fbpx
Nissan Skyline R34 RB25DET

Livin‘ legend!

Je potřeba tohle auto nějak speciálně představovat? Věřim, že se mezi Vámi nenajde nikdo, kdo by tohle auto neznal. Nissan Skyline R34. Auto, které ztvárnilo hlavní roli ve filmu Rychle a Zběsile. Auto které měl sám Paul Walker velmi rád a sám jej vlastnil. Skyline je prostě žijící legendou mezi autičkáři, vyznavači tuningu, driftery, vlastně asi každou auto/moto skupinou, kterou lze najít. Dneska se nám s tímhle klenotem přišel pochlubit Vojta a snaží se jej dát do naprosto perfektního stavu. Vojtovi budeme v jeho dalších opravách a úpravách držet palce a vy už si dejte rozhovor! Děkuju Magimu s Imprezou za doporučení na tenhle skvost! Vojtu sledujte tady! O fotky se postaral Tortilla prod., Ego Zabíjí Lidi, Daniel Cocash, Bambino Media a sám Vojta. Zároveň Vojta poskytnul fotky jeho práce na custom dílech, který jsou naprosto famózní. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuju se Vojta, je mi 25 let a jsem z Ostravy. Kdybych měl popravdě říct co dnes ukážu, tak je to jak propadnout zálibě, která spolkne většinu volného času a peněžních příjmů. Jinak řečeno můj project car – Skyline R34.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Auto mám už 2 roky. Po tu dobu jsem ale opravdu spíš jen majitelem, než řidičem. Od podzimu 2019, kdy se na autě objevila první větší porucha, stojí auto v garáži a opravuje se (teď už spíš upravuje).

Velký podíl na tom má předchozí majitel, který řešil tenhle build spíš low-cost. Ozval se mi na můj inzerát, kde jsem prodával mou ex, Toyotu GT86, že by to semnou vyměnil. Toyota byla už ovšem pár hodin prodaná, ale i přesto jsme se dohodli.

Dojel jsem za ním do Liberce a tehdy ještě naivníma očima a růžovými brýlemi si prohlédl můj sen. I když mělo auto hodně nedostatků, za které bych se dneska zfackoval, tak jsme si plácli.

Co to bylo za nedostatky?

Klasicky, když kupuješ auto tak si o něm zjistíš dopředu hodně, ale přece jen ti něco unikne. Mi uniklo, že synchrony v převodovce RB25 se sypou jedno za druhým, a tím, že jsem si auto testoval ve městě, tak jsem ani nezařadil 4. Na to, že je rozsypaný 4. synchron, jsem přišel až po cestě domů. Jinak samozřejmě jak jsem popisoval, tak hodně věcí bylo low-cost a to i ty důležité, jako třeba svody.

Proč zrovna tohle auto?

Byl jsem dost ovlivněný 2. a 4. dílem jedné filmové série, ale už si nevzpomenu na jméno – a jó, Fast&Furious!
Taky tohle auto taky splňovalo několik mých dalších požadavků:

• větší výkon než GT86? Check ✔
• Hodnota auta v čase? Jde nahoru📈
• Stututu a ratata? Hell yes 🔥

Bylo něco, čím tě Sky překvapil? Ať už v dobrém, či špatném?

Překvapil mě v dobrém, tím jaký dokáže vykouzlit úsměv na tváři a to nejen na mojí. Na dálnici, když Mustangu vedle tebe dochází dech, si pustíš MC Hammer – Can’t touch this, podřadíš a jsi pryč. 

Nějaký nahánění s GG-m proběhlo? 😂

Je to velmi smutné, ale ne. GG-ho jsem poznal, až když moje auto stálo a viděl ho vlastně jen párkrát 😄 O to lepší to kamarádství je, když to není jen o nahánění se v autech. BTW: výsledek takového nahánění by byl předem jasný, vzhledem k tomu, že launch control v jeho Impreze, ti odinstaluje mozek z hlavy. 😂

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Auto už se ke mě dostalo s kovaným motorem, stand-alone jednotkou, atd., takže dost věci už bylo hotovo, ale dost jich taky bylo špatně.

Úplně první úprava byla výměna olejové hadice od turba, potom co jsem na Trojhalí 2019 od Sníženo.cz dělal loužičky.

První z podstatných úprav byly výfukové svody 6boost potažené keramikou a řemenice od RossPerformance potom, co to předchozí svody vzdaly a řemenice se rozletěla.

Jaká byla poslední úprava auta?

Jako poslední se dělal 3.5” nerezový výfuk, trubky sání a swirl-tank. Jelikož je to build-in-progress, tak během těchto dnů, už se budou na autě dávat AN fitinky, hadice a připravovat na brzdu.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

O cenově nejlevnější úpravě se dá polemizovat, kupuju plno drobnoss podle toho jak jsou potřeba. Takže třeba spona na hadice za 13Kč.

Nejdražší úpravou byl ten proces, který odstartoval špatnou řemenicí a prasklými svody. Když jsem věci kolem motoru začal rozebírat, tak jsem postupně narážel na hovadiny, které tam předchozí majitel natropil a už se to vezlo jedno za druhým. Podle hrubého odhadu, jsem od té doby, dal pod kapotu kolem 100k a dovnitř motoru se nešáhlo.

Když pominu peněžní hodnotu, tak pro mě nejdražší úpravou byl středový panel na palubovce. Původní díl se skenoval 3D skenerem a já jsem potom navrhl a vytskl na 3D tiskárně nový díl, podobný tomu z GT-R verze, ovšem uzpůsobený na tablet k řídící jednotce. Tahle úprava je unikátní a mám ji jen já a jeden další majitel R34 z Polska, kterému jsem to vyrobil.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Většinou sám. Za tu dobu co jsem přešel z téměř bezúdržbové GT86 jsem se okolo aut dost naučil a přišlo by mi i škoda, neudělat si na autě něco sám a nemít z toho dobrý pocit. Jsou ale věci, na které bych v životě nešáhl, jako třeba složení motoru. Na to hold potřebuješ vědět co děláš a chyby se neodpouští.

Dost věcí si na auto i sám navrhuju ve 3D a potom tisknu nebo nechávám vyrobit na CNC. Do budoucna chci takhle nechat vyrobit i kryty vaček z RB26, které už mám hotové v CADu, jen si musím ještě vyrobit plastový prototyp.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Perfekcionismus. Nemám rád, když je něco pochybně udělané, nefunguje tak jak má, nebo není pěkné na pohled!

Power/Stance?

Miluju rychlost, takže za mě power. Není nic libovějšího, než pěkně postavené a vypadající auto, které ti po sešlápnutí plynu, vezme roha. Nemám však ale nic proti stance, jen to nesmí být za cenu, že necháš výfuk a půl podvozku na nejbližší nerovnosti.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Exteriér: je převážně stock s GTR předním nárazníkem, přibude i zadní a časem křídlo. Vyráběl jsem si náfuk na olejový chladič, který se skrývá před levým kolem a využívá tak velké otvory v předním nárazníku.

Interiér: je taky stock. Vyrobil jsem si jen středový panel a nechal přešít volant, ať není jak z autobusu 😄 Na design z přelomu milénia je strašně nadčasový a myslím si, že každá tuning úprava je hřích. Za skořepiny bych sekal ruce, ty do tohoto auta nepatří.

Engine: Pod kapotou je 2.5l RB25DET s top-mount turbem GT3582R, externím Tial MVR wastegate, přímým sáním, Tial Q BOV, a 1200cc vstřiky. Vše je nalazeno na 455whp na EcuMaster Black jednotce. K motoru ještě patří Walbro 450 palivová pumpa, surge tank na 3l paliva, relokace olejového filtru, olejový chladič, hliníkový chladič vody a swirl tank na odvzdušňování.

Nejhorší a nejlepší vlastnost tvýho auta?

Nejhorší – Je to sakra loď s převisy jak blázen. Bez 4WS, které stejně všichni dávají pryč, se při parkování pěkně zapotíš. O cenách nebudu mluvit, to je asi klišé a 20 let starý japonec prostě něco stojí.

Nejlepší vlastností je jeho image, design a jeho historie, která vyšroubovala cenu do nesmyslu. Je to prostě R34, co k tomu víc dodat. 🙂

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Doladit exteriér a nalakovat. Bílá už není to co bývala, takže by si auto zasloužilo celolak, ale ještě před tím se musí vyměnit některé díly, které se mi z GTT bodykitu nelíbí – hlavně zadní nárazník.
Taky budu chtít zakonzervovat podvozek, který se za 20let dochoval bez jediné rzi a pořídit nějaké pěkné sedačky, třeba z EVO VII a nechat je přešít.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Podle mě je dneska hranice mezi inspirací a kopírování strašně tenká a proto si raději jedu svou vlastní flow a řídím se sm co se mi zamlouvá. Některé úpravy na R34 a Skyline obecně jsou docela profláklé, takže není co zkazit. Některé jsem si ale musel sám vymyslet a zkusit.

Lidi, které rád sleduju na sítích a hltám každou věc co vypustí: @dahtone_racing@kageki.racing@gg.r34@koichiro.yamashita

Daily auto?

BMW E46 330d. Když jsem ho pořizoval, tak vlastně jediné co mě zajímalo, byla tažná kapacita, abych to své druhé auto mohl přepravovat, když bude nepojízdné. 😄 Do budoucna buď přibude, nebo se vymění, za něco jiného z řad BMW (nějak mi to přirostlo k srdci).

Máš nějaký další auta?

Dvě mi stačí až nad hlavu.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Většinou na srazech v širším okolí Ostravy. Se @zapaltocrew jsme minulý rok pořádali ZapaltoFEST. A tento rok se bude snad pořádat znovu, pokud to situace dovolí.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Koupit si znovu GT86 a dát ji lepší motor než chabou FA20, nejlépe něco s turbem. Třeba pěkně postavené SR22DET. 😇

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě by si pozornost zasloužil Martn Štěpánek s jeho stavbou S15 a Adam Horák, který si nedávno koupil BMW E24 a pustl se do renovace rovnýma nohama. Taky Lukys Had, který má zajímavý vozový park.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Dělej co tě baví a měj kolem sebe dobré kamarády. Tenhle koníček je zábava a ne sport, ve kterém by se lidi měli předhánět.

Co bys rád vzkázal závěrem?

Rád bych chtěl poděkovat své přítelkyni za trpělivost a GG-mu za nominaci na tento článek. Budu se těšit na to, až se s kýmkoliv z čtenářů, nebo autíčkářů potkám na cestách, nebo srazu.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!