se vše, co zvládnu, udělat sám nebo s pomocí přátel. S karoserií mi nejvíce pomohl kamarád, co vlastní servis.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Je to životní styl naší party. Nic nenecháme jen tak a máme neustálou potřebu něco ladit.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší zážitek je vlastně každá jízda. Auto jede tak 5x do roka, tak mě to baví vždycky. Nejhorší ani nevim, možná když mi nějakej pán nacouval před Kauflandem do nárazníku. Ale jeho pojišťovna dobře zaplatila, tak bylo na americkej narazník. 😁

Power/Stance?

Mám rád obojí, ale rozhodně to nejde dohromady.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér je červený Recaro Colour Concept, s výhřevem předních sedaček. Volant Lupo 3L, Jubi řadička, tempomat, palubák, klima, elektrická okénka, zrcátka, černá stropnice, černá clonítka atd. U exteriéru je zajímavý akorát americký nárazník s pozičkami a páté dvěře, které se bohužel nevyráběly na americkou SPZ, tak jsme je převařili.

Motor je 1.9 TDI 81kW AFN, upravený většími vstřiky, VR6 spojkou, turbem z 96kW, čidlem tlaku z RS Fabie a na závěr chipem. Podvozek je obyčejné stavítko od TA-Technix. Původně byly na autě malé brzdy a bubny na zadní nápravě s náboji 4×100 – ty jsem předělal na 5×100, 288mm kotouč vpředu a 226mm vzadu. Kola jsou celoleštěná třídílná WRD D5 5×112 R17.

U audia stojí za zmínku akorát originál Blaupunkt kapsy v tapcích. Mezi ostatní úpravy bych zařadil dodělané elektrické stahování zadních oken. Výfuk jsem také upravoval – místo katalyzátoru rezonátor, pak nerez trubka a na konci origo tlumič.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

S tímto autem nejspíše další plány nebudou. Mám jiné projekty na dodělání, tak bude Váro pravděpodobně brzy na prodej.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Některé věci jedu podle sebe, tak jak se mi to líbí, ale spoustu inspirace tahám z internetu (Facebook, Instagram). I s kamarády si předáváme spousty nápadů.

Daily auto?

BMW E46 330d Touring.

Máš nějaký další auta?

Pár veteránů – VW Golfa Mk1 v cabriu s 2.0 16V ABF, pak dvě Jetty Mk2 1.6d a 1.6td a nakonec VW Derby 86C 1.3.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Na mém nejoblíbenějším Dubgangu v Liberci, pak v Jizbici Pod Blaníkem, SQRCHL na Kladně a na Collision.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Největší sen je Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor. Tam by ani nebylo potřeba nic upravovat.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě bych rád zmínil kamaráda Kadyho s jeho VW Caddy Mk1. Dále stojí za zmínku Golf Mk2 Petra Šubrta, pak Štěpán Kaiser s jeho Octavií 1 RS. Určitě bych si vzpomněl na spoustu dalších lidí s parádními kousky v garáži, ale myslím, že se časem sami objeví.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Když člověk s auty začíná (beru to podle sebe), tak většinou chodí ještě do školy a je rád, že má alespoň na benzín nebo naftu, takže první upravy nebudou nic extra. Já si myslím, že je důležité hlavně začít. Když tě to baví, tak ono to nějak dopadne. Důležité je upravovat s rozumem. Každopádně ideální start je podle mě buď mít spoustu peněz nebo mít v rodině autoservis, ale to se poštěstí málokomu.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Přeji všem hodně štastných km a ať vám vaši čtyřkoloví miláčci dělají jen samou radost. Snad se brzy setkáme na nějakém fajn srazu.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!