fbpx
Lada VAZ 2101 Airride

SSSR

Zkratka v názvu opravdu neznamená to, co všichni znáte jako Svaz sovětských socialistických republik, ale Slammed Soviet Shitbox from Russia. Tohle je prostě Žigul jak víno. A ano, psali jste si o něj hodně. Tak snad budete sdílet jak o život! Arťom a jeho pravidlo 300 but no more, mě trošku nutí přemejšlet nad tim, jestli by nebylo dobrý, udělat nějakej takovej projekt taky. Problém je v tom, že se znám a pak už by se hodil jenom MEME s DiCapriem na lodi, rozhazujícím bankovky. No nic, běžte si počíst o tomhle naprosto šíleným, ale skvostným projektu. Mě osobně to baví moc a věřim, že Vás bude taky!

Arťoma sledujte tady! Fotky jsou dneska od Daniel Car Photography, Monix.Media, PSF Photo, Phoyteq, AsphaltRowdies.de, Zayoch, Dariusz Woźniak, R.Shoots, Fabian Kowol, Rico der Heidiii, Wowson Cars, Monnie Photo, Alex Daniel, Hazetaa a Mayhem Pictures. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Dvoryanchikov Artem, jsem Rus a žiju v České Lípě. Nejlepší kombinace ever. 😀Dnes Vám představím, svého, decentně upraveného žigula. Jedná se o ročník 1972, takže dá se říct, jeden z prvních žigulů vůbec.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto už vlastním asi 4-5 let. Po žigulech jsem se koukal ještě když jsem byl student, ale ty doby byly zlý (rozuměj byl jsem bez peněz😂). Takže až jsem začal nějak vydělávat, tak jsem začal brouzdat internetem po vysněným kousku. Nakonec jsem ho našel kus od Jihlavy, kde to stalo asi rok v nepojízdném, bídném stavu. Asi tomu osud přál, ale už byl v ratu a na seřizlych pružinach.

Rok trvalo než jsem ho dal za pomoci kamarádů do kupy, vyvařila se totálně shnila podlaha, udělal se podvozek, opravila se veškerá rez na karoserii (rozuměj štětkou kilo základovky ), něco z motorové stránky a mohlo se jet na technickou. 

Tohle byl začátek nového života pro dubickeho krále 😂😂😂

Proč zrovna tohle auto?

První auto co jsem řídil od 3 do 10 let byl, Vaz 2106 mého dědy. Dlouhé večery a celé dny jsme s ním strávili spoustu času na garáži. Dá se říct, že mě to hodně poznamenalo  A taky proto, že přece jenom jsem Rus, tak je třeba mít auto z domácí země.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava proběhla asi měsíc po technické, kdy jsem nakonec tam vrátil seřizlý pružiny. Pak koupil od kamaráda 15ky a už to jelo.  🙈

Jaká byla poslední úprava auta?

Každý rok to auto rozebírám a předělávam snad všechno, takže vlastně je to takový celek. Minulou zimu to byla úprava karoserie pro extrémní snížení, plus totální zahlazení motorového prostoru. Musel jsem dokonce vyrábět vlastní brzdový pedály, abych mohl schovat celý brzdový systém do interiéru. 

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Naprosto všechno si dělám sám nebo s pomocí kamarádů, takže nemůžu říct že by mě něco stalo tolik a tolik peněz. Nejdražší ale asi bylo pořízení setu předních ramen s přírubama na vzduch z Ruska. 

Jinak moje motto je – co stojí víc než třista, neberu. Ale přesto celková částka vražená do auta už dávno přesáhla rozumný limity.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jak jsem psal, všechno sám nebo s pomocí kamarádů. Jinak by mě to ani nebavilo.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Od malá se mi líbila upravená auta, takže to v sobě mám taky v základu.

Power/Stance?

V mém případě ani jedno. Ale spíš určitě stance.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Když to rozepíšu, tak se to bude zdát málo, ale jsou za tím opravdu 3 roky dřiny. Takže… 

Custom vzduchový podvozek s originálním ovladačem ze sovětské hry Počkej zajíci. Každý rok ho vylepšuju, aby fungoval rychleji a rychleji. Hrozně moc jsem byl překvapen na Slammed eventu, kdy od kluků z Night Shadows jsem dostal pohár best of air. Takže i když nemáte na airlift nebo podobnou sračku, není třeba si říkat, že ten vzduch je na hovno 

Interiér zůstal a vždy zůstane v 100% originálním stavu.

Značná úprava spodní části vozidla pro extrémní snížení (momentálně to vypadá, že to je nejnižšší žigul ve střední Evropě). Pár úprav jsem okoukal od známých a nějaké jsou moje know-how. 

Opravdový clean look motorového prostoru. V motoráku zůstal čistě jen motor s chladičem. Brzdový trubky, brzdové a spojkové válce, veškerá elektrika, baterka, vedení vzduchu – všechno jsem schoval do interiéru, kde to vůbec není vidět. Jak jsem psal, musel jsem vytvořit od nuly pedalový uzel tak, aby to zvenčí vypadalo jako originál. 

Kola jsou momentálně originální r13 s poklicema. Jinak díky mém úpravám, můžu v klidu jezdit až na R15, bude se mi to válet po zemi naprosto stejně, jako na malých 13kách. Plus jsem schopen jezdit v tý nejnižší poloze (rozuměj opravdu trhat asfalt). (pozn. red.: když se podíváte na Arťomův Instagram, tak uvidíte lítat jiskry).

Kompletní custom výfuk s koncovkou z trubky od vysavače 😂

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Klasický jako každý rok – rychlejší vzduch. Už mam připravenou trojici kompresorů, a teď jsem ve fázi hledání velkých vzduchojemů za třista. 😂 Plus, letos konečně mám naprosto exkluzivní kola, takže jsem zvědav na reakci lidí 

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Internet obecně. Ale instagram a fb jsou takový tutovky, kde člověk narazí na cokoliv co mu pak může zůstat v hlavě. Ale z většiny to jsou moje nápady, nebo nápady kamarádů. Asi nejznámější mojí úpravou, je ubrus na pravém boku auta. To jsem se probudil s kocovinou. Takže dá se říci, že moje největší inspirace je kocovina. Ale poslední dobou si všímám toho, že lidi píšou mě o nějakou inspiraci nebo pomoc s projektem, z různých koutů světa. Což pro mě je ohromná čest a neskutečně skvělé pocity. 

Daily auto?

Momentálně mám b5 Passata.

Máš nějaký další auta?

Zbyl mi už jen skůtr na staticu. Doufám, že o něm taky jednou vyjde článek na tuneMAGu 😂

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Na většině akci s registrací. Slammed, Dubgang, XS carnight v Německu, letos i na Ironcity. Minulý rok dokonce i na Raceismu, ale letos už to nebudu pokoušet.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Já nemám vyloženě dream car, já bych totiž bral cokoliv, co má 4 kola a volant. A je mi jedno, jak vzácný auto to může být – stejně s ním praštím o zem a olepim ubrusem 😂

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

No určitě bych řekl že Venouš. Poslední dobou ukazuje velký koule na staticu. A navíc ho nikdo nikde nechce, tak alespoň ať tady zapadne 🙈😂❤️

Pak jak psal Stenly (odkaz na jeho Golfa tady!) – Jirka. Má prostě geniální punkovou škodovku ❤️️ (odkaz máte tady!)

Nooo a ještě mého Kubíka, s jeho vysokou ovečkou na vzduchu ❤️😂🙈️

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Nikdy není třeba se něčeho bát nebo nad něčím váhat. Chceš to? Tak prostě to udělej. A do začátku? Všechno se odvíjí od finančních možností, a já jsem příkladem toho, že netřeba být šéf firmy nebo #povolanisyn (Ahoj Véňo ❤️), aby se dál vytvořit dobrý projekt. 

Co bys rád vzkázal závěrem?

Chci poděkovat za možnost zveřejnit můj krám i jinde než na Instáči. 😂

A ostatním to napíšu ještě jednou – nikdy se ničeho nebojte a běžte do toho!

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!