
Zavařený turbo
Dneska trochu jinak, dneska něco novýho. Ne nový auto, ale nová rubrika, protože si myslim, že i tohle sem patří. Rubrika se bude jmenovat Refresh a bude o autech, co neměla úplně hezkej příběh. Ať už se bude jednat o kompletní renovace veteránů, nebo jako v tomhle případě, opravy zbořenejch aut, který rozhodně nepatřej do šrotu. Ať už z důvodů nějaký historický slávy, nebo prostě pro to, že těch aut u nás tolik není. A zrovna dneska to je auto, který nechceš jen tak vyhodit.
Tohle auto už si svojí chvilku slávy zažilo. Věřim, že si spoustu z Vás bude pamatovat kauzu “Zavařený turbo“. Jo, je to ten Nissan Silvia S14. Kdo si tuhle aférku nepamatuje, doporučuju kouknout na Instagram, dozvíte se všechno podstatný. Díky bohu se tahle Silvie dostala do správných rukou a nezažila tak svojí poslední cestu na vrakáč. Snad to už budou jenom samý dobrý zážitky.
Příběh tohohle auta nám dneska popsal Pavel, kterej se k týhle “zavářce“ dostal. Aktuálně už tam není jenom zavařený turbo, ale taky celej čumák. Neskutečná porce práce, času, peněz (a za tohle dám ruku do ohně), spousta nervů. Doufám, že tě tahle nová rubrika bude bavit a třeba i ty máš doma nějakej takovejhle klenot, o kterej by se stálo podělit. Fotky jsou od Patta Hajexe, Vojty Hanuše (Cars through glass) a samotného majitele. Tak si to dej. Lajkuj, sdílej a čti tuneMAG! Enjoy!
Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?
Ahoj, jsem Pavel, jsem z malé vesnice u Brna, z Blažovic a ukážu vám svoji Silvii S14.
Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?
Majitelem jsem teprve dva roky, z toho jezdila tak 2 měsíce. 😂 K autu jsem se dostal poměrně náhodou. Jelikož je tohle auto dost známý, tak když ho holka dala na prodej, byl o to velkej zájem. Kamarád jí nabídl na výměnu svoji luxusní RX8, protože věděl, že S14 je můj sen. A tak jsme to vyřešili tak, že jsem ji od něho hned v sobotu koupil a v neděli jsme jeli pro jeho Supru. 😁



Proč zrovna tohle auto?
Byl to můj dlouholetý sen, který jsem dlouho hledal a než přišlo tohle, tak jsem prošel nebo si domlouval asi 3 jiný, který nevyšli. A nikdy by mě nenapadlo, po tom co se tahle konkrétní stala slavnou, že ji budu jednoho dne vlastnit.
Kdy proběhla první úprava a jaká?
U mě spíš opravy. 😅 Ty začaly asi po roce, kdy jsem posháněl všechny věci. Půlka nosníku z Karlových Varů a druhá ze Slovenska. Jediná úprava u mě, je výměna za větranou kapotu, změna barvy kol a volant.
Co tomu vlastně bylo? Přeci jenom je to už dlouhá doba, co se objevilo “zavařený turbo“.
Autu bylo hodně. 😅 Největší ránu to dostalo na levou stranu a tam se ohnulo spodní rameno. Tím bylo kolo zaražený trochu dozadu, prasklo a zkřivilo se spolu s pravým kolem, který dopadlo líp. Stejně ale dostalo ránu od patníku tak tam byl kousek vyštíplý. Kvůli tomu musela kola na opravu, auto na stolici a dopasování laminátů taky nebyla žádná sranda.
Na karoserii byl levej horní nosník celej ohlej o sloupek a zároveň i celej hrnec/uložení tlumiče bylo natlačený na hlavní brzdovej válec. Chladičovka byla zamáčkla trochu dovnitř a dolů, naštěstí hlavní nosníky to v pohodě přežili, kapota byla taky v levým předním rohu ohnutá dolů a v půlce zlomená proto jsem ji rovnou nahradil laminátovou. Z laminátů na předku byli trsátka. Z předku přežilo vlastně jenom levý světlo. Intercooler byl na sračku, děravej chladič na vodu od vedení ke cooleru, ze kterýho zbyla taky jen půlka. Jinak na motoru byli rozbitý jen drobnosti a motor jako takovej přežil bez škrábance.











Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?
Úpravy/opravy si dělám hlavně sám, vlastně všechno, na co mám vybavení. 😁 Ale na stolici to muselo ke klempířovi, věci do lakovny, a elektřině taky nerozumím. Opravit jednotku, aby to zase startovalo, musel kamarád.
Co tě přimělo si začít auto upravovat?
Já ani nevim.. Ale asi za to může Rychle a zběsile a Need for Speed: Undergroud 2. Líbí se mi se odlišit a taky mě baví tu práci dělat.
Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?
Když jsem s ním poprvé vyjel a pocítil zátah turba, a nebo když jsem se poprvé sklouzl bokem. Nejhorší zatím nemám.
Power/Stance?
Oboje! Mám rád když auto skvěle vypadá a i když skvěle jede.
Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy
V interieru toho zatím moc není, jenom volant MoMo. Na exteriéru je bodykit Vertex, větraná kapota, přední čirý světla. Na motoru je přímý sání, větší intercooler a průchozí, nerezový, 3” výfuk. To všechno stojí na stavitelným podvozku HSD a R19 kolech Axis Hiro. To je zatím všechno.
Prozradíš jaký jsou další plány s autem?
Další plány z autem mám takový že odladit aby skvěle fungovalo v zatáčkách a bylo celkově víc obratný. Pak kola Work Kawai, sedačky Recaro, změnit výfuk za shotgun, nechat naladit jednotku, aby motor měl čistší průběh atd. Je tam toho ještě dost.
Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?
Inspiraci beru všude na sociálních sítích, na srazech a některý věci si vymýšlím sám.
Daily auto?
Na daily mám momentálně Lexuse is250.
Máš nějaký další auta?
Jako další mám Hondu Civic 5. generace.
Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?
S autem mě můžete potkat na srazech u Brna, na srazech japonských vozů. Chtěl bych jet na JDM Culture a na Hatenaki meet.
Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?
Moje dream káry už mám, ale ještě jich pár je. Jedním z nich je Skyline R34 GTR, nebo Skyline C10 Hakosuka.
Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?
Zasloužil by si tady mít článek o autě třeba Josef Holán který si postavil K1 attack, John Setínek co má zmíněnou supru a taky teď dodělává luxusního Skylina.
Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?
Dělat úpravy, co za to stojí, aby to nebyly vyhozený prachy. A dávat je do auta, který za to stojí.
Co bys rád vzkázal závěrem?
Hlavně nedělat bordel v provozu a jezdit ohleduplně.
Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!























