Not a Jet on TA
Kde jsou ty časy, kdy se tyhle auta válela naprosto všude a člověk už to ani nechtěl vidět. Ty doby, kdy jsem jezdil jako malej kluk do Chorvatska k moři a každej starej pán z vesničky jezdil touhle Jettou. Dneska už nejsou a obávám se, že už se jich moc hezkejch nenajde. V merku mám ještě jednu, která vim, že je parádní stejně, jako ta Lukášova. Tak třeba se brzo poštěstí. 😉 Lukáše sledujte tady! Fotky nacvakali Aneddka Photo, Lukáš Lacky, Dominooos36, Slavic Garage, FotilatoTerka, Honza Kochánek a H_photo_P. Jednu fotku jsme nebyli schopni s Lukášem identifikovat, kdo fotil, takže ať se nám fotograf případně ozve, dooznačím. Dávejte follows, likes, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, jmenuji se Lukáš, jsem z Liberce a ukážu vám svoji Jettu Mk1.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
Jettu mám od srpna 2018. Dostal jsem se k ní úplnou náhodu. Byli jsme poblíž místu kde byla, na dovolené, tak jsme se na ní jeli podívat, no a i když nestartovala, věděl jsem, že jí prostě chci.
Proč zrovna tohle auto?
To je taky úsměvné. Před jettou jsem měl Vento a říkal jsem že sedan už nechci,ale když jsem jí viděl, prostě jsem se zamiloval.
Kdy proběhla první úprava a jaká?
První úprava proběhla až po půl roce, jelikož jsem nejdřív potřeboval auto zprovoznit a dělalo se tam spoustu věcí které vlastně ani nejsou vidět. Jinak první úprava bylo namontování stavítka.
Jaká byla poslední úprava auta?
Výměna seriového volantu za BBS volant.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Nejlevnějsí je asi dřevodekor do palubovky a nejdražsí jsou určitě kola.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Zatím jsem si vše na Jettě řešil sám, nebo z pomoci kamarádů. Ono spousta servisů už ani takto stará auta nedělá a tady se ještě dá všechno vyřešit v garáži s běžným nářadím.
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Jednoduše se mi to líbí, už vento jsem měl upravené a když jsem bral Jettu, bylo jasné, že to bude upravená víkendovka.
Power/Stance?
No moc výkonu nemá, přeci jen 1,3 44kw a ještě k tomu 4kvalt není žádný závodník, takže určitě stance.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
S úpravama to zase tak slavný není, nemam moc rád přeplácaná auta. V interieru jen jiný dekor na palubce, lupo napoják místo popelníku a BBS volant. Podvozek Ta-technix, kola BBS RM 15′ a podnárazník Kamei z Golfa mk1.
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Do budoucna bych chtěl vzduchový podvozek, ale to ještě chvilku potrvá.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Snažím se to dělat hlavně podle toho co se mě líbí, ale určitě čerpám inspiraci i odjinud, hlavně z Instagramu a stance videí.
Daily auto?
Stařičké Volvo S40
Máš nějaký další auta?
Nemám
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
Tak třeba na SQRCHL, nebo na dalších CZ srazech, ale určitě nejlepší a všem doporučuji Dubgang.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
Postupem času se to stala Jetta, ale pravý dream car je Volkswagen Karmann Ghia.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Určitě Michal Bureš a jeho šedý Passat B4.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Hlavně se toho nebát, trošku při úpravách přemýšlet, aby to šlo k sobě jako celek, a i když nechci naší scénu nijak snižovat, tak určitě aby si rozšířili obzory i mimo cz, jak se to dělá ve světě.
Co bys rád vzkázal závěrem?
Chtěl bych hlavně poděkovat svojí přítelkyni, která mě v tom co dělám podporuje a navíc i pomáhá a jezdí se mnou po srazech. Dále bych chtěl taky poděkovat klukům za naší party (osk_family) za pomoc při práci na autě.