fbpx
Saab 9000 Aero 400hp

Sleeper jak má být

Začnu tím, že poděkuju Arnoldovi s jeho Xsarou, za doporučení na tenhle parádní sleeper. Zcela upřímně říkám, že narazit na tohohle Saaba někde na Instagramu, nebo sraze, tak se na něj podívám, protože na těch kolech vypadá super, ale asi mu další pozornost věnovat moc nebudu. A jaká by to byla chyba! Tahle nenápadná bestie má v sobě 406 koní. Velmi slušná hodnota! A je mi naprosto jasné, že když bude nálada, tak si majitel musí moc užívat ten moment překvapení auta, které mu bude dávat najevo, že se Saab nechytne. Zároveň si myslím, že vzhledem k tomu, že tahle značka už bohužel zkrachovala, tak to je, minimálně na dlouhou dobu, poslední Saab, kterého zde vidíte. Tak si to koukejte pořádně užít. Maťa sledujte tady! Fotky si maťo udělal sám, takže dneska bez fotografů, ale nic to nemění na tom, že je vystihnuto naprosto vše podstatné. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj som Maťo z Nitry a dnes vám predstavím môj SAAB 9000 Aero.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majiteľom som už cca 10. rok a do modelu 9000ky som sa zaľúbil u kamoša.

Proč zrovna tohle auto?

Začal som prakticky autom zo showroomu, ktoré ma omrzelo po 2 rokoch. Potom prišiel prvý SAAB model 9-5 ale bohužiaľ mal pod kapotou kachle. Po dvoch rokoch som ju poslal k vode a zadovážil si oturbeného dôchodcu, pretože toto auto ma pre mňa dušu.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Prvá úprava bola aj celkom drastická a prebehla par mesiacov po kúpe auta. Auto malo 200koni a 4stupen automat takže úloha bola jasná a to návrat pod kapotu sériový manuál a zvýšenie výkonu.

Jaká byla poslední úprava auta?

Posledná úprava bola ešte drastickejšia… Celolak s úpravou a montážou krídla, pôvodom z M3e30, ďalej okovaný motor a nahodenie úplne inej prevodovky ktorá zvládne výkon. K tomu pevnostne poloosi na mieru vyrábané a kopec ďalšieho… 

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Ježiš… najlacnejšia a najdrahšia úprava? Najlacnejšia asi audio a najdrahšie asi motor a prevodovka.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Áno jasne.. Upravujem sám. Samozrejme strojne veci dávam majstrom z fachu, ale ostatok sám …

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Už od malička sa mi páčili upravene auta a každé jedno auto v rodine, sme si nejako skrášľovali.

Power/Stance?

No, najprv som uvažoval nad STANCEom, ale s takým darom pod kapotou, to skončilo POWERom…

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér zatiaľ pôvodný keďže fabrická úprava AERO obsahuje krásne športove sedačky od RECARO. Auto bolo povodne čierne, tak som chcel zachovať šmrnc čierneho auta a farbu vyberal podľa toho. 406koni a 530Nm – motor 4 valec 2,3Turbo, s kovanými piestami, turbom GARRETT GT2871R, vstreky siemens DEKA 630ccm, prevodovka 6kvalt manuál s modelu saab 9-3 z roku 2008, celonerez vyfuk 3“ s dvoma tlmičmi od MAGNA FLOW- tiež vlastnoručná práca. Stabilitu mu dávajú zatiaľ iba nižšie pružiny od LESJOFORS a nejaké polyuretánové silentbloky, na mieru vyrobene brzdové kotúče v predu 324mm so 4-piestikovymi brzdičmi BREMBO… kolesa ASA AR1 17“ 8J. Audio vpredu 2x stredobass 10cm GOLDBLASTER + sériové výšky, vzadu 2x stredobass 6×9 GOLDBLASTER + brutal výšky a samozrejme 2x subwoofer BASSFACE v handmade ozvučnici a 2x zosilňovač MBquart.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Momentálne asi 18“kolesa a keď budú financie tak zrepasovať podvozok.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Som vyštudovaný umelec, tak inšpirácie chodia samé…

Daily auto?

Jasne.. Auto mam na denne jazdenie.. 

Máš nějaký další auta?

Áno máme ešte jedného Sobika… Staršiu 9-3, 2,0T v automate..

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Už som asi vyrástol z nejakých zrazíkov ale oblúbil som si akciu v Topoľčanoch od chlapcov droppedcrew a im podobne, čiže malé útulne stretnutia.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Dream car ? jednoznačne M3e30 alebo Supra.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Viem, ale projekt ešte nie je hotový. Ale určite ho posuniem …

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Doporučujem bohaté zázemie, alebo aspoň 3 zamestnania 😂 Odporúčať nemám veľmi čo. Každý si istou fázou musí prejsť sám. Tam zisti či na to ma, alebo nie. Podľa mňa ideálny štart nie je.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Odkaz? Buďme rozumní, aby sa komunita tunerov nemusela za nás hanbiť. Už tak máme pohnuté renomé kvôli všelijakým „ILLEGALom“ a verím, že sa s vami postretám na nejakých príjemných meetoch… 

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!