
Piano black Boat
Devadesátky – Doba, kdy EU neregulovala emisní limity, auta měla koule a hlavně duši. Doba, kdy svět byl ještě v pořádku. Alespoň, co se auto/moto světa týče. Dneska další zástupce z Asie, konkrétně z Japonska. Nissan Skyline R33. Víte o tom, že Nissan začal vyrábět nové, originální díly na R32, R33 a R34? Ve chvíli, kdy si koupíte tuhle ikonu, můžete si objednat díly z Japonska, aby Vaše auto jezdilo dál. To je jen další ukázka toho, že auta prostě neměla být spotřebním zbožím, nebo alespoň některá ne. Tak doufejme, že to vydrží a dřív, nebo později, se přidají i další automobilky.
Za doporučení díky Kuldovi s jeho Subem! Jirku sledujte tady! Fotky jsou od Kuldy_R33 a samotného Jirky. Dávejte likes, follows, sdílejte a čtěte tuneMAG! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, jmenuji se Jirka a pocházím z dalekého severu. Dnes vám představím svůj nekonečný projekt Nissan Skyline R33 GTST Type M z roku 1993.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
No, šťastným majitelem už jsem 3 roky, jelikož Skyline byl dětský sen, tak jsem se po prodeji Subaru Impreza WRX, rozhodl si ho splnit. To se podařilo v Německu, přes mobile.de.
Proč zrovna tohle auto?
Už od malička jsem klasicky po filmu Rychle a Zběsile chtěl Skyline, ale i když to hodně lidí překvapí tak R34 se mi moc nelíbí a tak jsem šel do R33 nazývanou jako Boat (loď), která je pro mě vzhledem nejhezčí.
Kdy proběhla první úprava a jaká?
Ještě ten den kdy mi ho kamarád na vleku bez SPZ přivezl, tak už se v garáži sundával zadní stěrač.
Jaká byla poslední úprava auta?
Poslední úprava byla montáž AEM AFR budíku.
Nejlevnější a nejdražší úprava?
Nejlevnější byla demontáž zadního stěrače a nejdražší byl kompletní celolak.
Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Všechno si rád dělám sám. Je to z důvodu toho, že chci mít na svém autě taky nějakou zásluhu a vzhledem k tomu že jsem vyučený automechanik, tak mě dost baví se v tom vrtat.
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
No, vždy je co zlepšovat a hlavně, tvořit auto podle svých představ.
Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?
Nejlepší zážitek je když přijde policajt a vy sedíte na druhé straně, ten jeho pohled je k nezaplacení. Naopak nejhorší zážitek je, když šlo auto na ladění a brzdu, tak jsem se modlil, aby to všechno vydrželo a nic se nerozletělo.
Power/Stance?
No, na naše silnice stance moc není, ale Skyline rozhodně POWER.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
V Interiéru jsou sedačky Bride, pásy OMP, volant Vertex, budíky (na tlak oleje, teplotu oleje, afr raito, eboost controler a turbo timer).
Exteriér je skoro stock, tam proběhla jen úprava předního nárazníku pro lepší přísun vzduchu ke cooleru a potom splitter. Vzadu jen heat shield a gtr křídlo. Na autě je kompletní celolak s barvou „Černá klavír“.
Motor je RB25DET s lehkou úpravou jednotky Nistune na 370hp, které odladily v Hajsel Motorsport. Kvůli ladění se dávali větší vstřiky KSM 650cc, větší turbo Hypergear, velký intercooler HDI, Blow off Forge Motorsport, větší chladič od Mishimoto, vetší sahara od GKTech, Pipercross otevřené sání, oil catch tank, palivová pumpa DW300 a kompletní nerez výfuk japonského původu i s homologací JASMA s označením OR (only race).
Podvozek je Čína po předchozím majiteli, od Maxpeedingrods s nastavitelnou výškou a tuhostí, přední hliníková rozpěra.
Kola jsou repliky Volk Rays S1 a za nimi jsou stock čtyřpístkové brzdy, s pancéřovými hadičkami.
Audio je stock, jen rádio je 2din s androidem.
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Plánů je hodně ale ten největší je kovaný motor, na který už se pomalu chystám, abych pokořil hranici 500hp.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Tak inspiraci beru všude kde se dá, občas mě samotného něco napadne a jinak je to IG/FB a Youtube, kde sleduju jednoho kluka jménem SAMMIT z Japonska a Clutch Kick Junkies z Austrálie.
Daily auto?
Moje nesmrtelná daily je Fiat Marea Weekend 1.9JTD
Máš nějaký další auta?
Bohužel ne.
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
Skoro na všech srazech, které nejsou přes celou Republiku.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
No takový malý dream car už mám, ale samozřejmě že bych si rád pořídil třeba Dodge Hellcat nebo Nissan R35GTR. To už jsou opravdu velké sny.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Mám kolem sebe plno kamarádů se stejnou psychickou poruchou a jeden takový ukázkový případ je Mátlik a jeho neuvěřitelná E46.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Rád bych všem vzkázal, aby dělali svá auta podle sebe a nenechali si do ničeho kecat, bude to vaše auto a s kritikou se budete muset smířit (100 lidí, 100 chutí). Ideální start je vybrat si auto, které vás něčím zaujme a víte, že přesně tohle auto chcete začít upravovat a bude vás to bavit.
Co bys rád vzkázal závěrem?
V první řadě bych chtěl poděkovat tuneMAG za tuto příležitost ukázat své auto a přeji všem, aby si splnili své sny.
Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!
Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static Nissan Skyline R33 GTST Static