fbpx
Volkswagen Golf mk1 Static

Orange everywhere

Lidmi nenáviděný, nebo milovaný. Takový je status Volkswagenu Golf. Ať už patříte do první, nebo druhé skupiny, tohle auto už je ikonickou záležitostí. V současnou chvíli jsou továrny zahlceny objednávkami zákazníků, kteří objednávají již 8. řadu, tohoto modelu od VW. My se ale dneska vrátíme o několik let zpátky a podíváme se na první generaci Golfu. Benny má v garáži rovnou dva exempláře a dneska to bude o tom, v tuhle chvíli, kompletním. Doby, kdy jste tyhle auta potkávali po tunách na silnicích jsou pryč, a to i v, pro Čechy svaté, zemi (čti Chorvatsko). Tyhle auta už opravdu jen tak nepotkáte a jsem moc rád, že jsou mezi námi tací, jako je Vlasta, kteří se snaží tyhle auta udržet při životě. Pro tyhle malý, jednoduchý vozítka mám prostě slabost. Nemusí překypovat výkonem, ani obrovskými koly a furt vypadají dobře.

Bennyho sledujte tady! Fotky jsou od samotného majitele, takže dneska bez označení. O to víc likes, follows dávejte a hlavně čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Čau čau, jmenuji se Vlastimil Beneš, jsem z vesnice kousek od Bystřice nad Pernštejnem. A ukážu Vám moji oranžovou motokáru. 

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto vlastním necelý rok a dostal jsem se k němu úplně náhodou. Jelikož stavím ještě jednu MK1. Tak jsem sháněl motor z GTI. Noo a asi jako každý fanoušek veteránů a youngtimerů, tak i já trávím nějaké ty minuty u Bazoše a jiných bazarových portálů.  A jednoho krásného dne se tam objevil tento oranžový Golf ke kterému byl ještě přidán motor 1.8 který jsem sháněl. Tak jsem s pánem volal, domlouval jen ten motor, a když jsem se na něj přijel podívat v jakým je stavu, tak jsem omrkl i toho Golfa, co byl zaházenej bordelem. No, a slovo dalo slovo a za pár dní jsem si přijel pro vše, co mělo společnýho s mk1 v jeho garáži. 

Proč zrovna tohle auto?

Jak už jsem psal, tohle byla úplná náhoda. A proč zrovna MK1.. Prostě je to krasavec, kterej má svůj styl 😊 

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava, co se týká vzhledu, tak proběhla až letos, než jsem vyjel. A to byl podvozek s kolama a raritní nasávač vzduchu na kapotu od firmy Kamei. 😂 Jinak spíš renovace a opravy, které proběhly hned ten den co jsem auto dovezl. Brousilo se, kitovalo se, stříkalo se vše kromě střechy.. a za 14 dní byl Golf na podválu a jelo se na STK.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava byla teď na jaře, kdy jsem montoval štelovák a zkoušel vymyslet koncovku. V interiéru sedačky, pásy a volant. 😊

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější úprava, když nebudu počítat samolepky, tak čepičky na ventilky ve tvaru hrací kostky. 😂 A nejdražší kola. 😊 

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Úpravy a vše si dělám sám, když nevím, tak Táta nebo známý pomůžou, nebo poradí. 😊 A za to jim velký DÍKY! 😊

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Asi se odlišit a mít něco originálního. 😊

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

 Nejlepší je asi ten když lidi na silnici hodnotí zvednutým palcem, nebo mě zastaví a vyptávají se, to je prostě paráda 😀

A nejhorší, když mě auto přestává jet asi 100km od Baráku.. Příčinou byla totálně vyrezlá nádrž a ucpaný filtr, ale nějak jsem dojel domů a vše vyměnil a teď jen lituju že ten motor dostal zabrat tím špinavým benzínem..

Power/Stance?

Jsem na ten vzhled, než na výkon. 

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér/ Sportovní sedačky se 3 bodovými pásy, sportovní volant, řadička od Sparca, jinak je tam nějakým způsobem všechno původní, jak jsem koupil.

Exteriér/ kromě barvy, tak je to vše dělané do origo vzhledu GTI, nasávač na kapotě od firmy Kamei, a vzadu vyleštěnej kousek nerezové trubky, co by koncovka výfuku.

Engine/ 1.6 K-jet, 81KW 5st. převodovka

Podvozek/ Letos jsem koupil slavný a levný, štelovací TA. Důvod je, že toho najedu opravdu málo, a chtěl jsem aby mě to plnilo účel stavitelnýho podvozku, a né dlouhodobou funkčnost. 😊

Kola/ ATS Classic R13 leštěné, pneu 185/60/13

Audio/ Bez hudby, jen rádio aby tam nebyla díra 😂

Ostatní úpravy zatím nejsou.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Prozradím, letos budu stříkat vnitřek auta a dávat polorám. Jinak další úpravy budou, až dokončím jednu jedničku, tak tato půjde pod flexu, na vyvaření a na přestavbu Bergcup kitu a změnou barvy.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Ono dneska inspirace je skoro všude stejná, auto je položený na vzduchu či štelováku a kouká se na detaily, kola a lak.. Já koukám po Německu a Rakousku, ale zatím na tom autě není nic, co bych neviděl na jiném. 😂 

Daily auto?

Audi A4 B5 Avant 2.5TDI Quattro, ty „nejnejspolehlivější“ motory, jak všichni odborníci říkají. Také trochu snížená, replika RS předního nárazníku, po laku.

Máš nějaký další auta?

Golf mk1 – kompletní vyvaření a trochu úprav tam taky bude. 😂 

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Nijak se moc nezúčastňuji. Jezdil jsem loni na Vyškov, ale letos se poprvé v životě podívám na Dubgang a snad i na Slovensko, kde jsem také ještě nebyl 😂 Jinak se uvidí co bude. 😊  

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Těch by bylo, ale nejvíc Audi S1 Quattro a Porsche RWB.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Vím a určitě by si to zasloužili, jarda_aeroexeo, audi_tt8n_by_martin a nekva_im 

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Koupit si auto, který má nějakej význam, nebo budoucnost a důvod do toho cpát prachy. Necpat je do obyčejných aut, kterých je všude plno.. Ale tím si projde asi každý 😂 

Co bys rád vzkázal závěrem?

Chtěl bych poděkovat za možnost tu ukázat něco ze své zahrádky, a doufám, že tu možnost dostanu ještě jednou, až dokončím svůj velkej projekt 😊 Jo, a omlouvám se všem za nekvalitní fotky, jsou totiž focené mobilem 😂 

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!