fbpx
Fiat Grande Punto Airride

Smajlík, the Grande Punto

Slovenská scéna je bohatě zastoupená. A to nejen vozy, které potkáváme na našich silnicích nejčastěji. O jednom takovém, ne zcela běžném, upraveném povozu, nám dneska poví Smajlík. Italská auta si vždy zakládala na tom, že pro řidiče byla perfektně ovladatelná a řídit ,,italku“ bylo vždy zážitkem. Miro se do toho pustil po hlavě a své jízdní zážitky si ještě vylepšil o spoustu dalších úprav. Rozhodně se máte na co těšit. Lacimu s Hondou děkujeme za doporučení! Mira určitě sledujte na jeho Instagramu. O fotky se postarali Magpie automotive, JM Photographic Race, Veronka Photo, Süni pictures, Tag Photography, CH Photos, Kinga Balázs a samozřejmě sám Miro. Běžte si užít super rozhovor s parádní galerií na konci! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahojte, moje meno je Miro, vela ľudí má pozná pod prezývkou Smajlík. Pochádzam z malej dedinky pri Hlohovci a čo, to prezradím o svojom Fiat Grande Punto.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto vlastním už skoro 6 rokov a proste sa mi zapáčil tento model, tak som si hladal inzerát a toto konkrétne vyskocilo asi 5 hodin pred tým, ako som šiel poňho.

Proč zrovna tohle auto?

Som odchovanec Fiatu, pretože doma sme mali auta len tejto značky. Tak nejako asi preto práve toto auto.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Prvá úprava, ešte som to nemal ani na seba prepísané a už som tam nahodil čierne svetla z modelu Abarth. To bolo asi prvé.

Jaká byla poslední úprava auta?

Posledná úprava bola asi pred mesiacom, kedy sa mi konečne podarilo zohnat kridlo z modelu Abarth Evo.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Najlacnějšia.. hmmmm, to ani neviem a najdrahšia asi vzduchový podvozok. Ale ak by som bral všetku hudbu, čo už bola v autě, tak ta bola jednoznačne najdrahšia.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jedine, čo som nerobil sám, je zmena farby, ale aj to som chodil poctivo brúsit diely.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Fu ha.. Ono to šlo tak nejako samé. Auto bylo kupované ako daily, keďže som mal auto s ktorým som súťažil DB drag, ale veď je to ako droga. Začneš a uz nevieš prestať.

Power/Stance?

Momentálne je to stance, ale tak nikdy nevieš, čo bude tak o rok. 😁

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Aktuálne exteriér edícia Novitec. Pár vecí z modelu Abarth Evo, výfuky custom, svetla custom, podvozok vzduch, brzdy Abarth Evo, kolesa Japanracing JR11, r18 8.5J ET35, 9J ET30, odklon 2.5 a 3.5 stupňa.
Interiér kompletne vytlmený, väčšia časť prečalúněná momentálne sa prerábá audio. Doorboardy v každých dverách na 4 repro, 2x subwofer v kufry, 2din radio, audio batéria. Motor je séria s pár úpravami.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plány zatiaľ dokončiť co je rozrobené a ďalej uvidíme. Nikdy to nejako neplanujem.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Inšpirácia je každé jedno auto. Nemusí byť ani ten model, ani značka, ale keď sa mi to zapáčí, už špekulujem. Tak vznikli napr. svetla z cockou, co Fiat nikdy nevyrobil. Ale vela veci je takých, že pokus omyl. Tak nieje to len otom, čo uvidim.

Daily auto?

Punto už asi druhý rok neslúži ako daily.

Máš nějaký další auta?

Daily auto je Octavia 2 RS a bolo ich dosť, co som už vlastil. Najlepšie bolo aj tak Fiat Seicento. 🤣🤣

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Uvidíme aké vôbec budú, ale väčšina SK a CZ zrazy, ale tak už som vystavoval auto hocikde.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Dream car… Tých by bolo.. Určite by to bol Nissan GTR 33 alebo 34, Alfa Romeo Giulia GTAm, a určite pár talianov by sa ešte našlo. 😄😄😄

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určite by som odporúčil, Robert Garaj, Lukáš Benc, David Mádle, Jozef Figura, Ján Straka, Ján Manik, Danny White. (pozn. Kluci, co nejsou označení, jsem bohužel nemohl najít. Klidně se nám ozvěte, rádi poladíme rozhovor!)

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ideálny start je podľa mňa robiť to podľa seba, a auto ktoré sa páčí mne, nie mojim kamarátom. A hlavne, človek musí mať k tomu vzťah.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Rád by som vám poďakoval, že aj v týchto časoch, keď niesu zrazy, robíte niečo, čo tie auta prezentuje. Takže vám ďakujem.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!