fbpx
Škoda 120LS Oldschool Retro

Ohnutý Retro eleso

Dneska se podíváme na tuning z dob, kdy ještě neexistovaly značky jako je Maxton, Milotec, nebo třeba APR a Revo. Podíváme se na tuning, který byl běžný v kolem 80. a 90. let minulého století. Tehdá nebylo možné koupit štělovák na Escape6, jako je tomu dnes. Zaprvé na to nebyly technologie a za druhé, tuning byl v plenkách. Tunilo se vším, co zrovna přišlo pod ruku z jiného auta, popřípadě z univerzálních dílů jako jsou koule na zadním nárazníku. Dneska to bude hoooodně retro, ale i to je součástí tuningu/stylingu, takže i tohle eLeSo si najde u nás místo. Za doporučení díky Jetyxovi s jeho Golfem mk1. Radka určitě sledujte tady! Fotky jsou všechny z archívu eLeSa, kromě jedný, kterou vyfotil André ze Speedyshots.de. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Radek (eLeSo) z Prahy a ukážu vám svoji Škodu 120 LS z roku 1979.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem od roku 1998 (jinak auto je v rodině od roku 1979). Dostal jsem ho od táty, který ho koupil jako nové.

Škoda 120 LS Oldschool Retro
Škoda 120 LS Oldschool Retro

Proč zrovna tohle auto?

Už jako malej jsem se koukal tátovi přes rameno a zůstat u tohodle auta byla jasná volba.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava asi v r. 99 – výměna 14“ plechů za 13“.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava je carbonový spoiler pod nárazníkem.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější asi různé drobnosti a samolepky, nejdražší asi kola a muzika v autě.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Co zvládnu, tak určitě sám. Důležité a složité věci řeším u profíků.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Jednoznačně vystoupit z davu. Já prostě nikdy nebudu mít sériovku.

Jak vlastně nazvat tenhle styl tuningu? Je to RAT, nebo je to něco jinýho?

Oldschool Retro! 😎

Co tě vlastně vedlo auto upravit takhle? Bylo to vyloženě z důvodu vybočit z davu?

Přesně tak, odlišit se a hlavně vybočit z řady/šedi.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší,bejt po ose na Wörthu a na XS Carnight v Berlíně-Olympiastadion.
Nejhorší, když mi ujelo auto po laku do garáže a byla zvedlá přední kapota….

Power/Stance?

Power jen zlehka a Stance v rámci možností – i když je auto sníženo.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Aktuálně jiná řadička, windsplits na předních blatnících, prahy zpět v barvě auta, detaily.

Co ti na tvém autě vadí?

Hmmm… Asi že furt něco, někde rezonuje, ale to k tomu prostě patří.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Určitě další kola (čekám jen na pneu).

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Většina jsou moje nápady, jinak inspirace hodně z Německa ze srazů.

Daily auto?

Jako daily mám Feldu r. 2000 – taky vybočuje z šedi.

Máš nějaký další auta?

Doma jsou jenom Škodovky, někdy v budoucnu mě čeká renovace coupé Škoda Garde z r. 1984.

Bude Garde ve stejným duchu/úpravě jako 120?

Garde bude série, jen trochu dolů a asi kola.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Dřív jsem jezdil hodně tuning a Škoda srazy, pak hlavně a převažně Německo. V r. 2019 jsem byl konečně na Wörthersee po ose.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Kdyby byly finance, tak asi Škoda 130 RS okruhová verze nebo Rapid Cabrio.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě si myslím, že by tu měla být krysa, co vlastní JindRat Křivan.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

To je těžký, momentálně se hrozně hejtuje, každej je chytrej, ale osobně nikdo nic neřekne. Hlavně používat mozek a přemejšlet. Nechat si poradit od zkušených, hlavní je aby auto bylo v cajku, pak teprve upravovat.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Určitě děkuju za možnost mít tu auto a hlavně děkuju zbytečnýmu Jettyxovi, že mě doporučil. Držte se!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!