Dodge Challenger Airride Escape 6 Show car

Straight outta hell!

No, co by tohle bylo za MAG o autech, kdyby tady chyběla auta nejznámější tuningové firmy v Čechách. Mluvím o firmě Escape6. V Čechách tahle firma působí od roku 2000. To jsou přesně ty roky, kdy byl tuning v České Republice ve svém rozmachu. Od té doby se stali oficiálním partnerem mnoha světoznámých výrobců sportovního autopříslušenství a doplňků pro tuning. Takže kdyby náhodou je někdo z Vás ještě neznal, tak šup na web, kde najdete aktualizovaný rozpis úprav na Challengeru a koukejte si tam nakoupit výbavu pro Vašeho plechového miláčka!

Dnes se budeme bavit hlavně o Kubovým Dodge Challenger R/T. Americký muscle car, pro kterou jsou obvyklé úpravy spíš v oblasti výkonu motoru. Rozhodně tedy v České Republice. Věřím, že v Americe bychom nějaké stancované Challengery našli. Asi není důvod to víc protahovat. Vychutnejte si rozhovor s Kubou a určitě ho sledujte na jeho Instagramu. Stejně tak, pokud jste tak ještě neučinili, tak sledujte i Escape6. O fotky se postaral sám Kuba a fotku s motivem z filmu Auta doladil toonscars! Běž dávat follows a vychutnejte rozhovor o téhle parádní bestii! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Kuba, jsem z Prahy a dneska se podíváme na můj 2018 Dodge Challenger R/T.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto jsem kupoval nové a vyzvedl jsem si ho koncem dubna 2018. Jedná se o vlastní konfiguraci, kterou jsem si naklikal a objednal v Auto Outletu a ti mi jí nechali vyrobit v továrně Dodge.

Proč zrovna tohle auto?

Americký muscle car byl vždycky mým klukovským snem, asi jako je tomu u spousty kluků a chlapů. A jelikož dnes už kromě Challengera ten pravý muscle car z výrobní linky nesjíždí, a proto, že jeho linie i vzhled doslova miluji, nemohla volba padnout jinam.

Verze R/T v sobě má sice nejslabší osmiválec, který Dodge nabízí, ale atmosférický motor 5,7 V8 HEMI je zaprvé absolutní legenda, která se zrodila už v 50. letech minulého století a s modernizacemi dodnes neztratila nic na své spolehlivosti a ikoničnosti, a zadruhé je stále základem i silnějších verzí (atmosférická 6,4 l v SRT a ScatPacku a kompresorem přeplňovaná 6,2 l v Hellcatu).

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Úplně první úprava, ještě v den, kdy jsem si Challengera přivezl domů, byly kovové pedály Mopar.

Jaká byla poslední úprava auta?

Zatím poslední úpravou byla flashovací OBD jednotka Tazer od Z Automotive.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější „úpravou“ bude nejspíš osvěžovač vzduchu s fotkou mého Challengera od americké firmy Custom Fresh. Nejdražší jsou na celém autě jednoznačně kovaná kola Vossen M-X4T v barvě Vossen Red a rozměru 9,5×22“ vpředu a 10,5×22“ vzadu s individuálním gravírováním.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Co se dá, to řeším sám, na co nestačím, s tím mi ochotně pomáhá můj „dvorní mechanik“ Tomáš, kterému touto cestou mnohokrát děkuji za trpělivost a pochopení.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Práce v Escape6, láska k autům, touha odlišit se, a nalijme si čistého vína, taky potřeba pohonit si ego. 😊

Power/Stance?

Vlastně oboje, i když to tak možná nemusí vypadat. 😊 Postupně víc „Power“ než dřív.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Exteriér:

  • RGBW LED nasávání vzduchu v předních světlometech Fasty’s Garage s funkcí blikačů a dálkovým ovládáním přes aplikaci v telefonu
  • přední spoiler SRT
  • funkční splitter pod přední spoiler Downforce Solutions LLC
  • wickerbill křídlo Downforce Solutions LLC
  • prahy ZL1 Addons
  • rock guards ZL1 Addons
  • splittery zadního nárazníku ZL1 Addons
  • funkční zadní difuzor ZL1 Addons
  • víčko nádrže Mopar Vapor Edition (matné černé)

Kola a podvozek:

Brzdový systém:

  • Brembo, z modelu SRT
    • vpředu: kotouč o průměru 355 mm, 4pístkový třmen
    • vzadu: kotouč o průměru 345 mm, 4pístkový třmen

Motor, převodovka a výfuk:

Interiér:

  • kovové pedály Mopar
  • bavlněný kabinový filtr K&N

Detailing:

  • kompletní péče výhradně autokosmetikou Meguiar’s

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Další krok, bez jasně stanoveného termínu, bude úprava motoru, která se bude pravděpodobně týkat sacích svodů, palivových lišt a možná škrticí klapky. Primárně mi jde o custom úpravu spíše než o „honění čísel“ v kolonce výkon.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Inspiraci mi dodávají majitelé upravených Challengerů všude ve světě, zejména v USA. Sleduji trendy, nabídky dílů a zvažuji je podle jejich použitelnosti, využitelnosti pro můj způsob provozu a zajímavosti samotných úprav.

Daily auto?

2020 Dodge Durango R/T se stejným motorem, 5,7 V8 HEMI, a teď už i sáním, výfukem a Tazerem.

Máš nějaký další auta?

Teď už mám „jen“ Challengera a Durango. 😊

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Primárně výstavy a akce pořádané nebo s účastí naší firmy Escape6 (Escape6 Prague Car Festival, Escape6 Meet, Escape6 Gas & Donuts, Escape6 Halloween), dále pak vybrané tuning srazy a srazy „amerik“, např. Lucky Cruisers Weekend, US Cars v Letňanech, Pokec u Mekáče v Českých Budějovících, některé klubové akce apod.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Mým snem je custom upravený muscle car z přelomu 60. a 70. let 20. století. Ideálně asi 1968 Dodge Charger R/T.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Rozhodně můj kolega David z Escape6. 😉

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Nepovažuji se za takového odborníka, abych někomu mohl radit.

Pokud bych ale měl přeci jen něco zmínit, pak jestli máš sen, jdi si za ním. Odhodlání, píle, a hlavně víra v úspěch je to, co tě může opravdu dovést k cíli. Opravdu v hloubi srdce uvěřit tomu, že se tvůj sen může splnit, je jeden z nejdůležitějších kroků na celé té dlouhé cestě. Právě víra a přesvědčení tě pak bude hnát, aby ses na to nevykašlal a udělal pro splnění svého snu maximum!

Každé ráno vstávej a každý večer usínej s myšlenkou na svůj sen a přes den pak budeš dělat vše proto, aby se tvůj sen jednou stal skutečností.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Závěr nemůže patřit ničemu jinému než obrovskému DĚKUJI!

Předně děkuji mojí rodině a mým blízkým za vše! A pokud jde o auta, pak zejména za to, že respektují mojí diagnózu petrolheada. Nebývá to se mnou lehké…

Dále děkuji naší firmě Escape6, díky které jsem se dostal tam, kde jsem dnes. Bez ní bych si nikdy takové sny nesplnil!

Taky děkuji všem, kteří mi ve kterékoli fázi pomohli, poradili, podpořili mě a někdy mě taky profackovali, když jsem vymýšlel nesmysly, a pomohli mi vrátit se nohama na zem, ani mě nezavrhli, když jsem si udělal věci po svém i přes jejich nesouhlas.

A potom patří můj dík každému, kdo mi věnuje trošku svého času, aby mi dal palec, srdíčko nebo follow na sociálních sítích. Ano, přiznejme si, že i o tom je dnešní doba a velikou radost mi udělá každý lajk i follower. 😊

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!