fbpx
Nissan 200SX S14A Racing Edition

Proper rubber burner

Osobně se rád svezu, rád se projedu jak na krev po dálnici, tak po hezké okresce. To, jak lítaj kluci z NO LAW je ale trochu jinej level. S pokorou uznávám, že na tohle nemám koule. Ale tak moc mě na to baví koukat! Jasně, nejsem u toho když lítaj, ale už jenom z těch videí mám dojem, že to maj ku*evsky v ruce. My se dneska zaměříme na jednoho z členů NO LAW, a to na Dominika.

200SX je auto, který mě fakt baví. Ale jak i sám Dom řiká, rozhodně ne v sériovým stavu. Položit, kola a to auto je najednou třeba o 300% jinde. Ten rozdíl je až nechutnej, co zrovna s tímhle autem dokážou udělat drobnosti, jako kola a podvozek. Dominik to navíc má i jako auto na sypačky, takže musí i fungovat. Rozhodně se dneska máte na co těšit, protože Dom se hezky rozkecal a ve finále z toho vzniknul parádní rozhovor o jeho autě. Zároveň bych rád Dominikovi poděkoval za to, jak perfektně se k rozhovoru postavil a dodal veškerý odkazy na videa, Instagramový profily a všechno ostatní! Díky moc Dome!

Za doporučení moc díky Ondrovi s jeho Subem. Dominika sledujte tady! Stejně jako Doma, sledujte i jeho team, protože to je banda magorů! Samozřejmě myšleno v tom nejlepším slova smyslu. Fotek mi přišla spousta. Postarali se o ně Domingos_view, Monix Media, Pinc.jpg, Petr Čada Photo, Kulich Media a jeho drahá polovička! O video se postaral opět Rishko a opět je to pecka! Dávejte likes, follows, koukejte na video, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Dominik a jsem z Hluboký nad Vltavou. Kámoši mi říkají “Dome”.

Dneska Vám ukážu svůj “sen” z dětství, Nissan 200SX S14A Racing Edition.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto mám od Srpna 2019, takže teprve necelý dva roky. Od chvíle, kdy jsem se rozhodl, že to auto potřebuju, jsem skoro každej den projížděl inzeráty, i když jsem na něj zrovna neměl. Prostě jsem jenom chtěl vědět, jak se ty auta pohybujou a jaký jsou zrovna na prodej a kde. No a když byla situace uskutečnitelná, prohlížel jsem ještě o to víc. Už to nebylo 1x denně, ale spíš jsem to prolejzal tak dvacetkrát za hodinu. Je mi totiž známý, že když se objeví nějakej ten “good buy”, je většinou do pár hodin pryč, občas to je ale i v řádu minut.

Koukal jsem se u nás na Bazoš, na Sportovní Vozy a v zahraničí to bylo GumtreePowervehicles, Facebook Marketplace, Autoscout24, Mobile a hlavně Pistonheads, kde už se ale S-Chassis tak moc neobjevujou a když už jo, stojí raketu. No ale světe div se, objevila se tam černá Kouki za hodně rozumný peníze. Ani minutu jsem neváhal a psal jsem email. Zjistil jsem si v jakým je stavu a už zbývalo jen vyřešit, jak se auto dostane ke mně. Bylo v Londýně a já jsem zrovna neměl čas a ani řidičák B+E, abych si pro něj dojel. Od kámoše jsem dostal kontakt na firmu Kohlman & Hašek, která nabízí dovoz aut z UK do Prahy, protože točí Anglii několikrát tejdně a cestou zpátky maj místo na nějakej ten “vytěžovák”.

Auto mi jel reálně zkouknout a zaplatit kamarád Radoslav, kterej zrovna tou dobou bydlel a pracoval 20 minut od místa, kde bylo. Převedl jsem mu peníze na účet a on je poslal majiteli, auto se naložilo na odtahovku a pak na kamion a valilo do Jenče u Prahy, kde jsem ho taky poprvý viděl na vlastní oči. Tímto bych rád Radoslavovi poděkoval za pomoc. 😊

Proč zrovna tohle auto?

Když jsem poprvý viděl Rychle a Zběsile 1, ani jsem netušil, že jednu z hlavních rolí hraje právě S14. Nebyl jsem z něj nijak ohromenej, ale asi mi zůstalo v podvědomí zarytý. Když jsem byl o něco starší, našel jsem na netu videa, kde se driftovalo, jedním takovým bylo “Drift Mechaniks Don’t Stop” od Willa Roegge. Čím víc mě zajímaly drifty, tím častěji jsem vídal Nissany a tím víc mě zajímaly. Další S14, která se mi vryla do paměti, byla Zenki, kterou vodí Keiichi Tsuchiya v “Drift bible”. Postupem času jsem zjišťoval, jestli jsou takový auta i u nás a pár jsem jich našel.

V simulátoru, kterej jsem od mala hrál (Live For Speed), jsem potkal Petra, člověka, co měl červenou “čtrnáctku” Sportline. Když jsme se znali už pár let a několikrát mě za tu dobu svezl, byl jsem ohromenej. Jednoho dne mi ji půjčil a bylo to poprvý, co jsem v reálu řídil zadokolku. Poprvý, co jsem si zkusil jet bokem. Bylo mi 18 a zkušenosti jsem měl jenom ze simulátorů, ale dal jsem to. Byl jsem překvapenej, jak to bylo jednoduchý. To auto mě uchvátilo, jeho zvuk, jeho jízdní projev, ovladatelnost, všechno. Když jsem zastavil, ruce se mi třásly a nemohl jsem stát na nohou. A přesně v ten moment jsem věděl, že to potřebuju.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úpravy proběhly ještě v Anglii, předešlými majiteli. Konkrétně stavitelný podvozek od APEX Performance a velkej intercooler. 

Moje první “úpravy” byly spíš opravy, když třeba mi cestou z Prahy praskla trubka na vodu od chlazení turba. Po údržbě jsem akorát sundal z kufru ducktail, kterej mi tam úplně neseděl. Auto se neupravovalo nijak zvlášť, protože se do něj brzo bude řezat, ale o tom v dalších bodech.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední “úprava” byla výroba kapličky na budíky do středovýho panelu palubní desky, která v autě vůbec nebyla a budíky se tam jen tak válely. Abych viděl, kolik mi tlačí turbo, musel jsem si budík doslova držet v ruce.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější bylo bezesporu odřezání nejtů, co držely křídlo na kufru.

Nejdražší úprava se zatim nekonala, ale pokud se podíváme do budoucnosti, určitě to bude přestavba auta na LHD a generálka motoru, repas převodovky a diferáku.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Úpravy a opravy, na který mám nářadí a neni potřeba zdviž, si řešim sám, občas s pomocí kámošů. Pokud je potřeba svářečka, zdviž, lis a další věci, co v garáži nemám, navštěvuju kámoše ze Šorpe Motorsport nebo Alik’s Cars.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

I kdybych koupil S14 v sériovým stavu, určitě by taková nezůstala. Dle mýho názoru nevypadá v sérii ani trochu hezky a potřebuje minimálně podvozek a kola, jelikož vysoká koza na R16 neni nic moc. S-chassis jsou jedny z těch aut, co si opravdu zaslouží úpravu hlavně zevnějšku, aby vypadaly ještě líp. A hlavně si myslím, že si každý rád upraví auto k obrazu svému, tak, aby vypadalo a fungovalo, jak potřebuje.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší zážitek byl pochopitelně, když jsem poprvý usednul za volant a slyšel to nastartovaný SRko, ale asi ještě lepší bylo jet s tím poprvé pořádně bokem. To jsme zrovna jeli natáčet video s Rishkem. Vůbec jsem s tím autem neměl nic najeto a nevěděl jak funguje, ale nemohl jsem se dočkat, až to zjistim. Nebylo to na žádným parkovišti, ale pěkně v lese, kde jsem se byl kdysi poprvý projet bokem i s mojí ex BMW E34 525i. Kolem cesty bylo plno srázů, kam se dá spadnout, takže nebylo moc prostoru na chyby. A bylo to skvělý!

Nejhorší zážitek byl určitě moment, kdy jsem to vytáhnul asi po dvou měsících z garáže a šli jsme se s kámošem projet. Hned první nástřel do zatáčky jsem posral a auto tomu taky moc nepřidalo. Klasicky jsem to rozhodil, kopnul si do spojky a čekal, že to bude jako pokaždý, ale nebylo. Turbo se roztočilo celkem pozdě a ke vší smůle se origo VLSD rozhodlo, že se zachová jako open diff. Nezbejvalo, než to utrhnout rukávem, kterej si ale taky řekl, že po 2 měsících nebude spolupracovat a nestalo se vůbec nic. No a když jsem v posledních momentech přišlápnul brzdu, aby se rukáv probral, ve vrcholu zatáčky, kde byl asfalt oslizlej, se kousnuly přední kola a potom už nebylo co. Jel jsem se podívat do lesa.

Připadalo mi to jako věčnost, jenom jsem srovnal kola, nechal nohu na brzdě a doufal, že netrefim ani jeden ze stromů, svodidla, skruž, která byla hned u potoka, co tam byl a modlil jsem se, aby tam nebyl nikde v trávě schovanej pařez. Autu se nic nestalo, akorát jsem měl všude trávu, popraskalo pár pásek, prasknul laminát zespoda nárazníku a doteď na tom místě neroste tráva. Kámoš ___garry__ mě ochotně vytáhnul jejich Primerou a já jsem šel jezdit dál. Byla to moje chyba, měl jsem si auto pořádně osahat a rozhejbat, ale stalo se. Pak už to fungovalo v rámci možností normálně.

Power/Stance?

Form & Function. Není nad to, když auto dobře vypadá a zároveň funguje, to je strop. Za mě osobně musí auto ležet, ale zároveň i fungovat a bejt schopný přenosu váhy a jízdy bokem. Líbí se mi i stance káry, který leží tak nízko, že bez fošen nepřejedou ani zpomalovák, ale jsou i auta, na který to podle mě nepatří. Teď mluvim o autech typu WRX STi, Lancer Evo apod.

Sundat křídlo, dát to na vzduch, nebo to seštelovat na zem, neni podle mě, u auta tohohle typu, cesta. Totálně se tim zničí jeho potenciál. Každopádně 100 lidí, 100 chutí a záleží na majiteli a na tom, jak to auto používá.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Motor:
  • 〜300HP @1 Bar
  • SR20DET blacktop
  • Garrett T28 turbo
  • NISTUNE jednotka
  • JAPSPEED intercooler
  • Manual boost controller
  • BOV delete
  • 3” výfuk + screamer pipe
Podvozek:
  • Stavitelný podvozek APEX Performance
  • Polyuretany STRONGFLEX
  • Brzdy Skyline R32 GT-R 
Interiér:
  • Řidičova sedačka Magnum Motorsport
  • Driftworks TRS 4bodové pásy
  • Hydraulická ručka CHIZFAB + “drift button”
  • Budíky na tlak turba, oleje a teplotu oleje Greddy / Trust a Blitz
Exteriér:
  • SUPERMADE: Instant Gentleman body kit
  • Vyřezaná kapota
  • Kola ROTA P45R, 9.5Jx18
  • Pneu Falken Azenis, 255/35/18

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plánů je velká spousta. Nedávno jsem si pořídil druhou kastli S14, konkrétněji Zenki, levostrannou.

V plánu je druhou kastli vyvařit a přeskládat věci z Kouki do Zenki. Až se první auto zkompletuje, bude následovat práce na druhým. Chtěl bych mít jednu S14 jako “víkendovku” a druhou jako závoďák. Až se motor a zbytek přesune do druhý kastle, bude následovat shánění věcí, co bude potřeba pro kastli první. Do tý nejspíš půjde RB25DET Neo, auto se vyrámuje a udělá se z něj nějakej nesmysl. Spousta změn ale čeká obě auta, určitě chci kompletně změnit vzhled, nasadit na ně body kity od D-MAXu včetně kapot, nakoupit pár sad origo kol, protože Rotám a Japan Racingům úplně neholduju a změnit barvy. Závoďák potom dostane polep ve stylu japonských týmů jezdících D1SL.

SRko, který je momentálně v černý Kouki, bych rád rozebral a nakoupil kovaný písty a ojnice. Pak už jen Garrett GT 2871R, Nismo 555 CC vstřiky, svody a naladit. Je toho fakt hodně, ale tady to utnu, protože by to pak nikdo z vás nedočetl.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Věci dělám zároveň tak trochu podle sebe, ale taky se nechávám hodně inspirovat. Mojí velkou inspirací ohledně závodů jsou japonskej team MCR FactoryLow Origin a taky Ryan Litteral. Co se “street” aut týče, pak jsou to HaydenChrisJayden a Nathan. Lidí, co mě inspirujou, je ale daleko víc, ale asi by se to sem ani nevešlo. Nechávám se hodně ovlivňovat především Japonskem, protože jak je vidět, Japonci odjakživa ví, co je dobrý.

Daily auto?

Audi A4 B5 Avant 1.8T Quattro – to nejmíň ekonomický auto, co jsem kdy na denní ježdění měl.
Je s ním ale sranda a to hlavně v zimě. A na to, jak je starý a co už ode mě zažilo, je až pozoruhodný, že furt funguje a jak funguje!

Máš nějaký další auta?

Kromě S14 Kouki, S14 Zenki a daily A4 mám ještě Felicii 1.3 MPI se čtyřklapkou, která je teď nepojízdná, ale rád bych ji měl na nějaký hobby závody. Bylo to moje první auto a přirostl jsem k ní tak moc, že jsem se rozhodl koupit si ji zpátky po tom, co jsem ji prodal.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Těžko předvídat, jak to bude s akcema letos vypadat, alespoň u nás, ale pokud budu zrovna pojízdnej, určitě se ukážu na Next Levelu. Pokud budete i vy pořádat nějakou akci, rád se ukážu i na nějakým pokecu od tuneMAGu. Jestli se budou letos konat Legendy, nejspíš bude čtrnáctka stát i tam a pokud tam to obouchaný peklo budou chtít, tak třeba i na Prague Car Festivalu. Zbytek asi nijak neplánuju, pokud se vyskytne nějaký ježdění v Sosnový nebo v Písku, asi bych se tam rád ukázal. Všechno se ale odvíjí od toho, jestli bude auto zrovna pojízdný, jestli bude čas a jestli to pandemická situace dovolí. 

Jak vlastně vznikl team NO LAW?

TEAM NO LAW vzniknul ze dne na den, ale už dlouho zpátky jsem věděl a plánoval, že bych jednou chtěl tým. Fungujeme na bázi invite-only a vznikli jsme za účelem posbírat ty nejlepší řidiče a sypače z Česka, Evropy a nejlíp z celýho světa. Chtěl jsem uskupit tým lidí, který umí řídit a používají svoje auto na 110%. Aktuálně je nás 10 sypačů, převážně z Čech, ale taky z Francie a Ruska. Můj cíl je hledat dál skvělý řidiče a reprezentovat naše jméno při soutěžích. Nezáleží na tom, o jaký závody se jedná a jakou nápravu má auto poháněnou, záleží na zkušenostech. NO LAW je prostě team „vypatlanců“, kterej umí uplatnit svoje zkušenosti z ulice i na závodech. Zajímá nás ale především „street“.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Vysněnejch aut mám hodně, ale jenom některý opravdu chtěl, nebo spíš bych je potřeboval.

Jedno takový je Lancer Evo, který mám nejradši v 6. a 9. generaci.

Další čtyřkolky, co mě hodně lákají, jsou Skyline BNR32 GT-R a z novejch aut, asi jako jedinej GR Yaris.

Potom je to pořádná vláda, jako je Toyota Crown Athlete, Toyota Chaser nebo Mark II, Lexus LS430 a podobně. Co se sportovních zadokolek týče, určitě bych si uměl v garáži představit ještě RX-7 FD3S, Silvii S15 a 180SX Type X.

A jako třešničku na dortu bych rád měl nějakou starou ameriku na víkendy, třeba Mustanga, Chargera nebo Bel Air.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Článek by si rozhodně zasloužili Michal s jeho RX-7 a S13, David s jeho Evo VI RS, Martin s W124, Tomáš s jeho S13 a S14 a Aleš, taktéž s Evo VI.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Pokud chceš auto na srazy a výstavy, pak je to asi jedno, záleží hlavně na tom, aby to auto dobře vypadalo, tam je určitě základ podvozek a kola, ty toho udělají nejvíc.

Pokud chceš s autem jezdit, třeba i bokem, ideální start je určitě poznat svoje auto. Zjistit, jak se ti s nim jezdí, co víc od něj potřebuješ. Až ti v některym aspektu přestane stačit to, jak funguje, začni ho upravovat. Základ je podvozek, brzdy, u driftu diferák. Určitě oceníš, že auto začne poslouchat a dělat to, co ty chceš. Zjistíš taky, že výkon není všechno. Až začneš bejt spokojenej s tim, jak auto funguje, můžeš se vrhnout na úpravy zevnějšku.

Ať už upravuješ auto zvenčí nebo zevnitř, musí se to líbit hlavně tobě. Musí to vypadat dobře pro tebe a musí to fungovat tak, jak ty potřebuješ. Je to přece tvoje auto.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Na závěr děkuju za doporučení a za možnost se tady rozepsat a určitě bych všem rád popřál hodně úspěchů v životě, v autě i pod ním. Žijeme jenom jednou, tak si ten život s autama užívejte a respektujte i ostatní, co to tak mají. 😊

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!

Jedno video o Nissanu:

A jedno o Team NO LAW: