fbpx
Volvo V40 Stanced Airride

Slammed Swede

Volvo je tradičně povážováno za etalon bezpečnosti. A vlastně celkem po právu. Jakkoliv souhlasíme, nebo nesouhlasíme s kroky, které švédská automobilka realizuje v oblasti omezování rychlosti, jedno se Volvu musí nechat. Designově mají opravdu krásná auta. A to nejen poslední modelové řady, ale vlastně po celou dobu, co auta vyrábí. Dneska zde máme jeden exemplář, který jsem i po docela urputném hledání na internetu nenašel. Volvo V40 na vzduchovém podvozku. Někteří mohou namítat, že jsou na vzduchu S40, ale to prostě není ten hranatý kombík. Adam má doma parádní, ojedinělej kombajn a moc se mu to povedlo. Posuďte sami. Adama sledujte na Instagramu. O fotky se postarali David Růžička, Tomáš Kupeček, Matěj Březina a FOTILATOTERKA. Mazej dávat follow, jakmile dočteš tenhle rozhovor! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jsem Adam Přibyl, bydlím kousek za Plzní a chtěl bych říct pár slov o Volvu V40.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

40ku mám 4 a půl roku, koupili jsme ho uplně náhodou. Původně jsme jeli do bazaru pro jinou a ta moje tam byla čerstvě a nebyla ještě na internetu.

Proč zrovna tohle auto?

Od dětství jsme doma měli Volva, taťka jich vystřídal už asi 8, takže sem neměl moc na výběr.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První byly snížené pružiny. Před dvěma roky.

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední větší úprava byly asi Recaro sedačky, z těch mám obrovskou radost.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější jsou klasicky folie na světlech a nejdražší byl vzduchový podvozek.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jsem mechanik, takže vše si dělám sám. Jen vzduch jsme dělali společně s Davidem z WestGarage.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Myslím si, že sem to okoukal od taťky, ale v nějakém bodě se to zvrtlo v tuning.

Power/Stance?

Volvo dělám hlavně na vzhled, takže stance.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Od léta jsou v autě Recaro sedačky z Audi S4, žluté pásy a alcantara strop. Exteriér je předělán na facelift a us verzi. Kola jsou repliky BBS LM 18×8″ s pneu 205/35, takže menší stretch. Auto je na vzduchovém podvozku s jednotku Airlift 3P, bohužel se nedělají tlumiče od Airliftu, takže se museli osadit TAtechnix tlumiče a vyrobit horní uložení. Na autě je jinak upraveno spoustu detailů, ale žádné velké zásahy, takže na pohled vlastně série.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Žádné velké plány nemám, přes zimu asi nechám udělat volant z faceliftu a dodělám zástavbu v kufru a to je vše. Nějak nemám motivaci na sezónu, bohužel.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Jelikož upravených V40 moc není, na vzduchu asi žádná, tak nápady beru ze všech možných aut, projíždím fotky a když se mi něco líbí, tak to pak zkusim udělat na Volvu.

Daily auto?

Na daily mám tu samou 40ku ve stříbrné barvě na staticu.

Máš nějaký další auta?

Stavím teď E46ku na nějaké to bokování o víkendu. Kdyby náhodou nebyly srazy, tak ať mám co dělat.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Jezdím více méně po všech srazech okolo Plzně a po velkých srazech po republice. Vyhýbám se teda midnightům, z těch mám strach.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Dost dlouho přemýšlím, že bych jednou koupil V60 T6 Rdesign 2012, ale uvidíme.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě David Braun s TopCaddy, jako legenda tuningu. A dál Marek Zábranský s Golfem, určitě má co říct o úpravách.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Udělat si nějakou představu, jak to auto chci a jít si za tím. Začít se dá s čímkoliv, v každém autě je nějaký potenciál na to, aby bylo hezké.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Hlavně ať už je vše jako dřív a těším se až se zase uvidím s lidma od aut na nějakém pořádném srazu.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!