fbpx
Subaru Impreza WRX STI

Lil‘ Flamethrower

Tenhle rozhovor vzniknul takovou super náhodou, kdy mě Tomáš označil na svých stories, protože mu lidi pokládali otázky na jeho Subo. Samozřejmě jsem na něj měl i doporučení a chystal jsem se ho oslovit i tak, ale cesty se nám spojili o nějakou chvíli dřív. Zcela upřímně toho ani minimálně nelituju. Tahle Impreza totiž vzešla podle mě i z pekel a věřim tomu, že každej metr musí bejt naprostá špička. Tomáš toho má opravdu hodně co říct o svém autě a tak dnešní rozhovor bude trochu delší. Ale nebojte, rozhodně to stojí za to. Tady nezůstal kámen na kameni. Za doporučení díky Mikulášovi s jeho A4 a Jeremymu s jeho S14. Magiho sledujte tady! Fotky jsou dneska od Ego zabíjí lidi, phili._.g, Martin Katler, Tortilla prod., Ondřej Zeman, Kageki Racing a sám Tomáš. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Čau, jmenuju se Tomáš, říkají mi GG, je mi 27, jsem Ostravák a mám tady s sebou svoji nakorbenou japonku.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem 3 tím rokem a jinak klasika přes inzerát. Žádná background story, co by stála za zmínku u koupi, se nekonala.

Proč zrovna tohle auto?

Musím říct, že Subaru byla vždycky moje oblíbená značka, ke které jsem nějakým způsobem vzhlížel. Ať už kvůli JDM komunitě obecně a nebo rally. Nicméně když už jsem dostal ten skvělý nápad, že si koupím auto, tak můj hledáček se zúžil vesměs na 3 vozy a to bylo BMW E46 M3, Honda S2000 a Subaru WRX STI. Každé to auto je v něčem super a v něčem hroznej průser.

S2K má asi nejlepší atmosférický 2 litr, nicméně pořizovačky byly úplnej nonsense. BMW E46 M3 je úžasný auto, sběratelský kousek a ačkoliv za to dostanu asi bídu, tak mě upřímně nijak extra nenadchlo po jízdní stránce. Takže když došla řada na Subo, bylo rozhodnuto. Surovost, zvuk, jízdní projev a prostě to, že ti to auto nic nedaruje perfektně zapadalo do konceptu víkendového auta, co jsem hledal, ve kterém když člověk otočí klíčkem a nastartuje, tak veškeré ty mindfucky běžného života háže za hlavu a užívá si ten feeling.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První větším upgradem byly lepší desky a kotouče, které mi vydržely asi 2 týdny. 😂

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední a zároveň aktuální úprava, která se teď na autě dělá je instalace mezinápravového diferenciálu, náfuky na brzdy, obměna starých přídavných budíků za nové. Tak jako na každém Japonci, bylo i na Subu „pár“ míst porezlých, takže se letos udělala karosářina. Výměna blatníků, nárazníků, všelijakých držáků, úchytů, na což navazoval téměř kompletní celolak. Dále se bude dávat nové strmé řízení a výměna odlehčené řemenice za ATI-čkovej Super damper. Každopádně jsem přesvědčen, že se na to nabalí spousta dalších věcí o kterých zatím ještě nevím, ale to už k tomu tak nějak patří.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější nevím, nicméně k těm dražším se bude počítat třeba ten mezinápravový diferák. Ono vždycky jedna věc navazuje na druhou, takže asi nemá úplně smysl takhle selektovat jednotlivé součástky. Hlavně to je kolikrát lepší radši ani nezjišťovat 😂

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Tady se trošku rozkecám.. STIčka obecně jsou podle mě určené převážně na ostrou jízdu. Přece jenom je to oturbený boxer, kterému každý dává bídu, vysoké otáčky, krouťáky, teploty, tlaky atd. I přesto, že auto když jsem ho kupoval, bylo motorově, řekněme v průměrném stavu, na 20 let starou sériovou asiatku. Bylo již po nějakých lehkých úpravách (nerezové svody, lepší podvozek, pochybný soft, atd.), tak mi bylo předem jasné, že auto chci určitě svěřit lidem, co jsou znalí v oboru, mají zkušenosti a ví co dělají. A ne že si já sám na tom budu něco zkoušet a pak mi v zatáčce něco střelí jenom kvůli tomu, že jsem si chtěl dokázat, že si to umím přece vyměnit sám, a nebo že jsem si pustil špatný návod na youtube.

Když budu mluvit konkrétně co se servisu/supportu týče, tak jako prvního chci zmínit Rosťu ze Subarusti.cz, díky kterému jsem, po tristní zkušenosti s předchozími „ladiči“, doslova reinkarnoval moji STIhačku, protože byl schopný okamžitě zajistit veškerý support, co se týče servisu, dodávky dílů, i engine managmentu ve spolupráci s Michalem Sklářem a Lukášem Machačem, jakožto mechaniky.

V neposlední řadě nemůžu vynechat Kageki Racing, které asi není potřeba nějak široce představovat. Petr má na svědomí kompletní stavbu mého nového motoru, support, design a výrobu všech těch custom serepetiček a všeho, co s chodem auta má aktuálně společného. Jsem rád, že na mém autě se mohl podepsat zrovna tenhle člověk a že můžu reprezentovat tenhle „brand“.

Pomyslné kolečko uzavírá firma 4turbo.pl, kteří stojí za odladěním auta a veškerými softwarovými úpravami, což jsou frajeři s letitými zkušenostmi například z WRC, Dakaru nebo z plno jiných vrcholových soutěží, kteří v mých očích nemají na trhu konkurenci.

Všem těmhle lidem chci vyseknout fakt velkou poklonu za to, že mi v průběhu těch let s autem pomáhají.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Co mě přimělo? Kupodivu to nebylo ani Need for Speed ani Fast and Furious, ale spíš chuť posunout to auto dál, zrychlit, zkusit udělat něco co tady není úplně tak běžné a troufnu si říct, že se to asi i podařilo. Při stavbě nového enginu, jsem neměl tendence se honit za nějakým šíleným výkonem nebo číslem (lidi co se mezi takovými auty pohybují, tak ví moc dobře, že je to více o řidiči než o výkonu), ale samozřejmě, když se debatovalo a vymýšlelo, tak se nějak počítalo s tím, že se budeme motat okolo 400 koní a když už se to mělo dělat, tak jsem chtěl, ať se to udělá pořádně.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejhorší zážitek, 100% když jsem po sypačce zastavil na benzínce pro pití a u pokladny mi paní prodavačka oznamuje, že mi hoří auto. 😅 Z pod kapoty dým jako blázen, naštěstí to byla jenom voda kapající na svody – prasklina na hadici od chladiče.

Power/Stance?

Já jsem celkem openmind člověk, takže mě nedělá problém ocenit, ať už auto vyhrocené na performance nebo nějakou starou klasiku, složenou do hoven na zem, když je udělaná vkusně. Takže za mě jak Power, tak Stance. 

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Exteriér:

Sériová Impreza WRX STI 2002 + Prodrive packet (nárazníky, prahy), auto dělané spíše na clean look, tzn. žádné, pro Subaru typické, závodní polepy,zlaté kola – celkově se řídím spíše heslem, že v jednoduchosti je krása.

Kola:

Celá kára je posazená na závodních černých 18“ kolech Evo Corse na kterých jsou obuté semislicky, aktuálně Michelin Cup Sport 2.

Podvozek:

HP Sporting – řekněme na street/race užití – dvouplášťové tlumiče s regulací komprese s horním stavitelným uložením od Tein. Brzdy jsou sériové brzdové třmeny Brembo – PFC závodní plovoucí kotouče + Carbone Lorraine RC8 karbonové desky v předu, DBA kotouče a CL RC8 desky vzadu.

Motor:

Stroker 2.1 , seriový blok motoru včetně hlav + kované ojnice, písty a všechno co k tomu patří. Velký intercooler, olejový chladič, velký vodní chladič vše od Mishimoto. Custom air box včetně sání vzduchu s HKS vložkou, 1050ky vstřiky od Injector Dynamics, Walbro palivová pumpa, Cosworth sací parohy, RCM výfukové svody, výkonější servo pumpa, RCM vložka do olejové vany proti odlévání. HKS kevlarový rozvodový řemen, Turbosmart BOV, Mitsubishi Turbo Stage 1.

Všechno co šlo a mělo smysl tak je odizolované v termoochraně od DEI, většina hadic u kterých je potřeba jsou na fitinkách. Externí vakuová pumpa na posilovač brzd, throttle kicker, ostřik intecooleru vše řízené automaticky řídící jednotkou.

Motor běží na Cosworth závodní jednotce Pectel, která umí třeba vícestupňový antilag system, launch control, atd. Vývod vzduchu z nasávače na kapotě k intercooleru, oil catch tank, turbo thermo shiled, nádobka na vodu a na servo, spousta držáků všeho možného, vzpěra horního uložení vše custom děláno na míru v Kageki, HKS výfuk, celé auto je na pevném uložení + sériová převodovka, Spec C short shift, spojka Exedy Hyper Multi Twin (dvou lamela) a zadní samosvorný diferenciál od firmy Kaaz. Tohle je nějak v rychlosti základ.

Interiér:

Interiér se snažím zachovat v rámci možností sériový – jediné co je navíc je hydraulická ruční brzda (s dvouokruhovým brzdovým válcem od AP Racing), řadička a nába na volant od PMP, Sparco semišový závodní volant, přídavné budíky na tlak turba + tlak a teplotu oleje. Audio jsem nikdy moc neřešil a ani to nemám v plánu.

Ostatní úpravy:

Dále komplet udělané bixenon světlomety od Sviť líp

Co ti na tvojí Impreze vadí?

Asi to že to je boxer. Tak nějak jsem smířený s tím osudem, že to asi stejně jednoho krásného dne zaklepe. 😅

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Já doufám, že budu hlavně jezdit, nicméně kdybych si měl udělat nějaký seznam, tak tam bezpochyby patří instalace sekvenční převodovky s čím je spojená i změna řídící jednotky, komplet Endless brzdy, nějaké hezké závodní sedačky, polorám a ve hře jsou určitě i jiná kola nebo třeba WRC bodykit.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Tak samozřejmě koukám na Subárka, ať už u nás nebo i v zahraničí, ale že bych se vyloženě inspiroval něčím, nebo někým, se říct asi nedá. Co se týče vzhledu, tak se řídím hlavně svým uvážením, co se týče performance úprav, tak si nechám poradit od lidí, co na mém autě dělají.

Daily auto?

Na daily mám nejlepší terénní vůz a to je firemní Oves.

Máš nějaký další auta?

Ve své pomyslném vozovém parku, jestli se tomu tak dá teda říkat, mám ještě BMW E36 v Touringu a VW Vento. Obě dvě auta jsou vesměs takové B-side projekty, kdy z bavora, snad někdy, bude street/drift kára a Vento je složenka, vyloženě na vibování.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Jako reálně jediná akce kde jsem vystavoval auto byla od Zapaltocrew, kde jsme udělali celkem hezkej koutek s Vojtasim Skylinem. Nicméně já většinou na ty akce jezdím, ale nikdy vyloženě za účelem tam to auto vystavovat. Vždycky je to o tom, že se sebereme jako banda a jedem si to užít, pokecat a tak. Ale z minulého roku bych určitě vypíchnul akci od Staticthingsgarage, Ultrace, Zapaltocrew a celkem kurwa zajebiste bylo, když jsme se jeli kouknout na Tesco sraz do Katowic, tam se to celkem zvrtlo. 😂

Budou i nějaký trackdaye? Máš nějakej zajímavej čas zajetej někde?

Doteď jsem žádný trackdays neabsolvoval, v rozumné vzdálenosti od Ostravy nic moc není, nicméně letos je v plánu Brněnský okruh, pokud všechno dopadne. Takže na to se těším. 🤘

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Těch aut je fakt mraky.. kdybych měl nějaké vybrat tak Skyline R32, Mazda RX7, Nissan PS13, Toyota AE86, BMW E38, BMW E34 M5, Porsche 992… A tak bychom mohli pokračovat asi ještě dlouho. 😂

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Myslím, že zajímavý pokec by mohl být s Vojtasim o jeho Sky, dále mě napadá třeba david­_escape6, kuldic_petrolhead a bezpochyby Juraservis s jeho, pro mě mindblowing, E38.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Já pořád tvrdím, že tady tohle „autíčkářství“ nebo jako tomu říkat, je hlavně o lidech, o tom sdílet to nadšení pro věc nehledě na to, kdo má jaké auto, za kolik, nebo jakou značku. Ty nápady, čím začít, potom přijdou samy.

Co bys rád vzkázal závěrem?

V baráku se neprojedeš. Díky za pozvání.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!