fbpx
Audi RS3 Ringtool

Ring Machine

Ano, i auta, která nejsou přímo vyzařující leštěnky, u nás mají své místo. Dneska to bude o jednom takovém. Ačkoliv se jedná o auto, které by spousta z Vás na okruh jen tak neměla, Petr svého auta využívá maximálně. A na to přeci bylo tohle auto postavené. Podíváme se na jeho RS3, která toho sice může mít hodně za sebou, soutěž krásy by asi nevyhrála, ale na okruhu Vám dá co pro to! Veškeré úpravy tady budou, spíš než estetické, funkční. Jsem moc rád, že se s náma Petr o jeho ring tool podělil. A pokud bys tuhle bestii chtěl mít doma, tak dej Foglíkovi určitě vědět. Aktuálně je totiž na prodej. Za doporučení moc díky Kárlovi s jeho Integrou! Petra sledujte tady! Fotky jsou od fotografů přímo z okruhů, bohužel nedohledám. Kdyby některý fotograf poznal svoje fotky, určitě napiš, napravím! Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, říkají mi Fogl. Bydlím kousek od Ústí nad Labem a trochu Vám přiblížím mojí Audi RS3.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem 2 roky. K autu jsem se dostal přes inzerci.

Proč zrovna tohle auto?

Spolehlivý motor,snadno dostupné díly. Auto mělo být původně Mitsubishi Evo 6-9. Za dostupný budget, se ale v ČR nacházeli pouze vraky, do kterých by bylo nutné mnoho investovat. 

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava byl podvozek, BC Racing. Bylo to hlavně z důvodu možnosti nastavení lepší geometrie, jelikož na sériovém podvozku byla Audi velmi nedotáčivá a celkově nebyli tlumiče v dobrém stavu.

Jaká byla poslední úprava auta?

Interiér, nebyl jsem spokojený s posezem. Na okruhové a zavodní využití, bylo třeba nechat vyrobit Clubsportový rám od Wiechers. Zároveň s tím, přišli do auta 6 bodové pásy Sabelt a zavodní sedačka Sabelt Gt3.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

U mě se moc nejedná ani o úpravy, spíš jako o opravy. Auto mám jíž od koupi naladěné na 420hp, 630nm. Tudíž výkonové úpravy nejsou nutné. Co ale bylo nejdražší, tak výměna turba, za stejný, jen mírně upravený, pro stage 2. Nejlevnější, co si pamatuji tak byla asi výměna zrcátka po menším nedorozumění s retardérem.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Na autě si sám nic nedělám. Vše nechávám na dobrém kamarádovi a skvělém mechanikovi – Pavel Lácha. Když je něco, na co si netroufá nebo spíš nemá na to ty správné nástroje tak AutoBeky jasná volba.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Rád jezdím na trackdays a příležitostně závody do vrchu. Bylo tedy třeba zvýšit jak schopnosti vozu, tak bezpečnost.

Power/Stance?

Ani jedno, spíš hledám funkčnost a zábavu za volantem.

Máš nějaký zajímavý úspěchy ze závodů?

Závod jsem jel jen jednou. 3. místo v kategorii, a 4. místo celkově.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Tak momentálně je naladěno 420hp, 630nm, stage 2 Siemoneit Racing, s tím musel být vyměněn intercooler, za vetší, od firmy Wagner, sání PPH motoring. Pro stage 2, je již nutný i software do automatické převodovky, také od Siemoneit racing. Upravený výfuk.

Interiér: Skořápky Sabelt, 6 bod pásy, clubsport rám Wiechers, a volant přešitý do alcantary. Rear seat delete od Auto Beky.

Podvozek: BC racing, geometrie Auto Beky.

Kola: Originální rotory a na nich Nankang Ar1

Brzdy: Koutouče jsou prozatím Zimmerman, desky předek Cl brakes Rc6, zadek Ferodo DS2500

Po exterierové stránce žádné úpravy nebyly, ani nebudou.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plán je auto prodat, chci zkusit zadokolku, případně jinou, lehčí 4×4.

Pokud se ženich nenajde, tak mám již objednané perfomance kotouče na míru, koupené desky Cl Brakes Rc8r a brzdovku Motul RBF 700 a budu s tím dál jezdit, jak se sluší a patří.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Velkou inspirací je pro mě Rally a Rallycross všeobecně. Snažím se tedy přiblížit co nejvíce, právě tomuto konceptu vozidel, ačkoliv jsem si na to nevybral zrovna vhodný vůz.

Daily auto?

Volkswagen Passat B7, 2.0TDI 103kw automat kombi.

Máš nějaký další auta?

Rád bych, ale nemám je kde zaparkovat. 

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Trackdays od Corners, Raceday, Special drive a další. Nejčastěji v Mostě. Dále bych se chtěl letos zúčastnit aspoň pár závodu, co čas a finance dovolí. Ideálně Krušnohorský pohár a Triola Cup.

Máš někde změřený časy?

Časy v Mostě mám jen 1:53, takže zatím nic moc.

Co se zrychlení týče, tak 4,1s na 100 km/h a kolem 12,8s na 200 km/h.

Nějaká prekérní situace z okruhu, která stojí za zmínku?

Situací bylo hodně, párkrát kačírek, jednou skoro svodidla. 😃😂

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Dream car Porsche GT2 RS, Nissan GT-R Nismo, a z těch reálných BMW M2C, Supra Mk5, Yaris GR, Evo 9. 

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Nejzajímavější a nejfunkčnější auto v mém okolí, má Víťa a jeho Evo 9.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Aby na to šli hlavou. Výkon je to poslední, co by měl člověk upravovat. Základ je dobrý podvozek, kvalitní, čerstvý pneumatiky, dobré brzdy. Vídám ve svém okolí často nadšence, co naladí auto na nějaký výkon, ale že už to spolehlivě nezabrzdí, na silnici to nedrží a v každé zatáčce se to auto zachová jinak, to už neřeší. Rozhodně by si měl každý nadšenec zajet ozkoušet limity svého vozu a hlavně svých schopností na bezpečné místo a nezačínat někde, kde ohrožuje ostatní. Je třeba hlavně pracovat na sobě. Rychlost není o tom, v čem člověk sedí, ale nakolik % dokáže využít potenciál svého auta. Až když se člověk dostane na limit vozu, pak bych začínal s úpravama.

Ideální start je benzínové, lehké auto. Miata, 106, Saxo, Bmw E36, E46, Hondy a podobné. Levná a dostupná auta, která mnoho naučí.

Jak moc si myslíš, že jsou využitelný zkušenosti z okruhů a vrchů v provozu?

Velmi, vše co jsem se naučil, lze aplikovat v provozu. Dá se jezdit bezpečněji, znáte své auto. Rychlejší reakce, předvídavost.

Cejtíš i sám na sobě, že ti to něco dalo?

Dalo mi to vše co mám. 😃😄 Co umím, jsem se naučil tam.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Jezděte bezpečně a buďte na silnici ohleduplný!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!